Olisiko jokin suunnittelun aikainen proto tyyppi... ja sittemmin virallisesta jätetty tuo lehvä osa pois...
Onko kukaan nähnyt livenä tai kuvissa koskaan vastaavaa tunnusta..
![Image](http://i10.aijaa.com/b/00591/9726303.jpg)
Nykyisissä keltaisissa armeijan kilvissä ei käytetä kirjaimia kuin perävaunuissa, heittimissä, keittimissä jne. SA-2:sta joku on näköjään pulittanut 900-1000 eur http://kilvet.com/galleria.cgi?kilpi=S1st Sergeant wrote: ...joka sittemmin ja nykyäänkin kulkee rekisteritunnuksella SA-1, siis on armeijan kilvissä. Tosin ymmärtääkseni tuohon aikaan ei tainnut mitään kilpiä autoissa olla, vaan ne tulivat vasta 1920-luvun alussa. Tuota SA-1 tunnusta taisi olla parhaimmillaan käytössä neljässä autossa yhtäaikaa, mutta sinänsä se ei aiheuttanut sekaantumisvaaraa, koskapa kaikki autot olivat Mannerheimin käytössä. Muillahan ei SA-1 tunnusta koskaan ole ollutkaan. SA-2 oli varattu aikoinaan puolustusministerille. (Siis siihen aikaan kun puolustusministerit vielä olivat miehiä joille moisen soi, nyt voisi olla parempi antaa SA-kilvitetty vanha polkupyörä ministerille....). Kuva autosta http://suomenmuseotonline.fi/fi/kohde/M ... ndex=60659
Voi hyvin olla. Tuli kuitenkin tässä (ja tästä) mieleen, että KKR taidettiin joukko-osastona perustaa aika lailla heti vapaussodan jälkeen. Olisiko ko. käsivarsinauha voinut olla joukko-osaston upseerien käytössä ennen virallisen lipun vahvistamista, joka lienee tapahtunut vasta joskus kesällä 1919? Kuusenoksat on hyvin voinut vaihtua laakeriseppeleeseen virallistamisen yhteydessä.HL/A wrote:1919 vahvistetussa KKR'n lipussa on kruunupäisen leijonakilven ympärillä laakeriseppele. Hihanauhassa taas kuusenoksaseppele, jollainen löytyy esimerkiksi maanpuolustusopiston lipusta ja joistakin muista. Rohkenisin epäillä ettei ole samasta joukko-osastosta kyse.