Muutama kuva

Keskustelua Suomen sotahistoriasta

Moderator: Juha Tompuri

Post Reply
Spieß
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by Spieß »

Takana lukee: ryssän partion "matkan pää" 3.11.1941

Image
Si vis pacem, parabellum...
Image

sako92s
kenr, vr3
kenr, vr3

Post by sako92s »

Jossakin kirjassa veteraani kertoi,että heidät käskettiin riisumaan vainajilta vaatteet.Vaatteita tarvittiin sotavankien vaatettamiseksi.Eli huolto pelasi tuollakin tavalla...

taifun
alik
alik

Post by taifun »

myöskin on mahdollista että ovat ihan itse riisuuntuneet ennen "pakastusta" niin ihmiselle käy että ennen kuolemaa menee nuo aistimukset niin sekaisin että viime hetkillä alkaa tuntea tarvetta keventää varustusta vaikka hetken päästä helpottaa iki-ajoiksi.

Jänkäjääkäri
kers
kers

Post by Jänkäjääkäri »

taifun wrote:myöskin on mahdollista että ovat ihan itse riisuuntuneet ennen "pakastusta" niin ihmiselle käy että ennen kuolemaa menee nuo aistimukset niin sekaisin että viime hetkillä alkaa tuntea tarvetta keventää varustusta vaikka hetken päästä helpottaa iki-ajoiksi.
Totta tuokin, mutta meneekö se aistiharha siihen että ihan munasilleen asti? Tietysti kaverin holotna paranee kun saa lisää toppatakkia päälle ja sitähän saa kun kaatuneelta ottaa! Sinänsä ei mikään elokuvan 5 tähteä mutta hyvä kohtaus (Olimme sotilaita- elokuvassa) kun siltä sotilasmestarilta kysytään miksei se ota m-16 rk mukaan? "No kun minä alan sitä tarvitsemaan niitä lojuu joka puolella!"

Kyllä sota ei ole mitään nättiä katseltavaa!
Kyllä se sillä lähtee!

Post Reply

Return to “Suomen sotahistoria”