Kaikki merkit ei ihan militariaa, mutta joskus on näitäkin täällä kyselty. Eli Yrjö Karilas Pikku Jättiläinen vuodelta 1941:
Vanhoja merkkejä eri aloilta.
Vanhoja merkkejä eri aloilta.
Last edited by Väbä on Sun Nov 14, 2010 10:22, edited 3 times in total.
Re: Aiheen vierestä
kiitos ! löytyi muutalle omalle mysteerille selitys
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Taitaa 'satiainen' nimitys olla peräisin tuosta vanhasta pp-merkistä - olen sitä aiemminkin miettinyt.
Hyviä kuiva, nämä pitää laittaa muistiin.
Tontut olivat partiotyttöjen nuorimmaisia eli 7..10 vuotiaita (poikien vastaava ikäryhmä olivat samaan aikaan "kolkkapojat"), nykyinen nimike on sekä tytöillä, että pojilla "sudenpentu".
Sivun 1495 nro 5 tuli kohti 1974. Tiettävästi vanhin suomalainen edelleen jaettu partiolaisten ansiomerkki.
Tontut olivat partiotyttöjen nuorimmaisia eli 7..10 vuotiaita (poikien vastaava ikäryhmä olivat samaan aikaan "kolkkapojat"), nykyinen nimike on sekä tytöillä, että pojilla "sudenpentu".
Sivun 1495 nro 5 tuli kohti 1974. Tiettävästi vanhin suomalainen edelleen jaettu partiolaisten ansiomerkki.
Jaa niin, se pöllö jäi selventämättä - partiotytöissä käytettiin tätä nimitystä tonttujohtajasta eli nuorimman ikäkausiryhmän vetäjästä. Tämän tietojyvän tallensin muistiini partiojohtajakurssilla joskus vuonna keppi ja papu (siis ennen kuin miekka oli keksitty..seuraava ajanjaksohan oli vuosi miekka ja keppi).
Re: Vanhoja merkkejä eri aloilta.
Nostetaan kuvat arkiston syövereistä näkyviin uusille jäsenille. Muokkasin otsikkoa paremmin asiaa selventäväksi.