Omaisuuden tuhoaminen
Omaisuuden tuhoaminen
Heippa kaikille ja nyt kun siirrän osan aseista kummipojalle jolla ei ole eikä ehkä tule lupia tuliaseisiin niin mun pitää numeroisa ilma aseen äänenvaimentimet joihin ei voi meistillä lyödä esim. E1,E2,E3 numeroita ja monessa on gamoteippais päällä joo pääty einiaksi paikaksi merkitä. Toisissa on muovia uloin osa ja metallia löytyy kun sen irroittaa, jos kun kaiverrutan merkinnän kellosepällä niin eiko se silloin osittain tuhoudu ja sitten on täysin komposiitistä tehtyjä, kuka takaa niiden kestävyyden ja osissa aseissa vaimennin on töysin kiinni ja löytyy semmoisia joissa se on piipun sisällä. Mulla on vuosi aikaa luvittaa ne. Miten toimin ettei varsinki harvinaisuuksien aevo laske. On tarkoitus antaa kaikki mutta osan pidän lainassa niinkauan kuin elän, kummipoika on lain mukaan aikuinen 18v. Miten tämä onnistuu, voimmeko hakea hänelle jonkin erikoisluva, suurin osa menee suoraan pyssyyn kiinni vaikka olen kalvanut reikiä hieman suuremmiksi 6.35mm ja 9mm takia mutta eihän tässä reijän kokoa mitata ja 8mm reijällinen toimii hyvin piekkarissa, kokeiltu on. Tämän piti olla ilmaista joten maksaako ne kaiverruksen kuluineen, jotain meni nyt pieleen kun puhutaan yhdeksästä kappaleesta. Muutaman erikoisuuden jätän jemmaan.
- Re-Activator
- ylik
Re: Omaisuuden tuhoaminen
Ei tällähetkellä mikään laki vaadi mitään numeroita tai tunnisteita vaimentimiin ja mikäli oikein arvaan niin vaikka vaimentimet vielä ovatkin sinun hallinnassasi niin suusanallisesti olet luovuttanut niiden omistusoikeuden kummipojallesi jo ennen 13.6 joten käytte kummipojan kanssa laitoksella näyttämässä vaimentimet ja katsot että hän saa yhtämonta lupakorttia kun on vaimentimiakin, maksutta.
Siis mää en nyt ymmärrä yhtikäs mitään,tarviiko vaimentimet jonkun luvan ?
Tarvii, jos ei ole asetta mihin se käy. Elikkäs piekkarin vaimennin ei tarvii lupaa, jos siulta löytyy hallussapito lupa siihen. Ei piekkaria, niin lupa tarvitaan jos omistat vaimentimen.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
Damn it, miten määritellään mikä vaimennin on mihinkin kaliberiin...
6.D; primus inter pares.
Täähän meni ny ihan naurettavaks,tarviiko "Fairi"-purkki luvan ?.Sellasella vaimentelin venäläistä-paksupiipuista kun sellaisen sain Isä-ukolta -73.Oli kyllä onneks korkeat kiikarinjalat että taskolla näky ylitte .......
-
- res vänr
caporal wrote:...tarviiko "Fairi"-purkki luvan ?.Sellasella vaimentelin venäläistä-paksupiipuista kun sellaisen sain Isä-ukolta -73.Oli kyllä onneks korkeat kiikarinjalat että taskolla näky ylitte .......
GOTT MIT UNS
Taitaa nykyään tarvita,niin hullu aselaki meillä on.
Mikähän tuohon mahtaa olla se lainkohta, johon vastaus perustui.Nitro wrote:Taitaa nykyään tarvita,niin hullu aselaki meillä on.
6.D; primus inter pares.
Kuulemma ei ole rikos jos ei käytetä aseessa, eikä muutenkaan vaikuta aseharrastajiin millään tavalla koko vaimennin laki.JR33 wrote:Mikähän tuohon mahtaa olla se lainkohta, johon vastaus perustui.Nitro wrote:Taitaa nykyään tarvita,niin hullu aselaki meillä on.
Eikös se puskamestari niitä pulloja ja putkia meinannu luvittaa? Liekköhän jo käynä laitoksella näyttämässä?
