Onko jollain mitään käryä siitä tehtiinkö M/36 manttelia vihreällä kauluksella, netissä olen nähnyt vain harmailla ja mustilla (enemmän tai vähemmän) kauluksilla varustettuja, netistä löysin kuitenkin tälläisen...
http://www.aijaa.com/v.php?i=2959095.jpg
M/36 mantteli?
Re: M/36 mantteli?
Juuri tuollaisia -60 luvun vermeitä oli myynnissä Helanderin huutokaupassa. Mietiskelin noita kauluksia, miksi värjätty vihreiksi
Ilmeisesti kyseessä voisi olla jonkun elokuvan kohtausta varten tehtyjä mantteleita. Esim: johonkin JB/27 kohtaukseen. ????
Ilmeisesti kyseessä voisi olla jonkun elokuvan kohtausta varten tehtyjä mantteleita. Esim: johonkin JB/27 kohtaukseen. ????
UBI PATRIA, IBI BENE (MISSÄ ISÄNMAA, SIELLÄ HYVÄ.)
Kyllä tuo varmaan on juuri jotain elokuvajääkäriä varten somistettu, tai voihan se olla teatterikamaa - mutta joka tapauksessa Thalian taistelujoukkoihin tarkoitettu.
Tuollaiset posti toi tänään, oikea on sodan jälkeistä tuotantoa (vm-52) ja vasemmassa tykistön ylivääpelin manttelissa ei ole leimoja, melko varmasti kuitenkin sodan käynyt. Molemmat kokoa 50 eli sopivat meikälle mainiosti
Jep.
Mä löysin tossa kesällä 27 manttelin KOKOA 56 ja sopii päälle. Yleisesikunta ltn arvoilla.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
Ollut vantterampi herra luutnantiksi, mutta ehkäpä tuo YE selittää sen. (Outo arvo kuitenkin.)Wittmann wrote:Mä löysin tossa kesällä 27 manttelin KOKOA 56 ja sopii päälle. Yleisesikunta ltn arvoilla.
- Sturmmann
- mars
Itselläni on ollut luutnantin mantteli Int-48 leimattuna vihreillä kauluksilla ja ilman miehistömanttelia Int-41 leimattuna. Pappani mantteli kersantin hakasilla oli vuodelta 1940 ja siinäkin oli harmaat kaulukset.
Tuo vihreys kauluksissa juontuu vain M-22 mantteleihin, joiden pohjalta on ommeltu mielen mukaan.
Tuo vihreys kauluksissa juontuu vain M-22 mantteleihin, joiden pohjalta on ommeltu mielen mukaan.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
Ollut hoikka poika.... Lähetti tod.näksmokeball wrote:Ollut vantterampi herra luutnantiksi, mutta ehkäpä tuo YE selittää sen. (Outo arvo kuitenkin.)Wittmann wrote:Mä löysin tossa kesällä 27 manttelin KOKOA 56 ja sopii päälle. Yleisesikunta ltn arvoilla.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland