SA-int vihreät nahkat
SA-int vihreät nahkat
Eli tietääkö kukaan, koska vihreänahka tuli hihnoihin ja reppuihin? Mulla pari reppua jois ois vihreät remelit, muuten sota-aikusen näkösiä, mutta näyttää tuo nahka niin nykyaikaiselta!
Re: SA-int vihreät nahkat
En tiedä milloin vihreä nahka otettiin käyttöön, mutta samaan aikaan aloittivat varmaankin vanhojen ruskea nahkaisten maalaamisen vihreiksi. Mulla on tulenjohtajan karttalaukku jossa SKY:n leimat ja se tuhrittu vihreäksi jälkeenpäin.Kulkuri wrote:Eli tietääkö kukaan, koska vihreänahka tuli hihnoihin ja reppuihin? Mulla pari reppua jois ois vihreät remelit, muuten sota-aikusen näkösiä, mutta näyttää tuo nahka niin nykyaikaiselta!
-
- ppkers
Sa int vihreä nahka
Tervehdys,
Vihreänahkaa alkoi esiintymään 30-luvun loppupuolelta alkaen. Joitain vuosia sitten keräilijät eivät halunneet mitään vihreää nahkaa, koska se oli mukamas sodan jälkeistä hommaa ...Toisin on tänään.
Vihreänahkaa alkoi esiintymään 30-luvun loppupuolelta alkaen. Joitain vuosia sitten keräilijät eivät halunneet mitään vihreää nahkaa, koska se oli mukamas sodan jälkeistä hommaa ...Toisin on tänään.
"Arktis ist nicht"
Mulla on setävainaan (huollon sotilasmestari) peruja läjä vaaleanruskeita 30-senttisiä nahkahihnoja, joissa nahkainen lenkki ja hopeisenkiiltävä solki. Miltähän ajalta ne oikein ovat?
-
- res luutn
Ainakin Lahti-pistoolin kotelot olivat ihan alkuperäismalleissa tehty nimenomaan vihreästä nahasta. Muun väriset ovat sitten sitä jälkituotantoa.
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.
- Ned Flanders
- kenr
IIRC, ihan kuin Mr. Palokangas olisi kirja sarjassaan antanut ymmärtää tuon väri vaihdoksen tapahtunee 1934-35.
Mä heittäisin hatarasta muististani 32-33 Siinä vihreässä oli joku lahokääpäsienimolekyylipatenttirekyyliballistiika yhdistelmä ja sen piti olla parempaa asenahan hoitoon.Ned Flanders wrote:IIRC, ihan kuin Mr. Palokangas olisi kirja sarjassaan antanut ymmärtää tuon väri vaihdoksen tapahtunee 1934-35.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland