Tässä illalla iski päähän että nyt kerään täydellisen ruotsalaisen sotilaan asun vuodelta 1940
Kun takki ja housut jo ovat.
No nyt sitten ajattelinkin kysyä mistä saisin nyt tätä hivistely matskua eli kauluslaatat ja sen semmosta.
Ruotsalaiset asut
-
- sotvm5
Ruotsalaiset asut
Last edited by Afrikakorps on Tue Jan 03, 2012 14:14, edited 1 time in total.
Kolme hullua euroopassa Stalin hitler ja mossuliini.
Re: Ruotsaliset asut
Mjoohh, mutta tämä univormusi on mallia M39/58 eli 50-luvulla muutettu.Afrikakorps wrote:ruotsalaisen sotilaan asun vuodelta 1940
Kun takki ja housut jo ovat.
-
- sotvm5
Eli onko net takataskut siihen ommeltu jälkeen eihän net ole kuin ratkoa poies.
Tuota noin, vissiin aiemminkin ollut puhetta mutta nostetaan taas framille: Oikoluku ennen viestin postaamista, jos ei muuten niin kohteliasuudesta meille "pilkun nus..".
Kirjoitusvirheitä tulee itse kullekin, mutta kun jo otsikot pomppaa silmille miltei käsittämättöminä kirjoitusmuotoina!
Juuh, ei minulla muuta; antaa vain sellaisen alakoulun apuluokan mielikuvan.
Kirjoitusvirheitä tulee itse kullekin, mutta kun jo otsikot pomppaa silmille miltei käsittämättöminä kirjoitusmuotoina!
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.
Takataskut, reisitaskut lisätty ja olkalaatat poistettu ym pieniä muutoksia.Afrikakorps wrote:Eli onko net takataskut siihen ommeltu jälkeen eihän net ole kuin ratkoa poies.
http://www.beredskapstid.se/cms/index.p ... einfo&id=4
-
- sotvm5
TPTK wrote:Tuota noin, vissiin aiemminkin ollut puhetta mutta nostetaan taas framille: Oikoluku ennen viestin postaamista, jos ei muuten niin kohteliasuudesta meille "pilkun nus..".
Juu kun tuli yöllä kirjooteltua niin näköjään on menny otsikko ihan päin seinää anteeksi.
Tosiaan oikoluku ennekaikkea.
Re: Ruotsalaiset asut
Jos meinaat tehdä Talvisodan vapaaehtoisen asustetta, niin vaihda napit leijonanapeiksi.
-
- sotvm5
Sekin on kellä suunnittelussa.
Eilen tuli vastaan tuollainen ruotsin takki ilman takataskuja, taisipa olla sarkahousutkin ilman niitä lahkeensuun remmejä.....
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"