KIVARI M-15 A4

Keskustelua kivääreistä ja varusteista - myös pienoiskivääreistä
J
luutn
luutn

Post by J »

Spiess wrote:Mitä sano?
-- "injstrument" sano ryssä kun rautakangen näki -- eli on todettava että arska on liian monimutkainen naapureille :-D

jaska
maj
maj

Post by jaska »

Eikös joku jenkkikenraali todennut että jos koulutetaan mies käyttämään AK.ta tarvitaan 2tuntia mutta AR.n 2 viikkoa!

Spieß
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by Spieß »

Hehehe...

Nii ja tuli mielee että mitä ryssä sano kun naisen näki?
Si vis pacem, parabellum...
Image

smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by smokeball »

Hellurei on vittu ruottiksi ja pesuvati venäjäksi.

Älkää nyt kuitenkaan miestä masentako taas kaikella poliittisella potaskalla!
wittmann on varmasti asiallisin puolestapuhuja tuolle muropaketin kylkiäiselle.

No, sano ny! Arska on ihan hyvä pyssy!

(Se vaan, että tosi paikassa koneen pitää toimia...)
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

Kiitokset Herr Savupallo kauniista kommentista.

Jos ei arska olisi noin tarkka ja VÄLILLÄ nopea pyssy, niin mulla olisi varmasti 223 ja ak-sukuinen...

No mulla on ensi su ekat kisat säädettävillä kaasuilla ja seuratkaa myyntipalstaa, niin tiedätte, että onko toiminut.... :-D
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

D166xM39
tstopp
tstopp

Post by D166xM39 »

chetlanen wrote:Paska kivari. :?
ar15 on puoli-deko, semi-deko tai itse deaktioituva kivääri. :lol:

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

Tuo on sivistyneesti ilmaistuna minunkin aatteeni kyseisestä ...värkistä.

Ase on HIENO vaan ei paljoa kiinnosta juuri herkkyytensä takia.Ammunnoissa kaverit alkoivat välittömästi ammunnan jälkeen näplätä asetta osiksi sanoen kun on niin herkkä lialle.

Omat ammunnat kohdistuvat tauluun,eivät tikkuaskiin joten se siitä omalta kohdaltani ja herkkyydestä.No,lapset kaipaavat herkkyyttä,toisinaan.

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

Kaverit nimesi mun torrakon 1/4 automaatiksi :twisted:
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

Korhonen
stm
stm

Post by Korhonen »

Onkohan minulla jotenkin poikkeava arska, koska tuntuu toimivan ihan hyvin. Häiriöitä en ole saanut aikaan kun satunnaisesti sakon tehdasladatulla paukulla, mutta muut laakit nielee ja sylkee ongelmitta. Karbiinikaasulla on tuo miun vehjes, eikä ole pahemmin puhdisteltu. Boresnakella aina välillä piippu puhtaaksi ja joskus jos kehtaa, niin bolt carrierin pienimuotoinen puhdistus.

Boreas
kers
kers

Post by Boreas »

Korhonen wrote:Onkohan minulla jotenkin poikkeava arska, koska tuntuu toimivan ihan hyvin.
Ei ole. Annat sille oikeaa patruunaa, etkä ole pilannut sitä millään ylimääräisillä paskavirityksillä mitkä sopivat vain kisa-aseeseen. Ei hätää, arskasi on ihan normaali :lol:

Minulla on kaksi 20" kiväärikaasuista. Takana tuhansia ja tuhansia laukauksia eikä yhtään aseesta johtuvaa häiriötä. Tosin minä huollan niitä oikein :oops:

Ainakin kaikki Sakon .223 50 grainiset on ladattu nopealla VV 120 ruudilla. Siksi ne voivat aiheuttaa ongelmia itselataavissa.

tokarev38
sotvm6
sotvm6

Post by tokarev38 »

ruukeri toimii kuin junan vessa,ampuu mitä patruunaa tahansa..
Laineissa Laatokan mahti,kenkään ei kahlita voi
Veljet sen rantoja vahti,konsa on koittava koi?