VRV - J
Sattuma vei mut tänään poliisilaitoksen ohi ja pidätin kun oli pysäköintttipaikkaa ja tytöiltä kysyin pääsenkö juttelemaan aseasioita hoitavan komissaarin kanssa hetkeksi, se hetki venähti. Komissaario oikea herrasmies ja kysyin koska ideana on antaa kaikki täysiikäiselle kummipojalle niin saa luvat ilmaiseksi, voihan niistä osa olla mulla mutta tulevaisuudessa saa sitten lainata mitä haluaa kun on luvat kunnossa. Kyllä se on niin että puolentuuman jenka ja vaikka reikä 10mm on aseen osa niin kysyin miten merkitään kun osassa kekvaria päät ja kylki menee lommolle meistämällä ja osassa gamo kutistesukka, ossassa on prässättu niin lujaan ja jenkassa semmoset lukitusaineet ettei ilman jlkiä lähde ja toisissa M12hienokierre ja osassa herratietää miten kiinni eli voi olla että putkitongeilla tulee puolentuuman jenka näkuville mutta itse en ole saanut irti koska olen huomannut tarkkuuden parantuvan isommalla reijällä eikä ooni nouse. Kestääkö kevlarista tehty ultrakevyt vaimennin kaiverrukset ja kelpaako että merkitsen E1,E2,E3....... ja oli silmät pyoreinä kun sanoin että mulla .60Kpl ilma aseita ja jopa haulikko johon on 9mm vaihtopiippu ja teho n, 400j että mititä mun pitää luvittaa, mukava mies mutta nikotteli että hä. Sanoin että on tervetyllut katsomaan kokoelmaa mutta siviilivaatteissa ja siviili autolla ja saa ottaa kavereita mukaan jos haluaa ja voin tulla poliisien radalle näyttämään koska ne kestää kun serkkupoika om ne tehnyt. Ottaa yhteyttä joko puhelimella tai spostilla ja sanoin ettei missään pala eli kiirusta ei ole. Tiedän miehen ja se selvittää asian pian. Äänenvaimennin on aseen osa joten ne merkitään ilmeisesti vaikka aulla olis lupa 44magnumiin koska osat helposti liikkuu. Pian saamme virallisen tiedon asiasta ja lupasin sihryn sivuille laittaa heti ja te odotatte tietoa 10sekuntia.
Eikös se ole niin, että mikäli on ruutiaseen lupa niin vaimentimet eivät vaadi mitään lupia , vaikkeivät sopisikaan kyseeseen aseeseen?
Kyllä mutta mä niinkuin annan kaikki kummipojalle niin saa ilmaiset luvat ja voi lainata niinkuin on ennen uutta lakia lainannu ja perii sitten joskus ne kaikki. Lääkäri antoi mulle kyllä juuri reilusti lisäelinvuosia ku se mitä ne pelkäs oli väärä hälytys, on poijaalla sit luvat kunnossa ensivuonna ja sehän niitä nytkin enemmän käyttää, olis tyhmää pitää käyttämättöminä seinällä ja samalla aina puhsistetaan ja rasvataan niin nehän säilyy kunnossa kun poika tietää ettei niitä kastella tai pahinta ammuta tyhjää.
Mukavaa, että hälytys oli väärä! Tarvitseeko vaimentimia muka merkitä? Eikös se koskenut valmistajia? Luvittamaanhan noi joutuu, jos saajalla ei ole yhtään ruutiaseen hallussapitolupaa.Tätä virkamiesten älynkäyttöä!
Kummipojalla ei ole yhtäkään aselupaa ja vaimentimia taitaa olla 6-7 plus kiintonaisia tulee jokunen, komissaario oli empiväinen irtto 9mm piippuun joka menee mun ilmahaulikkoon minuutissa ja ilme vakavoitu kun sanoin omistavani yli 60 ilma asetta ja joulet menee n.500j kun se piti aseena yli 30j asetta niin sanoin kylmästi että kattopellim pala jaluotoliivistä saatu pala päästää parilla aseella polymeerikärkisen luodin läpi. Lupasi tulla katsomaan kokoelmaa mikä on lulitussa huoneessa joa olen pois mutta nyt vartiopäällikkö vahtii niin kysui mikä vartio päällikko niin sanoin 47kg dopermannin ja pannaa penkille jakoavain jonka saat jos tuot sen ulos huoneesta tai otat minkä tahansa aseen seinältä, ne on mun eikä emäntäkään saa niitä vaan kummipoika. Saat mennä huoneeseen mut ilman lupaa et tule joset ammu sitä ja sekin voi olla lujassa kun otat käteesi aseen sitä purraan ja lujaa. Saadaan ilmeisesti kummatkin keräily luvat ja 2 kertaa vuodessa laitokselle eikä pilata numeroimalla koska kestävyys koetta he ei maksa eikä ole laitteistoa, katotaan ja otan NRA:n lakimieheen yhteyttä.