33/40
Re: 33/40
Itse asiassa Waffenfabrik Brünn eli BRNO on valmistanut kaikki G.33/40 vuoristojääkärikarbiinit, vain käytetty merkintä vaihtuu:
1940-41 valmistajakoodi "945"
1941-42 valmistajakoodi "dot"
berlioz
1940-41 valmistajakoodi "945"
1941-42 valmistajakoodi "dot"
berlioz
Continental 4x4 Wiking – Für den Wintereinsatz im Kaukasus mit schwere 4x4-Fahrzeugen.
Re: 33/40
Kylla usi sinistus/ ja norjan leima POLITI.
- Attachments
-
- 1459771.jpg
- (97.6 KiB) Downloaded 3424 times
- Polarfuchs
- sotvm1
- Posts: 721
- Joined: Wed Nov 21, 2007 22:19
- Location: Itä-Uusimaa
Re: 33/40
Se jolla on dot 1941 -leimattu G33/40 kokoelmassaan voi olla todella tyytyväinen, sellaista ei löydy ihan joka keräilijältä.Berlioz wrote:Itse asiassa Waffenfabrik Brünn eli BRNO on valmistanut kaikki G.33/40 vuoristojääkärikarbiinit, vain käytetty merkintä vaihtuu:
1940-41 valmistajakoodi "945"
1941-42 valmistajakoodi "dot"
berlioz
945 leimattiin VAIN vuonna 1940, näyttäkää minulle elämäni ensimmäinen 945 koodilla ja vuodella 1941 leimattu vuoristojääkärikivääri.
dot oli valmistuskoodina 1941 ja 1942.
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
Re: 33/40
Eiköhän 945 1940, dot 1941 ja dot 1942 ole suurin piirtein yhtä yleisiä, kun valmistusmäärät ovat kuitenkin samaa luokkaa.Polarfuchs wrote:Se jolla on dot 1941 -leimattu G33/40 kokoelmassaan voi olla todella tyytyväinen, sellaista ei löydy ihan joka keräilijältä.
945 leimattiin VAIN vuonna 1940, näyttäkää minulle elämäni ensimmäinen 945 koodilla ja vuodella 1941 leimattu vuoristojääkärikivääri.
dot oli valmistuskoodina 1941 ja 1942.
945 1941 on toki harvinainen, mutta ei nyt sentään niin harvinainen, ettei niistä löytäisi runsaasti kuvia kun vaivautuu kirjoittamaan Googleen hakusanoiksi "g33/40 945 1941".
Continental 4x4 Wiking – Für den Wintereinsatz im Kaukasus mit schwere 4x4-Fahrzeugen.
- Polarfuchs
- sotvm1
- Posts: 721
- Joined: Wed Nov 21, 2007 22:19
- Location: Itä-Uusimaa
Re: 33/40
Berlioz wrote:Eiköhän 945 1940, dot 1941 ja dot 1942 ole suurin piirtein yhtä yleisiä, kun valmistusmäärät ovat kuitenkin samaa luokkaa.Polarfuchs wrote:Se jolla on dot 1941 -leimattu G33/40 kokoelmassaan voi olla todella tyytyväinen, sellaista ei löydy ihan joka keräilijältä.
945 leimattiin VAIN vuonna 1940, näyttäkää minulle elämäni ensimmäinen 945 koodilla ja vuodella 1941 leimattu vuoristojääkärikivääri.
dot oli valmistuskoodina 1941 ja 1942.
945 1941 on toki harvinainen, mutta ei nyt sentään niin harvinainen, ettei niistä löytäisi runsaasti kuvia kun vaivautuu kirjoittamaan Googleen hakusanoiksi "g33/40 945 1941".
Jos näin sanot, niin oletko tälläisen nähnyt täällä meillä Suomessa? Minä en ole ja aika monta G33/40:stä olen käsissäni pitänyt.
Laita suora linkki sivulle joka todistaa että 945/ 1941 on olemassa.
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
- Polarfuchs
- sotvm1
- Posts: 721
- Joined: Wed Nov 21, 2007 22:19
- Location: Itä-Uusimaa
Re: 33/40
Tuliko Berliotz erhe kirjoitukseen ja tarkoitit "g33/40 dot! 1941"? Niitä on maailmalla liikkunut vaan kovin harvinaisia.Polarfuchs wrote:Berlioz wrote:Eiköhän 945 1940, dot 1941 ja dot 1942 ole suurin piirtein yhtä yleisiä, kun valmistusmäärät ovat kuitenkin samaa luokkaa.Polarfuchs wrote:Se jolla on dot 1941 -leimattu G33/40 kokoelmassaan voi olla todella tyytyväinen, sellaista ei löydy ihan joka keräilijältä.
945 leimattiin VAIN vuonna 1940, näyttäkää minulle elämäni ensimmäinen 945 koodilla ja vuodella 1941 leimattu vuoristojääkärikivääri.
dot oli valmistuskoodina 1941 ja 1942.
945 1941 on toki harvinainen, mutta ei nyt sentään niin harvinainen, ettei niistä löytäisi runsaasti kuvia kun vaivautuu kirjoittamaan Googleen hakusanoiksi "g33/40 945 1941".
Jos näin sanot, niin oletko tälläisen nähnyt täällä meillä Suomessa? Minä en ole ja aika monta G33/40:stä olen käsissäni pitänyt.
Laita suora linkki sivulle joka todistaa että 945/ 1941 on olemassa.
945 1941, en koskaan ole siihen yhdistelmään törmännyt missään kirjallisuudessa tai kokoelmassa.
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
Re: 33/40
Omasta puolestani voit sitten vaikka mennä jankkaamaan tälle kaverille, että hänellä ei mitenkään voi olla kolmea sellaista omassa kokoelmassaan ja että avatarina oleva kuva on varmasti väärennös:Polarfuchs wrote: 945 1941, en koskaan ole siihen yhdistelmään törmännyt missään kirjallisuudessa tai kokoelmassa.
http://parallaxscurioandrelicfirearmsfo ... on37-.html
Tuli vastaan ensimmäisenä Google-haulla.
Berlioz
Continental 4x4 Wiking – Für den Wintereinsatz im Kaukasus mit schwere 4x4-Fahrzeugen.
- Polarfuchs
- sotvm1
- Posts: 721
- Joined: Wed Nov 21, 2007 22:19
- Location: Itä-Uusimaa
Re: 33/40
En jankkaa, Google todisti kirjallisuuden ja tietoni vääräksi.Berlioz wrote:Omasta puolestani voit sitten vaikka mennä jankkaamaan tälle kaverille, että hänellä ei mitenkään voi olla kolmea sellaista omassa kokoelmassaan ja että avatarina oleva kuva on varmasti väärennös:Polarfuchs wrote: 945 1941, en koskaan ole siihen yhdistelmään törmännyt missään kirjallisuudessa tai kokoelmassa.
http://parallaxscurioandrelicfirearmsfo ... on37-.html
Tuli vastaan ensimmäisenä Google-haulla.
Berlioz
Tässä lisää aiheeseen:
There are 4 known 33/40 codes:>>
945, 1940
dot 1941
dot 1942
….are the common, German proofed and serialed variations. In addition there are a few 945, 1941 marked examples. These do not have serial numbers, typically phosphated or even unfinished and are usually constructed with a combination of e63 and WaA607 marked parts. Because of the lack of serial number there is some debate as to whether or not these are actually German issue, possible late war, or just a collection of parts.
Teksti seuraavalta sivustolta:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=146994
ja tässä:
http://www.ycgg.org/pdfpages/ww2/g33_40_new.pdf
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)