18.5.2026 SAHS huutokaupassa toteutuneet hinnat on ollut kohde 122 Kivääri Sako Mosin Nagant m/39 SOV (248029) M/36 Tula sivujalka. M/39 sov 1/10 sivujalalla. Kunto hyvä lähtö 1500€ huuto 1500€.
Huutokauppaluettelossa kohteesta 122 on yksi kuva, missä ei ole sivujalkaa tai kuvaa jalan mahdolliselta kiinnityspuolelta.
Olisiko kellään parempaa tieto ko. konstruktiosta?
- j o n i -
m/39sov sivujalalla
m/39sov sivujalalla
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: m/39sov sivujalalla
Terve!
Pitkällä sivujalalla olevat m/39 aseet kuuluvat ns sekalaisiin tarkka-ampujakivääreihin. Jonkin verran aseita kuitenkin koottiin, pääasiassa SAKO:n valmistamiin kivääreihin. Tarkkaa lukumäärää minulla ei ole tiedossa, mutta varmuudella kuitenkin kymmeniä. Aseita on kulkeutunut PV:n myyntien kautta 1990-luvulla jonkin verran keräilijöille ja niitä putkahtelee silloin tällöin myyntiin.
Pitkällä sivujalalla olevat m/39 aseet kuuluvat ns sekalaisiin tarkka-ampujakivääreihin. Jonkin verran aseita kuitenkin koottiin, pääasiassa SAKO:n valmistamiin kivääreihin. Tarkkaa lukumäärää minulla ei ole tiedossa, mutta varmuudella kuitenkin kymmeniä. Aseita on kulkeutunut PV:n myyntien kautta 1990-luvulla jonkin verran keräilijöille ja niitä putkahtelee silloin tällöin myyntiin.