Hyvä kuvitus ja asiaan on paneuduttu huolella.
( Vastaus Sturmannin Sturmi- kysymykseen löytyi helposti kirjasta
![Smile :smile:](./images/smilies/icon_smile2.gif)
Olen kai hieman jäävi vastaamaan tähän, mutta kun nyt tykkään olla äänessä niin: Mun oma mielipide on sellainen, että jos vaunut olisi entisöity täysin alkuperäiseen asuun (kuten Ps.531-16), eli siihen asuun kuin missä ne oli vuonna 1943, niin se on ihan OK.KRi wrote:Esim, jos joku ulkomainen museo on ostanut suomelle ylimääräisen sturmin ja rekonstruoinut sen saksalaiseen asuun niin kirjoittajan mielestä se on jyrkästi väärin.
Näinhän se tietysti on. Ja tottakai museot haluavat mahdollisimman näyttävät ja myyvät esineet. Sen takia ymmärrän toki, että vaunut saattavat saada saksalaisvärit pintaan jos se tuo museolle enemmän kävijöitä. Oikein se ei ole, mutta...Canet wrote:Museothan vaihtaa tavaraa, joksus myös myy (ja ostaa, jos on rahaa). Paha siinä on mennä asettamaan kovia ehtoa, mitä toisen omaksi siirtyvälle tavaralle saa tehdä
Totta puhut. Kyseiset tekstit ovat itse asiassa Käkelän kirjoittamia, mutta olen edelleen täysin samaa mieltä hänen kanssaan. Mutta on myös totta, että hieman laajemmat selvitykset olisi voinut olla paikallaan.KRi wrote:Tämän olisit voinut mainita jo kirjassa. Mutta siellä et tainnut tuoda mitään ratkaisu vaihtoehtoja esiin vaan pelkästään tuomiota.