KIVARI M-15 A4
Alempi vuonna 87 leimattu Coltin AR-15 A2 Sporter II täysin originaali kunnossa,ammuttu lähemmäs 10 tuhatta laukausta,90% itte ladattuja.
Ylempi Stagin runkoon itse kasattu "joululahja" nyt lopullisessa asussaan.
Ammuttu 400 tehdaspaukkua ja 100 itteladattua,joista 1 teki häiriön. Johtui nallin irtoamisesta.
Coltin edellisellä omistajalla niin paljon häiriöitä,että myi aseen ja kaikki varusteet samalla kertaa pois. Puhdistin perusteellisesti,hyvin on pelannut. Kaasupillin tukkeentumisesta ei ole ollut havaintoja ainakaan 5000 laukaukseen,jotka itse olen sillä ampunut. Eivät ole minulla ainakaan vaatineet "yletöntä" putsaamista toimiakseen.
Ylempi Stagin runkoon itse kasattu "joululahja" nyt lopullisessa asussaan.
Ammuttu 400 tehdaspaukkua ja 100 itteladattua,joista 1 teki häiriön. Johtui nallin irtoamisesta.
Coltin edellisellä omistajalla niin paljon häiriöitä,että myi aseen ja kaikki varusteet samalla kertaa pois. Puhdistin perusteellisesti,hyvin on pelannut. Kaasupillin tukkeentumisesta ei ole ollut havaintoja ainakaan 5000 laukaukseen,jotka itse olen sillä ampunut. Eivät ole minulla ainakaan vaatineet "yletöntä" putsaamista toimiakseen.
- greendevil
- sotvm1
seuraavia on tehty
ongelmallisia aseita nuo
on isonnettu kaasureikää, kevennetty bufferia ja kaikkia sikinsokin SILTI ase laukeaa, poistaa hylsyn, mutta ei pesitä uutta patruunaa. Lyhyesti todettuna paska aseYKSILÖ.
on isonnettu kaasureikää, kevennetty bufferia ja kaikkia sikinsokin SILTI ase laukeaa, poistaa hylsyn, mutta ei pesitä uutta patruunaa. Lyhyesti todettuna paska aseYKSILÖ.
ok vähän kompa. Siinä on a1 yläkerta. Niitä tuli 80-luvulla siviilimyyntiin, kun a2 yläkerta oli niin hathattia. Mulla on itsellä samanlainen.
A2 yläkerrassa on korosäätö takatähtäimessä.
A2 yläkerrassa on korosäätö takatähtäimessä.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
Melkoista sekametelisoppaa nuo A2 mallin Sporterit. Minulla on yläkerroksena vielä vanhempi malli jossa ei ole hylsyn poikkeutinta ollenkaan. Alakerroksena samanlainen levysivu kun kuvassa. Häiriöt puuttuvat kyllä kokonaanBoreas wrote:Melkoista sekametelisoppaa nuo A2 mallin Sporterit. Minulla on upperina vielä vanhempi malli jossa ei ole case deflectoria ollenkaan. Lower samanlainen slabside kun kuvassa. Häiriöt puuttuvat kyllä kokonaan
fox roger.
Kyllä mä tajusin, mutta uskon että valtaosa palstalaisista ei. Me ollaan Suomalaisella palstalla, niin pitää käyttää kieltä jonka kaikki tajuu.
Vaikka vastaus olisi kuinka hyvä, niin jos se on Kiinaksi kirjoitettu, niin ymmärtämis ongelmia tulee
Kyllä mä tajusin, mutta uskon että valtaosa palstalaisista ei. Me ollaan Suomalaisella palstalla, niin pitää käyttää kieltä jonka kaikki tajuu.
Vaikka vastaus olisi kuinka hyvä, niin jos se on Kiinaksi kirjoitettu, niin ymmärtämis ongelmia tulee
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
Onhan AR-15 aseessakin tietysti paljon osia mille on yleisesti tunnettu suomenkielinen vastine esim. piippu. AR-15 aseessa on kuitenkin rutosti osia jolle ei ole minkäänlaista järkevää suomenkielistä vastinetta. Silloin on (minun mielestäni) paras käyttää termiä, joka löytyy yhdenmukaisena kirjallisuudesta ja ympäri internetiä kun tietoa hakee.
AR-15 osien nimityksetkin löytyvät käden käänteessä jokaisesta AR-15 käsittelevästi kirjasta, web-sivusta ja jopa suurien aseliikkeiden esitteistä. Jos ei tätä "vaivaa" halua nähdä, niin ei varmaan tiedolla mitään tee tai sitten se ei edes kiinnosta.
AR-15 osien nimityksetkin löytyvät käden käänteessä jokaisesta AR-15 käsittelevästi kirjasta, web-sivusta ja jopa suurien aseliikkeiden esitteistä. Jos ei tätä "vaivaa" halua nähdä, niin ei varmaan tiedolla mitään tee tai sitten se ei edes kiinnosta.
Joo valtaosalle löytyy järkevä Suomalainen nimi, mutta sitten löytyy sitä niin amerikkaa taas että.
Esim. mikä olisi Caskey suomeksi. Se hanhenkaulan näköinen putkenpätkä luistin päällä.
Esim. mikä olisi Caskey suomeksi. Se hanhenkaulan näköinen putkenpätkä luistin päällä.
Nra of Finland
Nra of Finland