4.D:n alueelle pudonnut Stuka
Moderator: Juha Tompuri
- Sturmmann
- mars
- Posts: 2229
- Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
- Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
- Contact:
4.D:n alueelle pudonnut Stuka
Oheisessä 4.D:n Sp:ssä lukee Stukan pudonneen 1,5 km komentopaikalta etelään ja klo 13.05 26.6.44 on aika. Osaako joku sanoa asiasta enemmän?
Ollaan tuossa maastossa tulevana viikonloppuna, joten jos osuu matkalle kivuttomasti, niin voisimme vilkaista.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
- Tulenjohtomies
- kenr
- Posts: 1959
- Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
- Contact:
Kovin on yleismallinen tapahtuma ja epätarkka....missä lienee ollut komentopaikka tarkalleen ja tuo noin 1.5km etelään vaikkapa ~5 asteen virheellä tekee jo aikamoisen alueen tutkittavaksi.
"Ryssän" ja "Stuka"....mielenkiintoista kun tuota kohtaa ei ole osattu päättää kumpi kyseessä/korjata sotapäiväkirjaan.
Päivämäärä täsmää yhteen tiedossani olevaan Stukan putoamiseen tuona päivänä Antrean länsi-puolella(?)"Hannilassa",mutta tapahtuma aika ilmoitettu klo 15.45 jälkeen....koneen taktinentunnus S7-DB.
Poikkea jos kerkiät sota-arkistossa tutkimassa Lentorykmentti 3.komentopaikan sota-päiväkirjoja tuolta ajalta niin varmaan löytyy tarkempaa tietoa.
"Ryssän" ja "Stuka"....mielenkiintoista kun tuota kohtaa ei ole osattu päättää kumpi kyseessä/korjata sotapäiväkirjaan.
Päivämäärä täsmää yhteen tiedossani olevaan Stukan putoamiseen tuona päivänä Antrean länsi-puolella(?)"Hannilassa",mutta tapahtuma aika ilmoitettu klo 15.45 jälkeen....koneen taktinentunnus S7-DB.
Poikkea jos kerkiät sota-arkistossa tutkimassa Lentorykmentti 3.komentopaikan sota-päiväkirjoja tuolta ajalta niin varmaan löytyy tarkempaa tietoa.
- Sturmmann
- mars
- Posts: 2229
- Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
- Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
- Contact:
Sota-arkistostahan tämäkin on poimittu. Eli tuona päivänä on ensin ilmoitettu viholliskoneen putoamisesta, mutta ylöskirjoittamisen tapahtuessa on asia sitten varmistunut, että kyseessä oli Stuka.
Itse yritän vain juuri poimia komentopaikan sijaintia, josta voisin päätellä koneen putoamispaikkaa. Emme tietenkään lähde sitä etsimään, mutta jos se sattuu olemaan ajotien tms. lähellä, niin mutaman askeleen ottaminen pakollisen pysähtymisen ohessa ei aiheuta ongelmia. Lähinnä jos tuuria on tyylillä!
Itse yritän vain juuri poimia komentopaikan sijaintia, josta voisin päätellä koneen putoamispaikkaa. Emme tietenkään lähde sitä etsimään, mutta jos se sattuu olemaan ajotien tms. lähellä, niin mutaman askeleen ottaminen pakollisen pysähtymisen ohessa ei aiheuta ongelmia. Lähinnä jos tuuria on tyylillä!
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
- Tulenjohtomies
- kenr
- Posts: 1959
- Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
- Contact: