Merritt-Brown Z51 vaihteistoöljy-kysymys
Merritt-Brown Z51 vaihteistoöljy-kysymys
Kaunista kesäpäivää.Välitän arvon raadille seuraavan kysymyksen johon on ollut kohtuu vaikea löytää kuuklen avulla vastauksia. Syvempää tietämystä kaivataan.Mitä nykypäivän vaihteistoöljyä voisi syöttää Merritt-Brown Z51 vaihteistolle? Jos vain joku arvaa/tietää niin replyä kehiin. Tänks!
- Komendantti
- komendantti
- Posts: 2682
- Joined: Wed Oct 17, 2007 10:19
- Location: Etelä-Suomen Sotilaslääni
- Contact:
Eiköhän tuohon pitäisi mennä ihan vaihteistoöljy joka kestää kuormitusta...
Löytyykö tietoa, mitä ovat käyttäneet alunperin?
Tuo raskas kalusto kyllä on tuttua, mutta siitä kun on jo sen verran aikaa, kun on näitä joutunut pohtimaan...
Wittman voisi heittää myös hyvän arvion tähän asiaan.
Myös Panssarikillan ps-touhuajat osaisivat aika varmastikin heittää ihan hihasta hyvin oikeanlaisia vastauksia.
Löytyykö tietoa, mitä ovat käyttäneet alunperin?
Tuo raskas kalusto kyllä on tuttua, mutta siitä kun on jo sen verran aikaa, kun on näitä joutunut pohtimaan...
Wittman voisi heittää myös hyvän arvion tähän asiaan.
Myös Panssarikillan ps-touhuajat osaisivat aika varmastikin heittää ihan hihasta hyvin oikeanlaisia vastauksia.
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
Pitäisi kestää ihan normaalilla laatikko öljyllä. Mitään hydraulihilavitkuttimia laatikossa ei muistaakseni ole???
Niin Comet/Charioteenin lootastahan ON kyse???
Niin Comet/Charioteenin lootastahan ON kyse???
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
- Pikku-Berliini
- sotvm2
- Posts: 625
- Joined: Mon May 12, 2008 22:55
- Location: Ala-Lappi
Kait se normaali vaihdelaattikko öljy menee. (suosittelen tosi jäykkää 90-110W) Sen ajan öljyt nyt ei niin hienoja ole kuin nyt fiilistellään jos jonkin moisilla kestävyys tuloksilla.
Yrjö Jylhä; Kaivo http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4 ... 717&a=6054
Mitä enemmän asioita tietää, sen enemmän tietää asioita, joita ei tiedä.
Ymmärrys yltää loistavasti joskus yhtäpitkälle, kuin sotavalo.
Mitä enemmän asioita tietää, sen enemmän tietää asioita, joita ei tiedä.
Ymmärrys yltää loistavasti joskus yhtäpitkälle, kuin sotavalo.
Noniin, Merritt-Browneja käytettiin Cometeissa ja Charioteereissa. Kuten edellä jo mainittiin, mitään nykyajan täyssynteettisiä erikoislitkuja ei kannata käyttää. Ovat siihen käyttöön aivan liian kalliita ja vuotavat todennäköisesti pian tiivisteiden välistä ulos. Pahimmillaan rikkovat lootan. Itselleni kävi samantapainen sattuma -70 Ford Caprin laatikon kanssa. Liian hieno vaihteistoöljy työntyi stefan välistä ulos ja kytkinakselin laakeri meni vaihtokuntoon. Vanhassa vara parempi.
Joku kysyi joskus AT-S vetäjien voitelusta, sama pätee myös (erityisesti) niihin, kunnon mineraaliöljyä, ei synteettistä.
Joku kysyi joskus AT-S vetäjien voitelusta, sama pätee myös (erityisesti) niihin, kunnon mineraaliöljyä, ei synteettistä.
MINÄ OLEN SYYTÖN, MINÄ HALUAN VAIN EHJIÄ TELAPYÖRIÄ!
Juu mineraali öljyä, joka on varmasti parempaa, kun se litku, mille aski on suunniteltu.
Uusilla öljyillä tulee ongelmaksi stefojen ja tiivisteiden kestävyys. Öljypumppu todennäköisesti tekee suuremmat paineet kun alkuperäisillä litkuilla ja aiheutaa sillä ongelmia.
merkki x ja 80w90 on varaan ok valinta.
Uusilla öljyillä tulee ongelmaksi stefojen ja tiivisteiden kestävyys. Öljypumppu todennäköisesti tekee suuremmat paineet kun alkuperäisillä litkuilla ja aiheutaa sillä ongelmia.
merkki x ja 80w90 on varaan ok valinta.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland