Viimeisin hankintasi 5
-
- res luutn
Re: Viimeisin hankintasi 5
Olen myös melko lailla varma, ettei ko. reppu ole myöskään ennen vuotta 1918 valmistettu, ihan päätellen repun vetoketjuista. Vetoketjuhan, vaikka oli jo 1850-luvulla keksitty liittämislaite, tuli vasta 1918 jenkkien tuoreen aselajin, ilmavoimien, lentohaalareissa käyttöön ja aloitti maailman valloituksensa pikkuhiljaa.
Olipa miekka miestä myöten, kalpa kantajan mukahan,
jonka kuu kärestä paistoi, päivä paistoi lappeasta,
tähet västistä välötti, hevonen terällä hirnui,
kasi naukui naulan päässä, penu putkessa puhusi.
Suojeluskuntamerkki m/05suppo1 wrote:Pyydän huomioimaan -merkinnän viestissäni. Näkyy eräs nimekäs armeijatavaraliike myyvän suojeluskuntamerkkiä m/05. ja pitihän se reppuun pistää
Tarkoitus oli kertoa, että "Herätys!" Muovisolkia SK-repussaveeteetee wrote:Tosihienot muovisoljet SK-repussa
-
- sotvm1
Tuo on ihan nykyaikainen reppu jota valmistaa usea yritys eri värisinä.Muovi vetoketjut ja soljet. Naton PALS nauhasto tavaroiden kiinitystä varten.1st Sergeant wrote:suppo1 wrote:Pitkään palvellut reppu otti ja hajos tyystin. Onneks löyty tämmönen. Liekö harvinainen?
On varmasti harvinainen. Suojeluskuntien reput, etenkin merkillä varustetut on todella kiven alla ja huippu keräilykohteita. Oikein hyvä löytö. Onko kyseessä kokeilumalli 30-luvun lopulta, vai mikä? Itse en tunnista, en kyllä ole niin hyvin edes perehtynyt aiheeseen.
SK kilpi jne on siihen ommeltu itse tai jonkin "kerhon"? toimesta.
Itsellä on samanlainen, mutta SK kilven sijaan Suomenlippu ja teksti Finland.( Itse ommeltu )
Näitä on kahta kokoa. Kätevä pikku reissuilla.
Wanhempimestarilla muutoin oikein, mutta M05 merkit kiinnitetään velcrotarralla, myös tämä sk-kilpi M05. Kätevä poistaa jos joutuu punikkien piirittämäks (vitsi vitsi)
-
- sotvm1
Saattaa riippua repun valmistajasta onko siinä valmiina tarranauhaa.Kalliimmissa voi hyvinkin olla ? Minä ompelin tarranauhan reppuun, mutta voihan sen merkin ommella myös suoraan kiinni. Ei pääse katoamaansuppo1 wrote:Wanhempimestarilla muutoin oikein, mutta M05 merkit kiinnitetään velcrotarralla, myös tämä sk-kilpi M05. Kätevä poistaa jos joutuu punikkien piirittämäks (vitsi vitsi)
Tuollaista sk-kilpeä en ole nähnyt, mutta mitäpä nykyisin ei valmistettaisi.
-
- res luutn
Mitä? Nykyaikainen? Ei voi olla, kun Suojeluskunnatkin on lakkautettu valvontakomission toimesta jo vuonna 1944. Kyllä suojeluskuntareppukin täytyy olla vähintään jatkosodan ajoilta. Kuvasta ei vaan saanut tolkkua, että minkä SK-piirin värit siinä on...?wanhempimestari wrote:Tuo on ihan nykyaikainen reppu jota valmistaa usea yritys eri värisinä.Muovi vetoketjut ja soljet. Naton PALS nauhasto tavaroiden kiinitystä varten.1st Sergeant wrote:suppo1 wrote:Pitkään palvellut reppu otti ja hajos tyystin. Onneks löyty tämmönen. Liekö harvinainen?
On varmasti harvinainen. Suojeluskuntien reput, etenkin merkillä varustetut on todella kiven alla ja huippu keräilykohteita. Oikein hyvä löytö. Onko kyseessä kokeilumalli 30-luvun lopulta, vai mikä? Itse en tunnista, en kyllä ole niin hyvin edes perehtynyt aiheeseen.
Itsellä on samanlainen, mutta SK kilven sijaan Suomenlippu ja teksti Finland.( Itse ommeltu )
Täytyypä kurvata Lekan kautta kotimatkalla. Tuo sinikeltaisella pohjalla oleva S jostain syystä tuppaa assosioitumaan noiden känniörvelö poskensoittajien mielessä Ruotsiin. "Ook sä joku Swedu Petteri?" tai sitten tullaan länkyttämään jääkiekosta...
Eikös tuo niitä prototyyppitornistereja ole.. Muistaakseni ne suunnittelivat ahvenanmaalle noita kilven värejä. Hieno löytö!
-
- sotvm1
1st Sergeant wrote:Mitä? Nykyaikainen? Ei voi olla, kun Suojeluskunnatkin on lakkautettu valvontakomission toimesta jo vuonna 1944. Kyllä suojeluskuntareppukin täytyy olla vähintään jatkosodan ajoilta. Kuvasta ei vaan saanut tolkkua, että minkä SK-piirin värit siinä on...?wanhempimestari wrote:Tuo on ihan nykyaikainen reppu jota valmistaa usea yritys eri värisinä.Muovi vetoketjut ja soljet. Naton PALS nauhasto tavaroiden kiinitystä varten.1st Sergeant wrote:suppo1 wrote:Pitkään palvellut reppu otti ja hajos tyystin. Onneks löyty tämmönen. Liekö harvinainen?
Kannattaa lukea ketjun viestit ettei tarvitse kirjoittaa samaa asiaa moneen kertaan
Oli lekassa kahta versiota, ommeltavaa ja takiaista. Jos ketä nyt kiinnostaa.
http://www.varusteleka.fi/fi/product/va ... arit/27261
Siitä hintaero.
http://www.varusteleka.fi/fi/product/va ... arit/27261
Siitä hintaero.
-
- res luutn
Ai tämä on niitä Ahvenanmaan SK-piirin tornistereja? No johan on. En ole ennen nähnyt. On kyllä harvinainen! Taitaa olla peräti sitä vaikeaa sa-rk-asmi mallia?Kessu wrote:Eikös tuo niitä prototyyppitornistereja ole.. Muistaakseni ne suunnittelivat ahvenanmaalle noita kilven värejä. Hieno löytö!
Kyllä se muuten on – itse en heti tajunnut, kun tuossa kuvassa on värit noin pielessä (tornisteri ja kilpi ovat oikeasti siniharmaita). Tornisterin läpästä on myös irrotettu/irronnut siihen kuuluva lampaan vuota. Itse ompele (ruots. pals) on kyllä vielä nähtävissä.Kessu wrote:Eikös tuo niitä prototyyppitornistereja ole.. Muistaakseni ne suunnittelivat ahvenanmaalle noita kilven värejä. Hieno löytö!
Ilmeisesti kuitenkin juuri tuo A Posse on ollut suhteellisen suuri yksikkö, sillä sen leimoilla olevia varusesineitä näkee vieläkin aika usein.
Continental 4x4 Wiking – Für den Wintereinsatz im Kaukasus mit schwere 4x4-Fahrzeugen.
- Korpisoturi
- kaartsotvm4
Bo-UK1, lienee ehta Junghans?
Continental 4x4 Wiking – Für den Wintereinsatz im Kaukasus mit schwere 4x4-Fahrzeugen.