Leijonavaakuna puukot

Miekat, pistimet, keihäät jne.
Post Reply
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Leijonavaakuna puukot

Post by Rokka »

Ostin tuollaisen leijonavaakuna puukon pois kuleksimasta, mutta sanokaapas, milloin tuollaisia on myyty ? Ja kenen toimesta, mihin tarkoitukseen ? Puukko on mielestäni todella hyvä kuntoinen ja kun se maksoi 15 e ei ollut kohtuuttoman hintainenkaan, terässä ei ole kenenkään kaiverruksia, tupessa lukee ilmeisesti kiekossa Finland ?

Tämä nyt ei ole mielestäni ihan suoraan militariaa, mutta valtion vaakuna symboolina aiheutti kysymyksen ?

- j o n i -

Image
Image
Image
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Vätystö
alik
alik

Re: Leijonavaakuna puukot

Post by Vätystö »

Itselläni on saman mallinen vaakunakahvainen puukko, jossa saman tapainen tuppi partiolaisten liljalla.
firearms-united.com, sahs.fi

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

Mulla on vastaava puukko tai lähinnä sapeli, jos terän mittaa katsoo. Ollut isäpuolen kurssipuukkona Niinisalossa.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

sotavanhus
jääk
jääk

Post by sotavanhus »

[img][/img]mulla on oheinen hyvä puukko.on mm sopivan kokoinen.
Attachments
Kuva002.jpg
(29.6 KiB) Downloaded 200 times

Väbä

Post by Väbä »

Tuossa samanlaisella leijonalla varustettu puukko. Fiskars taitaa olla tekijä. Vanhempaa plaatua näyttäisi olevan.
Itselläni on tuo Rokan tuohikahvainen puukko ilman tuppea, ja toinen bakeliitti tms musta muovi kahvainen leijona vaakunalla oleva keklu. Kirkkaat terät kummassakin, luulisin olevan jotain ruostumatonta terästä?

Image

Kuvan lähde: http://www.mosinnagant.net/finland/Finn-bayonets.asp

smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by smokeball »

Rokan puukossa vanhempi vaakuna, kun on koukeroiset kyljet kilvessä. Väbällä nuorempaa mallia. Nykyisin ei taida olla enää tuota kärkeäkään kilvessä.
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

Väbä

Post by Väbä »

smokeball wrote:Rokan puukossa vanhempi vaakuna, kun on koukeroiset kyljet kilvessä. Väbällä nuorempaa mallia. Nykyisin ei taida olla enää tuota kärkeäkään kilvessä.
Hyvä havainto, enpäs edes huomannut tuota että Rokan puukossa on noin koukeroinen vaakuna :oops:
Ne itselläni olevat ovat nimittäin tuon laittamani kuvan mukaisia...Vaikka eipä taida tuo Fiskarssi olla sekään ihan tuore :miettii:

76253r
sotvm1
sotvm1

Post by 76253r »

ketään tuskin haittaa jos laitan muutaman kuvan yhdestä puukkokirjasta ? :)
Jep.

Savu
alik
alik

Post by Savu »

näyttäs olevan mulla sama puukko ku sotavanhuksella, tosin enempi rähjääntyny....ton sain taistelijankokeesta, vasemmal on sitte KymJP:n vesuri ;) Image
Vihdoinkin vapaa, sanoi venäläinen kun vangiksi jäi...

smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by smokeball »

LÄHI - taistelijakokeesta - ko? :shock:

Nuo erilaiset kurssipuukot ovat kyllä hieno perinne. Kunnon työkalu kulkee aina matkassa eikä jää pelkästään epämääräiseksi koristeeksi. Metsästysseurat ovat ottaneet ehkä mallia, kun jakavat 50v lahjoiksi kekluja.
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

Väbä

Post by Väbä »

Savu wrote:näyttäs olevan mulla sama puukko ku sotavanhuksella, tosin enempi rähjääntyny....ton sain taistelijankokeesta, vasemmal on sitte KymJP:n vesuri ;)
Paljollakos myyt tuon KymJp:n vesurin? Harmittaa kun olin niin p:aukinen armeijan aikaan ettei tuotakaan tullut (ei ollut rahanahkassa painetta) hommattua.
Ps. tuskin myyt :miettii:

sotavanhus
jääk
jääk

Post by sotavanhus »

[img][/img]puukko on perinteisesti ollut tärkeä suomalaiselle sotilaalle.tässä kuluneessa valokuvassa isäni vyöllä puukko näkyvillä.oli tehnyt tupen itse.
Attachments
Kuva003.jpg
(35.94 KiB) Downloaded 193 times

Savu
alik
alik

Post by Savu »

juu en myy, pitäähän sitä ny kynsienhoitoväline olla ;) ...tossa lukee omistajan nimi viel terässä ;) ....nimest tuli mieleen et sain ressualiupsien lahjaan marssikompassin jossa kans luki nimi, mut sen rosmot vei ku kellarista pöllivätten kalavehkeet (perämoottorii ne ei ollu onneks jaksan kantaa) ...jos jollee myydään nimikoituu kompassii jos lukee "Haminan reservinaliupseriliitto" ja nimi, ni noon varkai ;)
Vihdoinkin vapaa, sanoi venäläinen kun vangiksi jäi...

76253r
sotvm1
sotvm1

Post by 76253r »

Taitaa rokan puukko olla iisakki järvenpään valmistama. Väbä: taitaa tuo mosin nagant.netin puukkokin olla järvenpään tekemä.
Jep.

Post Reply

Return to “Teräaseet”