Minulla on lottaneula, jossa on kahdet numerot takana. toiset ylipyyhitty ja kaiverruskynällä tehdyt uudet numerot. Yliviivattu numero on aika pieni
(muistaakseni alle tuhannen)
Oliko Lottajärjestöllä sääntö, että jos erosi tai erotettiin järjestöstä, niin neula piti antaa takaisin? Eikös ne olleet itse kustannettuja. Ainakin äitini kuulema osti Viipurista itse merkin, joka on kylläkin vuosien saatossa valitettavasti hävinnyt. Katselin isäni valokuva albummia, jossa äityli poseraa lottapuvussa hyvinkin sievän näköisenä. Poikaan ei sitten ulkonäköä enää riittänytkään.
Eikä isältä jäänyt muuta perintöä kuin pienet munat .
Lottaneula kysymys
Re: Lottaneula kysymys
Lottamerkki kaiketi ,mutta halkaisija n.10 mm .Hopeaa ,joku uustuotanto-juttuko ?
- Attachments
-
- hakaristi.jpg
- (39.14 KiB) Downloaded 1312 times
Saako jostain selville numeron perusteella kuka merkkiä on pitänyt?
Caporal, mitä kertovat hopealeimat valmistusvuodeksi?
Onko tuo ns. kannatusjäsenmerkki? Sen koko on kylläkin n.19mm. Eli n. 10 mm pienempi kun oikea jäsenmerkki. Kumpaa tarkoitit, koko on 10mm vai 10mm pienempi kuin jäsenmerkki. Hopean leimat kertoisi vuosiluvun milloin tehty. Ja onko takana neula, vai nykyaikainen pinssikiinnitys?caporal wrote:Lottamerkki kaiketi ,mutta halkaisija n.10 mm .Hopeaa ,joku uustuotanto-juttuko ?
http://www.finnmedals.net/epages/Kaupat ... cts/999038
Äitini sai Lottamuistomitalin mukana tuollaisen 10-millisen merkin. Merkissä on pinssikiinnitys.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.