ei varsinaista militariaa
ei varsinaista militariaa
osaako joku kertoa näistä?taitaa olla kilpa kalpa SOLINGEN F.H NRO5,minä vuonna esim valmistettu ym.vanhoilta nuo näyttää?
Last edited by namibia on Sun May 27, 2012 19:43, edited 1 time in total.
Re: ei varsinaista militariaa
Minä sanoisin tuota floretiksi mutta voin toki olla väärässä. Jollei kilpailuvälineen terästä löydy mitään vuosileimoja (oheiset kuvat liian epäselviä tutkittaviksi), on tarkan ajankohdan määrittäminen hiukka hankalaa. Varsinkin kun Solingenissa on tehty kaikenlaisia miekkoja jo useampi sata vuotta.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
no nyt sähläsin ja poistin kuvat
Näistä -91:sen pistimistä tehdyistä ruuvimeisseleistä ollut juttua ? Tämäkin näyttäisi "Tehdastekoselta" Numero 5 0 kahvassa tai jotain . Tarkempaa tietoa kaipaisin .4 € kärsin , kyllä sillä jonkun ruuvin pilaa .
- Attachments
-
- SDC10462.JPG
- (72.51 KiB) Downloaded 1569 times
- KlausRautahattu
- erikmest
Tuossa oli pari riviä http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewto ... =35&t=4765caporal wrote:Näistä -91:sen pistimistä tehdyistä ruuvimeisseleistä ollut juttua ? Tämäkin näyttäisi "Tehdastekoselta" Numero 5 0 kahvassa tai jotain . Tarkempaa tietoa kaipaisin .4 € kärsin , kyllä sillä jonkun ruuvin pilaa .
Minulla on täysin samanlainen. Olen nähnyt muistaakseni kolmea eri kokoa, riippuen mistä kohdin terää on aihio otettu. Muistelen että joku Tamperelainen tehdas teki näitä sodan jälkeen.
Pistimen holkkiosasta on tehty pikkupojille jousivoimalla ammuksia ampuvia "pistooleita" - ilmeisesti saman tehtaan toimesta.
Pistimen holkkiosasta on tehty pikkupojille jousivoimalla ammuksia ampuvia "pistooleita" - ilmeisesti saman tehtaan toimesta.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.