Hackman ja Fiskars
Re: Hackman ja Fiskars
Punainen väri viittaa Palo/Pelastustoimeen ? Mutta kun on "piipunrengas" jätetty ?
Pistimessä on normaalit m/28-30 pistimen leimat. Ponnessa oleva numero on kyseisen kiväärin sarjanumeron viimeiset numerot.
Pistimen terän hionta ei vastaa m/42 terän hiontaa, ei myöskään lyhennetyn väistimen jättäminen tuolleen töpöksi. Tupen lyhennystapa ei myöskään vastaa m/42.
Vuosien varrella olen nähnyt vaikka minkä väriseksi maalattuja pistimen tuppia.
Pistimen terän hionta ei vastaa m/42 terän hiontaa, ei myöskään lyhennetyn väistimen jättäminen tuolleen töpöksi. Tupen lyhennystapa ei myöskään vastaa m/42.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
HL/A wrote:Pistimessä on normaalit m/28-30 pistimen leimat. Ponnessa oleva numero on kyseisen kiväärin sarjanumeron viimeiset numerot.
+1
- Jukka Purhonen
- korpr
Kyllä. Punainen Miranol on ihan hyvä maali ;-D
Herralla, jonka tämä pistin oli, oli muutkin työkalut "värikoodattu" mm. tällä värisävyllä. Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että hänellä oli jotain tekoa SK-materiaalin varastoinnin kanssa. Pistin lienee "koijattu" näistä varastoista.
Herralla, jonka tämä pistin oli, oli muutkin työkalut "värikoodattu" mm. tällä värisävyllä. Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että hänellä oli jotain tekoa SK-materiaalin varastoinnin kanssa. Pistin lienee "koijattu" näistä varastoista.
Äkkiseltään vaikuttas että pistin on koijattu alkuperäskuosissaan, ja sitä on kotosalla modattu sitten paremmin harrastuspuuhiin soveltuvaksi. Onhan noita rotanhäntäpistimistä tehtyjä ruuvimeisseleitäkin nähty. Tosin ilman muokattua tuppea 

Vain voittajan taistelu päättyy paraatiin...