Kirpparilöytösi, osa 2
Re: Kirpparilöytösi, osa 2
Juurikin tuollainen, mutta ei ihan kaikkea tavaraa sisällä.
Hyttysmyrkky pullossa hyvä kuvaus tavarasta. Levitä käsiin ja siitä iholle, sitten huomautus että tavara liuottaa lakat, muovit ja suunnilleen kaiken vastaan tulevan.
Hyttysmyrkky pullossa hyvä kuvaus tavarasta. Levitä käsiin ja siitä iholle, sitten huomautus että tavara liuottaa lakat, muovit ja suunnilleen kaiken vastaan tulevan.
MiHa
Parikymmentä vuotta sitten loikkasi roskiksesta tuollainen mukaan. Laitoin Sakon patruunarasiasta sisukset ja paketti kulkee mukavasti vyössä. Sisään sopii yllättävän paljon muutakin tarpeellista.
No hyvä on 1933. Mutta se ei ole asian pointti vaan se että Mannerheim sai sotamarsalkan sauvan 1928, 1933 sotamarsalkan arvonimen ja kesäkuussa 1942 Suomen MARSALKAN arvonimen. Ja ei tarvitse heti alkaa vinoilee, tosin veemäisyyteen ei tarvitse järkeä...1st Sergeant wrote:Kovan luokan tietoa sulta tuntuu löytyvän tässäkin asiassa. Ainakin väärää tietoa. Eiköhän sotamarsalkan arvo nyt kuules kumminkin tullut vuonna 1933, eikä 1937.
Jalat uppoaa tässä pikku asiassa nyt yhä syvemmälle suohon...
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."
Erwin Rommel
Erwin Rommel
-
- res luutn
Eikös se -28 vuoden sauva ollut VRL:n miesten hälle antama, aivan epävirallinen huomionosoitus, jolla ei siis ollut valtiollista (eikä näin muodoin muutakaan) statusta?
Pointti on se, että ei pidä väittää asioita jotka ovat epätosia, ainakaan vastoin parempaa tietoaan. kannattaa ottaa selvää asioista ennen kuin julistaa "MINÄ TIEDÄN". Suomi 24:llä voi kaikenlaista luikuria laskea, mutta ainakin itse olen tämän foorumin käyttäjien suhteen hyvin varovainen, sillä täällä löytyy historiantietoutta vähän joka lähtöön.
Mielestäni en v-mäinen ollut, mutta se nyt jääköön muitten tuomittavaksi. Järjestä tai sen puuttumisesta en viitsi tässä alkaa sen enempää...
Pointti on se, että ei pidä väittää asioita jotka ovat epätosia, ainakaan vastoin parempaa tietoaan. kannattaa ottaa selvää asioista ennen kuin julistaa "MINÄ TIEDÄN". Suomi 24:llä voi kaikenlaista luikuria laskea, mutta ainakin itse olen tämän foorumin käyttäjien suhteen hyvin varovainen, sillä täällä löytyy historiantietoutta vähän joka lähtöön.
Mielestäni en v-mäinen ollut, mutta se nyt jääköön muitten tuomittavaksi. Järjestä tai sen puuttumisesta en viitsi tässä alkaa sen enempää...
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.
No oli miten oli, en ala vänkäämään asiasta, tapahtunutta ei saa tapahtumattomaksi. Parasta että ettemme jankaa asiasta enempää, offtopic:in takia.1st Sergeant wrote:Eikös se -28 vuoden sauva ollut VRL:n miesten hälle antama, aivan epävirallinen huomionosoitus, jolla ei siis ollut valtiollista (eikä näin muodoin muutakaan) statusta?
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."
Erwin Rommel
Erwin Rommel
Viikonlopun löytöjä
MG08:n puinen vyölaatikko ja pari Suunnon vanhaa marssikompassia. Toinen kompassi on sarjanumerolla 41000.
MG08:n puinen vyölaatikko ja pari Suunnon vanhaa marssikompassia. Toinen kompassi on sarjanumerolla 41000.
MiHa
Tämmönen Raukinpuukko tuli tänään ostettua kirppikseltä (4€).Ylähelassa I / 1980 ,RAuK ja JPr tupessa .JPr tarkoitanee mitä ? Jääkäri jotain ?
- Attachments
-
- RAuK 001.JPG
- (72.67 KiB) Downloaded 2571 times
Jääkäriprikaati.
Missäs tällainen Jääkäriprikaati on/ollut 1980 ?
Sodankylässä. Perustettu 1979.
-
- res vänr
Tupakkarasia...oli pakko ostaa vaikka nimi on väärä
tommonen kenttäpullo oli tänään kouvolassa eräällä kirppiksellä 3e päällyksineen.
Komia suomen pienoislippu ja salko jalka jonkun lentokoneen venttiili ja varsi tehty 7,62 kuulist huipul 9 kuula ei kylläkään kirpparilta mut veteraanin jälkeläisiltä saatu oli ollu ilvesdivisjoona kavereita
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Asemiehen joulukirja 1943. Mielenkiintoista ajankulua tarjoaa tämä opus miehille,joille Joulunvietto rintamalla oli ainoa vaihtoehto.