Mikä kivääriampumamerkki?
Re: Mikä kivääriampumamerkki?
NO entäpä tämä? En ole löytänyt muualta tietoja.
- Attachments
-
- IMG_9028.JPG
- (52.75 KiB) Downloaded 1280 times
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."
Erwin Rommel
Erwin Rommel
perskeles,toihan on mun merkki tuo pohjanmaan,Pohjanmaan maakunnan sotilaskivääri mestarin ammuntamerkki v.1955 takana on teksti,SOT.KIV. 1955.
Minulla löytyy hopeanvärisenä ilman kaiverruksia. Onko tämän alkuperästä ihan virallista tietoa?
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Eikös tuo Leksan kuvassa oleva merkki ole ruåtsinkielisen ampujainliiton, siis vastaavan kuin SAL, ampumamerkki? Oli myös virallisesti asepuvussa kannettava kuten SAL:n lätkät.
Voi olla että olen ihan väärässä mutta ko. liitto yhdistettiin Suomen Ampujainliittoon vuonna "miekka ja kilpi".
Voi olla että olen ihan väärässä mutta ko. liitto yhdistettiin Suomen Ampujainliittoon vuonna "miekka ja kilpi".
"Emme ole puolalaisia. Sellaista ei voisi tapahtua täällä"
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...
On.MAT wrote:Eikös tuo Leksan kuvassa oleva merkki ole ruåtsinkielisen ampujainliiton, siis vastaavan kuin SAL, ampumamerkki?
![Image](http://kuvat2.huuto.net/5/2b/350f0b3bfd2a3759f00e4e2bd4f49-orig.jpg)
Olipas tutun näköönen diblomi ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Reppana wrote:Olipas tutun näköönen diblomi
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
...vielä on sentään muutama muistisolu jäljellä ![ylityytyväinen :moshaa](./images/smilies/smiley_yees.gif)
![ylityytyväinen :moshaa](./images/smilies/smiley_yees.gif)
"Emme ole puolalaisia. Sellaista ei voisi tapahtua täällä"