Olisiko jokin suunnittelun aikainen proto tyyppi... ja sittemmin virallisesta jätetty tuo lehvä osa pois...
Onko kukaan nähnyt livenä tai kuvissa koskaan vastaavaa tunnusta..

Nykyisissä keltaisissa armeijan kilvissä ei käytetä kirjaimia kuin perävaunuissa, heittimissä, keittimissä jne. SA-2:sta joku on näköjään pulittanut 900-1000 eur http://kilvet.com/galleria.cgi?kilpi=S1st Sergeant wrote: ...joka sittemmin ja nykyäänkin kulkee rekisteritunnuksella SA-1, siis on armeijan kilvissä. Tosin ymmärtääkseni tuohon aikaan ei tainnut mitään kilpiä autoissa olla, vaan ne tulivat vasta 1920-luvun alussa. Tuota SA-1 tunnusta taisi olla parhaimmillaan käytössä neljässä autossa yhtäaikaa, mutta sinänsä se ei aiheuttanut sekaantumisvaaraa, koskapa kaikki autot olivat Mannerheimin käytössä. Muillahan ei SA-1 tunnusta koskaan ole ollutkaan. SA-2 oli varattu aikoinaan puolustusministerille. (Siis siihen aikaan kun puolustusministerit vielä olivat miehiä joille moisen soi, nyt voisi olla parempi antaa SA-kilvitetty vanha polkupyörä ministerille....). Kuva autosta http://suomenmuseotonline.fi/fi/kohde/M ... ndex=60659
Voi hyvin olla. Tuli kuitenkin tässä (ja tästä) mieleen, että KKR taidettiin joukko-osastona perustaa aika lailla heti vapaussodan jälkeen. Olisiko ko. käsivarsinauha voinut olla joukko-osaston upseerien käytössä ennen virallisen lipun vahvistamista, joka lienee tapahtunut vasta joskus kesällä 1919? Kuusenoksat on hyvin voinut vaihtua laakeriseppeleeseen virallistamisen yhteydessä.HL/A wrote:1919 vahvistetussa KKR'n lipussa on kruunupäisen leijonakilven ympärillä laakeriseppele. Hihanauhassa taas kuusenoksaseppele, jollainen löytyy esimerkiksi maanpuolustusopiston lipusta ja joistakin muista. Rohkenisin epäillä ettei ole samasta joukko-osastosta kyse.