...ihmettelyä aiheuttaa tuossa varsin hyväkuntoinen m27 vuodelta 1934, piippu näyttää varsin hyväkuntoiselta, rihlapalkit varsin teräväsärmäisiltä (voisin jopa melken väittää ampumattomaksi), lukko samalla numerolla, mutta lukonkehys ilman jyrsittyä "siivekeuraa" ja siis tietysti myös normaalilla mosin laukaisukoneistolla, lisäksi tukki on melko kolhiintumaton vanha tukki.
Miksihän ihmeessä tällainen konstruktio on tämän tikkakosken piipun jatkeeksi tullut, olisiko käynyt kuitenkin niin että ase olisi varikkokunnostettu, mutta usein näissä on lukonkampi myös vaihtunut, jos piippu on irroitettu kehyksestä kunnostuksessa ?
- j o n i -
m/27 yhdyssäle
m/27 yhdyssäle
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: m/27 yhdyssäle
Voisiko olla ns. sotatuotanto versio?Koottu saatavilla olleista osista ja niistä puuttuu yleensä esim.yhdyssäleen vaatimat muutokset.Valmistettu talvisodan aikaan.
Kaveri tuossa käpisteli tuota kivääriä, huomasi sellaisen erikoisuuden, että aseessa ei ole ollenkaan SA leimaa ?
Itse olen tuota katsellut ja täysin varma, että ase on käyttätön, leimat ja numerot piipussa ovat niin sämikkäitä ja kulumattoman oloisia, ettei varmasti aseella olisi ollut tarvetta uudelleen sinistyksen...
- j o n i -
Itse olen tuota katsellut ja täysin varma, että ase on käyttätön, leimat ja numerot piipussa ovat niin sämikkäitä ja kulumattoman oloisia, ettei varmasti aseella olisi ollut tarvetta uudelleen sinistyksen...
- j o n i -
Millaisella tukilla ase on?
Olet oikeassa. Katso Palokangas Osa 2 sivu 42.jaska wrote:Voisiko olla ns. sotatuotanto versio?Koottu saatavilla olleista osista ja niistä puuttuu yleensä esim.yhdyssäleen vaatimat muutokset.Valmistettu talvisodan aikaan.
Sama kaiku on askelten.
Tukki on pyöreillä sormijatkoksilla varustettu vahvistettu, eli uudempi malli.
Täytyykin katsastaa illalla tuo palokangas.
- j o n i -
Täytyykin katsastaa illalla tuo palokangas.
- j o n i -