G3
sotvm6
sotvm6

Post by G3 »

reka65 wrote:Tuo on sivistyneesti ilmaistuna minunkin aatteeni kyseisestä ...värkistä.

Ase on HIENO vaan ei paljoa kiinnosta juuri herkkyytensä takia.Ammunnoissa kaverit alkoivat välittömästi ammunnan jälkeen näplätä asetta osiksi sanoen kun on niin herkkä lialle.

Omat ammunnat kohdistuvat tauluun,eivät tikkuaskiin joten se siitä omalta kohdaltani ja herkkyydestä.No,lapset kaipaavat herkkyyttä,toisinaan.

Kalashnikov on tarkoitettu aluetorjuntaan kun arskalla onnistuu pistemaalienkin tuhoaminen!

Kaiken lisäksi on turha vertailla jotakin norinkoa ja rakennettua arskaa kun toinen on tehty sotaan ja toinen urheiluun, ja urheilu(223) arskalla kun ampuu vielä jotakin sota paukkua niin ei se ole ihme jos tökkii(kuultu eräältä AR gurulta)!
In a world of compromise, some don´t.

WE CON THE WORLD

Korhonen
stm
stm

Post by Korhonen »

Boreas wrote:
Korhonen wrote:Onkohan minulla jotenkin poikkeava arska, koska tuntuu toimivan ihan hyvin.

Ainakin kaikki Sakon .223 50 grainiset on ladattu nopealla VV 120 ruudilla. Siksi ne voivat aiheuttaa ongelmia itselataavissa.
Joskus olen huomannut, että ammuttaessa noista erkanee nalli hylsystä, mikä on verrattain kiusallista. Tämä ilmiö on todettu myös kaverin vastaavalla arskalla. Tarkkuushan noissa sakon laakeissa on kuitenkin melkoisen hyvä.

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

hmmm, hmmm ja hmmmmm

Kyllä se puolivalmiina toimii. Jos sra:ssa haluaa olla keskikastin yläpuolella, niin sille aseelle on tehtävä jotain. Vakio arska ei vaan ole riittävän hyvä, koska eväitä on parempaakin. No virityksen varjopuolet tulee yleensä kantapäänkautta.

Mulla on toisena vakio Colt ja ero on kun yöllä ja päivällä, kun vertaa Stagia TOIMIESSAAN ja vakio Colttia. Tässä on vaan se ero, että Colt toimii pääsääntöisesti aina. No siihenkin löytyy Suomen säissä kelit, jolloin ei toimi.

Mikä on sitten arskan oikea huolto, kun huomioidaan, että se on suunniteltu huoltovapaaksi aseeksi?? Kovakromattuun piippuun ei tarvii muutakun katsoo, ettei siellä ole majavaa yms. Kaasupuoli pitää olla puhdas. Mä en ole sakolaisia käyttänyt, kun halvemmallakin pärjää. Ilmeisesti Sakon ruudit on puhtaampia, jossei ongelmia ole tullut.

Mulla on kisapyssynä 11,5" jossa on nykyään säädettävät kaasut. Suurin yllätykseni oli, että jouduin pienentämään kaasun määrää, että ase rupesi toimimaan paremmin. Mulla on JP:n Casblokki joka on VAIN 2 kierrosta auki. Siis paljon vähemmän, mitä vakiokaasut tulee.
Nra of Finland

Boreas
kers
kers

Post by Boreas »

Wittmann wrote:
Mikä on sitten arskan oikea huolto, kun huomioidaan, että se on suunniteltu huoltovapaaksi aseeksi??
Huoltovapaaksi? Ei kai nyt ihan sentään. Ihan peruspuhdistuksella ja huollolla saa ihmeitä aikaan. Voiteluun käytetään hyviä öljyjä. (rypsiöljy tai CRC ei ole hyvä öljy siihen hommaan).

Nallit kurkkaa Sakoista juuri nopean ruudin takia.

Post Reply

Return to “Kiväärit”