![Smile :smile:](./images/smilies/icon_smile2.gif)
Tässä linkki: http://www.dagbladet.no/2012/06/03/nyhe ... /21898737/
Kenttien puute.Purjotuulikki wrote:Vähän outoa kyllä, että saksalaiset käyttivät noita torpedokoneina saattueita vastaan.
roger67 wrote:Tässä HYVÄ filmi kyseisen Heinkelin historiasta, nostosta sekä koneen tyhjentämisestähttp://www.youtube.com/watch?v=PqucJPclIfI
caporal wrote: Panin merkille että moottorin joka oli vielä koneessa kiinni potkurinlavat.Olivat mielestäni suorassa ,eikös ne taivu mereenkin pakkolaskua tehdessä ? Vai onko kone uponnut "paikaltaan" ?
Ei ole murtovettä. Ihan ojan suistossa tietysti on, noin 200-300 metriä laskusta, tuskin pidempään. Että, kyllä tuo Heinkel on ihan aidossa merivedessä päässyt muhimaan.Sturmmann wrote:Eikös noissa vuonoissa ole murtovettä, että onko niin suolaista ja vuonon pohjassa vesi ympäri vuoden lähellä 4 c astetta, joka luonnollisesti vaikuttaa hylyn hajoamiseen.
Niin, Itämeren 0,02% luvut tietysti hiukan poikkeavat Atlantin 3,5% suolapitoisuudesta. Meren jäätyminen on aivan eri asia kuin suolapitoisuus sinäänsä. Siihen vaikuttavat monet tekiät.roger67 wrote:Tässä Hafrsfjordissa on oltava vähempi suolaa kun se jäätyy talvisin, mutta luulisin että suolaprosentti on kuitenkin korkeampi mitä suomen vesissäKone on ollut ylösalaisin pohjamudassa joka on varmaankin myös auttanut säilymiseen.