2013 uusi aselupahakemus, kokemuksia
Re: 2013 uusi aselupahakemus, kokemuksia
juu ei tarvi olla kamu tai samasta seurasta...
pienen toimistokorvauksen voi ottaa.
Mutta pöytäkirja pitää olla esittää ja kopio arkistoon.
pienen toimistokorvauksen voi ottaa.
Mutta pöytäkirja pitää olla esittää ja kopio arkistoon.
No niin, asia tarkastettu PoHalta, Pistooli luvalla ostetaan pistooli ja Taskupistooli luvalla, vaikka kaliberi osuisi hankintalupaan, hankitaan AINOASTAAN taskupistooli mikä MAHTUU laatikkoon 140 x 190 !Rokka wrote:...Tätäkin kysyin asevastaavalta ja samalla aseiden tarkastuksesta vastaavalta henkilöiltä, heidän mielestä taskuaseluvalla voi hankkia myös pistoolin !Tvälläri wrote:...Jos sinulla on pistooli Taskuase TT3 kal 6,35-9mm hankintalupa, et voi sillä ostaa Pistooli TT3:sta esim 9mmbr M07:aa, vaan sinun on hajettava hankintalupa pistoolille ja ostaa sillä se =7 husse, ja käyttää taskupistoolin hankintalupa vaikka johonki M35 Berettaan. Ennenhän tämäkin onnistui kun kysyi luvan...
Melkoista tulkinta liikuntaa tässä...
- j o n i -
Vaikka tätä täällä paikallislaitoksella arvottiin, on asia nyt selvä.
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
No ainakin minä olen ostellu taskuaseen luvilla pistooleja ja se on sopinut hyvin paikalliselle luvanmyöntäjälle.
Niin, tämä on Poliisihallituksen yksiselitteinen menettely tapa. Paikallispoliisi voi tietysti asiaa tulkita edelleenkin tavallaan ja muuttaa hankkimislupaa tarpeen mukaan, mutta tulkintatapa tuossa on ylitarkastajan mukaan tuollainen, nyt jos merkitsisin taskupistooliluvalla hankitun pistoolin tiedostooni, varmasti tästä käytäsiin muutakin kuin keskustelua, kun pyytäisivät tiedoston tarkastettavakseen.
Taskupistooli = taskupistooli 140x190 laatikkoon.
Pistooli = pistooli
- j o n i -
Taskupistooli = taskupistooli 140x190 laatikkoon.
Pistooli = pistooli
- j o n i -
Tänään tuli lupa metsästyskiväärin hankintaan. Panin vireille aivan joulukuun alussa joten "paperisotaan" meni melkein 3 kk.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"
...tähänhän tämä on menossa...igorrock wrote:Tänään tuli lupa metsästyskiväärin hankintaan. Panin vireille aivan joulukuun alussa joten "paperisotaan" meni melkein 3 kk.
- j o n i -
Olen kohtuu hyvissä väleissä täkäläisten lupaviranomaisten kanssa ja kysyessäni syytä noinkin pitkään käsittelyaikaan (täällä perinteisesti ollut n. 1 kk) sanoivat minulle että uuden lupajärjestelmän sisäänajo ja sen myötä lisääntynyt tietokonetyöskentely ottaa oman aikansa. Itse uskon että tuo on ainakin osa totuutta. Aika näyttää miten jatkossa.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"
OOOOOO x3 ylistys....
Löytyiköhän "kadonnut" paperi jostain, kun postilaatikkoon tuli kirje ilman lisäselvityksiä
Löytyiköhän "kadonnut" paperi jostain, kun postilaatikkoon tuli kirje ilman lisäselvityksiä
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
Jep,
Tämä uusi ajanvarausmenettely vaikuttaa hieman kömpelöltä. Puolen tunnin ajanvaraus sisältää kahden SAMANLAISEN asian käsittelyn. Varasin ajan kymmenen luvan hakuun, joten siihen menee ohjeiden mukaan viisi tuntia. Tein varauksen puhelimitse ja sain hyvässä yhteisymmärryksessä kohtuullistettua ajan kolmeen tuntiin.
En tiedä, millainen tämä uusi rekisterisysteemi on. Voisin kuitenkin lyödä vetoa, että sen teki sama firma, joka teki Puolustusvoimien uuden palkkahallinnon ohjelmiston. Jos ohjelmisto todellakin mahdollistaa ainoastaan kahden luvvan käsittelyn puolen tunnin aikana, on siinä todella vakavia puutteita.
Tämä uusi ajanvarausmenettely vaikuttaa hieman kömpelöltä. Puolen tunnin ajanvaraus sisältää kahden SAMANLAISEN asian käsittelyn. Varasin ajan kymmenen luvan hakuun, joten siihen menee ohjeiden mukaan viisi tuntia. Tein varauksen puhelimitse ja sain hyvässä yhteisymmärryksessä kohtuullistettua ajan kolmeen tuntiin.
En tiedä, millainen tämä uusi rekisterisysteemi on. Voisin kuitenkin lyödä vetoa, että sen teki sama firma, joka teki Puolustusvoimien uuden palkkahallinnon ohjelmiston. Jos ohjelmisto todellakin mahdollistaa ainoastaan kahden luvvan käsittelyn puolen tunnin aikana, on siinä todella vakavia puutteita.
Patruunakeräily luvan laitoin menemään 2012 joulukuun alussa ja päätös tuli viikko sitten eli yli 4kk kesti.Rokka wrote:...tähänhän tämä on menossa...igorrock wrote:Tänään tuli lupa metsästyskiväärin hankintaan. Panin vireille aivan joulukuun alussa joten "paperisotaan" meni melkein 3 kk.
- j o n i -
Ja patruunakeräily luvan myöntää siis paikallinen poliisilaitos.
Tuossa pari viikkoa sitten hain itsekkin hankkimislupaa metsästyskivääriin. Meni silleen, että kun maanantaina kävin laitoksella jättämässä hakemuksen, niin torstaina oli lupa postilaatikossa. Tämä siis Joensuussa.igorrock wrote:Tänään tuli lupa metsästyskiväärin hankintaan. Panin vireille aivan joulukuun alussa joten "paperisotaan" meni melkein 3 kk.
-
- kaartsotvm3
Viime viikon perjantai-iltapäivänä kävin sanelemassa pari hakemusta, tänä aamuna lupalaput käsissä. Ihan hyvin toimii.