Latausvälineet

Alle 20-milliset patruunat yms.
User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Latausvälineet

Post by Rokka »

J wrote:Tarkennän aiempaa vietiäni, Sako pienensi tarkoituksella 53R hylsyjen liekkireikiä turvallisuus syihin vedoten. Kaikki uudet 53R sakon hylsyt ovat siis pienellä reiällä, Sako ajattelin että hylsyrikon sattuessa väljistyneessä aseessa saattaa aiheuttaa vammoja. Varsinkaan metällä kun kukaan ei laseja käytä.
No sitten tämä on omalla vastuulla... minä olen kaikki uudelleen lataamani Sakon hylsyt porannut 2,5-3 mm liekkireiälle, yhtään hylsyrikkoa ei ole tullut...kop-kop-kop...(koputin puuta väliin).

RCBS holkeissa on parempi nallinpoistopiikki kuin esim. Lee holkeissa, joissa se on, ainakin noissa minun sarjoissa kiinteä... Itse olen käyttänyt, nyt mennään sellaisella alueelle mistä en ole ihan varma, kudontapuikon ?kärkeä, sen teräs on kovaa ja kimmoisaa ja sopii suoraan RCBS piikin paikalle, sitä paitsi noita piikkejä saa ilmaiseksi kotoa... hmm mikähän tonttu niitä sinne kantaa :miettii: :smile:

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Vuppe
kers
kers
Posts: 159
Joined: Sun Nov 09, 2008 17:21

Re: Latausvälineet

Post by Vuppe »

Rokka wrote:
J wrote:Tarkennän aiempaa vietiäni, Sako pienensi tarkoituksella 53R hylsyjen liekkireikiä turvallisuus syihin vedoten. Kaikki uudet 53R sakon hylsyt ovat siis pienellä reiällä, Sako ajattelin että hylsyrikon sattuessa väljistyneessä aseessa saattaa aiheuttaa vammoja. Varsinkaan metällä kun kukaan ei laseja käytä.
No sitten tämä on omalla vastuulla... minä olen kaikki uudelleen lataamani Sakon hylsyt porannut 2,5-3 mm liekkireiälle, yhtään hylsyrikkoa ei ole tullut...kop-kop-kop...(koputin puuta väliin).

RCBS holkeissa on parempi nallinpoistopiikki kuin esim. Lee holkeissa, joissa se on, ainakin noissa minun sarjoissa kiinteä... Itse olen käyttänyt, nyt mennään sellaisella alueelle mistä en ole ihan varma, kudontapuikon ?kärkeä, sen teräs on kovaa ja kimmoisaa ja sopii suoraan RCBS piikin paikalle, sitä paitsi noita piikkejä saa ilmaiseksi kotoa... hmm mikähän tonttu niitä sinne kantaa :miettii: :smile:

- j o n i -
Mulla on liekkireijän kalvain jolla tehdään reikä reilu 2 milliseksi. Samalla tulee kevyt viiste reijän sisäreunaan. