Wannseen kokous

Keskustelua muusta kuin Suomen sotahistoriasta

Moderator: Juha Tompuri

Inger
tstopp
tstopp

Post by Inger »

Se on jo niin kauan, ehkä 5 vuotta? Kaikki dokumenttejä, mitä mulla on olis saanut Saksasta, myös kirjoja. Tämä historia mua kiinnostaa jo tosi kauan, mutta valitettavasti Kuusamossa ei ole ketään, kenen kanssa voi puhua aiheesta. Vähän surullista. Aina etsin joku kaverin, jotka on samat kiinnostukset, mutta se on täällä pohjoisessa mahdotonta.

Canet
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by Canet »

No ei kyllä ole viittä vuotta, joltain - ehkä maksulliselta - kanavalta tuli muistini (sen huonon) mukaan viime talvena. Jenkkien tekemä dramatisointi - mielestäni aika hyvä ja asiallinen.

Inger
tstopp
tstopp

Post by Inger »

En ole nähnyt. Mulla on vain ne 5 kanavat. II ja 1 kanava näyttää vain suomen historiaa, ja 3- 4-5 vain kaupallista amerikalaista roskaa. Kunnon euroopalainen sotaelokuvaa ei ollu nähty jo pitkä aikaa.

Aktion

100 miljoonaa.

Post by Aktion »

Kommunismin nimissä on teilattu ihmisiä niin lapsia kuin vanhuksia arviolta n.100 miljoonaa muttei sitä pidetä juuri minään :shock:
Ja on ihan ok kulkea kaduilla Che Guevara paita päällä mutta jos laittais kylille paidan jota komistaisi herra Eichmann niin johan alkaisi palutetta tulla :D

Canet
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by Canet »

Pidän kyllä Che-paitaa huonon arvostelukyvyn merkkinä - tai melko täydellisen tietämättömyyden - molempia esiintyy varsin paljon.

Wannseen kokous on ja pysynee vain joidenkin historianharrastajien tiedossa ja mielenkiinnon kohteena. Voisi kyllä olla mielenkiintoista selvitellä kokouksen taustoja ja myös jatkotoimia - mitä kukin osanottaja ja/tai heidän taustaorganisaationsa seuraavaksi tekivät.

Sturmmann
mars
mars

Post by Sturmmann »

Yksi syy miksi kommunistien teot jäävät holokaustin varjoon on mielestäni se, että ei Stalinin puhdistuksista ole levinnyt kuvamateriaalia maailmalle. Kaikkihan on nähnyt kuvia keskitysleireistä ja idän joukkoteloituksista, mutta Stalinin ja muun kommunistisen maailman pahat teot ovat vain puheissa, niin ne ei oikein kosketa ketään.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Juu, hyvin on kommunismi onnistunut hävittämään tiedot sorrosta ja hirvittävyyksistä, mitä tekivät ! tämä menee taas offtopic mutta, kuka on lukenut kirjan Stalin Punaisen Tsaarin Hovissa, suosittelen, neuvostoliitossa on tappamista riittänyt ihan poliittiselle eliitille asti, kuinka moni natsi Saksan poliittisessa vallankahvassa oleva tarttui suoraan harrastuksenaan aseeseen lopettaakseen aatetta vastustavia ?

Ukrainasta (en nyt muista varmasti mistä) pakkasivat sorron johdosta nälkään kuolleita junan täydeltä ja ajoivat sen moskovaan näyttääkseen tapahtumien todellisen kuvan, tällaisia kuvia jos olisi levinnyt maailmalle, kun mädänneitä ruumiita on tuhansia junavaunuissa, tuskin olisi kuvat olisivat "sympatiaa" lisänneet...

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Aktion

Post by Aktion »

Olen lukenut tämän Punaisen Tsaarin hovissa ja oli mielenkiintoinen kirja.
Toinen kommunistien touhuista ja varsinkin heidän järjestämästään massamurhasta hyvin valaiseva kirja on Kommunismin mustakirja,tässä kirjassa kerrotaan mm. hyvin tarkasti ukrainassa stalinin toimesta järjestetystä nälänhädästä jossa kuoli 5-6 miljoonaa talonpoikaa nälkään.

Johnny B.God

Post by Johnny B.God »

Sturmmann wrote:...Mustalaisten Mossadista en ole kuullut vielä. ...
Rainer Friman on ilmeisesti eri mieltä, koska kokee joutuneensa painostuksen ja uhkailun kohteeksi? Manne-TV oli muuten hauska! :-D

Juutalaisten kohtalot toisessa maailmannapinassa olivat surkeita, mutteivat surkeampia kuin muiden. "Ainutlaatuisiksi" ne muuttuivat kun Hollywoodin omistajat sattuivat olemaan sukua... :shock:

On kuullemma tekeillä jonkinlainen Euroopan-laajuinen säännöstö kansanmurhien epäilyn kriminalisoimiseksi, ja varsin sellaisten kiistämisen rankaisemiseksi. Toivottavasti Venäjä liittyy säännöstöön niin loppuu Seitajärven murhaajakoplan mitalienkilistely. :evil:

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Aktion wrote:Kommunismin mustakirja
...eipä ole helppo löytää, ei ollut kirjastomme järjestelmässäkään !!! ja näyttää olevan painos loppu :(

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Sturmmann
mars
mars

Post by Sturmmann »

Kysy Akateemisesta tai Suomalaisesta kirjakaupasta.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

Inger
tstopp
tstopp

Post by Inger »

Kommunistit tekivät aivan samaa kun natsit. Vain että puhuttaan aina vain holocaustista, mutta bolsevikien teot jäivät varjoon.

Aktion

Post by Aktion »

Kommunismin mustaa kirjaa näkee markkinoilla.
Divareissa olen törmännyt tähän järkäleeseen.

Inger
tstopp
tstopp

Post by Inger »

Kommunismin musta kirjan olin lukenut, vielä ennen, kun tulin Suomeen. Kiinnostavaa.

Inger
tstopp
tstopp

Post by Inger »

Riitää lukea A. Solzenitsin kirjoja, esim: Vanlileirien saaristo, Gulag... - se oli aivan samaa kun keskitysleirit. Mutta Euroopassa puhutaan aika paljon holocaustista, koska juutalaiset saivat taas valtansa.

Locked

Return to “Ulkomainen sotahistoria”