Red Tails (2012)

Keskustelua sotakuvista.
Merten sheriffi
korpr
korpr
Posts: 40
Joined: Mon Nov 05, 2007 15:07
Location: Turku

Re: Red Tails (2012)

Post by Merten sheriffi »

Tuli katsottua tämä leffa jenkeissä viikko sitten. Arvosana 1-5 väliltä annan 1 tähden.
Mahdollisesti surkein sotaleffa mitä koskaan ikinä olen nähnyt. Alkuperäinen Tonguskeen lentäjät 90 luvulta pesee tämän joka tavalla 10-0.

User avatar
Purjotuulikki
kers
kers
Posts: 130
Joined: Sat Dec 08, 2007 22:25
Location: Kattivaaran margariinitehdas

Re: Red Tails (2012)

Post by Purjotuulikki »

Merten sheriffi wrote:Tuli katsottua tämä leffa jenkeissä viikko sitten. Arvosana 1-5 väliltä annan 1 tähden.
Mahdollisesti surkein sotaleffa mitä koskaan ikinä olen nähnyt. Alkuperäinen Tonguskeen lentäjät 90 luvulta pesee tämän joka tavalla 10-0.
Komppaan täysillä! Mitään noin surkeaa ja lapsellista en olekkaan hetkeen katsellut. :comcrash

John Moses
kaartsotvm3
kaartsotvm3
Posts: 569
Joined: Mon Feb 13, 2006 9:04

Re: Red Tails (2012)

Post by John Moses »

Olen sanaton...jos elokuvat arvostellaan asteikolla 1-5 tähteä, niin tälle voisi antaa arvosanan -1 tai jopa -2. Todennäköisesti teos on ylivoimaisesti huonoin, lapsellisin ja älyttömin sotaelokuva mitä on ikinä tullut nähdyksi - tämä on jopa niin huono, että se naurattaa, eli menee ns. kalkkunaosastolle. Elokuvatus on kyhätty ilman mitään itsekritiikkiä, teknisten yksityiskohtien tai toisen maailmansodan historian tuntemusta. Ilmeisesti ainoat tosiasiat, jotka elokuvasta löytyvät, ovat ennen alkutekstejä ruudulla näkyvät otteet jostain USA:n armeijan 1920-luvulla julkaisemasta kirjasesta. Ihan hirveätä kamaa, katsokaa ja nauttikaa...kiinnostuneet voivat ostaa kerran katsotun dvd:n minulta "jäsenetuhintaan" laittamalla yv:tä.
Image

Make
kers
kers
Posts: 165
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:57

Re: Red Tails (2012)

Post by Make »

John Moses wrote:Olen sanaton...jos elokuvat arvostellaan asteikolla 1-5 tähteä, niin tälle voisi antaa arvosanan -1 tai jopa -2.
Mjooh, nyt on katsottuna tämäkin tekele ja eihän tuolla todellakaan minkään historiallisen ja/tai teknologisen faktan kanssa ole, eikä tätä elokuvaa kymmenien vuosien päästä muistella alan klassikkona, kuten montaa muuta teosta.
Onneksi itse olen sellainen elokuvan katselija, etteivät puutteet otteessa reaalimaailmaan pilaa kokonaan päivääni, joten omalta osaltani tuon asteikon mukaan veivaan kuitenkin plussalle, eli 1, ehkä efektien melkoisen tason vuoksi jopa kaksi tähteä; Lucasilla ja hänen yhtiöllään on kuitenkin kyky luoda visuaalisesti hienoa materiaalia.

Sääli vain, että käsikirjoittajan historiantuntemus oli tuolla John Moseksen kuvaamalla tasolla, elokuvatekniset resurssit olisivat riittäneet paljon enempäänkin.
Harvoin vain näissä "tähtilippu liehuu"-eepoksissa sen kummempaa sisältöä on, faktasta puhumattakaan.

Post Reply

Return to “Elokuvat”