Vyönsolki m/22

Takit, housut, vyöt, jalkineet, arvomerkit jne.
Post Reply
JaLe
tstopp
tstopp

Vyönsolki m/22

Post by JaLe »

Tehdäänkö vyönsolkia m/22 kopiona jossakin päin maailmaa? Törmäsin eräällä kirppiksellä laatikolliseen solkia. "Paraatipuoli" oli niissä kaikissa kuluneen oloinen, mutta takapuolelta ne olivat kaikki lähes identtisiä ja kovin tuoreen näköisiä. Monissa näkemissäni soljissa on takapuolella ollut jonkin verran ruostetta ja muita elämän jälkiä.

Onko havaintoa asiasta? Tämä voi mennä vainoharhaisuuden piikkiin, mutta enää ei voi olla liian varovainen näiden asioiden suhteen.

TeeJii
erikmest
erikmest

Post by TeeJii »

Olen pohtinut samaa asiaa. Swat-Team kauppaa "alkuperäisiä" M/22 leijonasolkia. Olen muutaman Swatin kauppaaman soljen nähnyt ja ne olivat kyllä niin uusia ja hyväkuntoisia etten usko niiden olevan alkuperäisiä. Varsinkin kun juuri näitä vastaavanlaisia tuoreita pakastavedettyjä solkia on pyörinyt netissä tai tullut muuten vastaan viimeaikoina. Mitään käytönjälkiä niissä ei ollut, ainakaan minun näkemissäni.

http://swat-team.fi/products.php?lang=fi&id=2143

JVA
sotvm3
sotvm3

Post by JVA »

SA-kaupoista on saanut ostaa uudenveroisia m/22 vyönsolkia. Luultavasti kauppiaat ovat ostaneet isomman erän PV:n myynneistä. En todellakaan jaksa uskoa että soljesta olisi kopioita teetetty, koska kotimaan markkinoille on PV:n myymälöistä myyty kyseistä tuotetta halpaan hintaan!

76253r
sotvm1
sotvm1

Post by 76253r »

Itse ostin huuto.netistä hintaan 11€ ja vähän on kulumaa mutta itse olen pitänyt kopiona. Vyön kun jostain löytäisi.. Kellään myynnissä/tietoa mistä saisi?
Jep.

TeeJii
erikmest
erikmest

Post by TeeJii »

MilProsta saa M/22 reprovöitä, ainakin aikanaan sai.

En ole nähnyt SA-myymälöissä M/22 solkia, uudempia Leijonakuvioituja solkia kylläkin. On siis mahdollista että varastoista olisi löytynyt täysin pakastavedettyjä solkia ja näitä olisi sitten levinnyt paljon markkinoille mutta en tiedä...

JaLe
tstopp
tstopp

Post by JaLe »

SA-kaupassa olen nähnyt myynnissä ainoastaan alumiinisia varusmiesten juhlapuvun solkia. Teräksisiä, joita alkuperäisessä viestissä tarkoitin, en ole nähnyt.

greendevil
sotvm1
sotvm1

aitoja

Post by greendevil »

Solkia on alumiinista = 50 luvun ja sen jälkeen tehtyä juhlavyösolkea, jota liikkuu paljon ja hinta ei päätä huimaa. MILPRO:n reprovöissä juuri näitä solkia, ainakin viimeaikoina.

SWA-TEAM oy:n soljet ovat jakamatta jäänyttä kampetta, joka on varastosta esiin putkahtanut ja myyty myymälöistä.

myymälöissä noita ei ole ollu vuosiin

kukaan ei ole tajunnut tuota kopioda, ainakaan vielä hmm kannattaisikohan ?

Canet
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by Canet »

Tuolla on kaapissa sekä MilPron vyö, että Helsingistä MP-yhtiöltä ostetu juhlavyö. Millä sen näkee, onko musta solki uudelleen pinnoitettu juhlavyön solki?
MilPron vyö on kuitenkin siistiä työtä - kaikki varmaan ymmärtävät, että nahkaosa ei ole alkuperäinen.

Post Reply

Return to “Univormut”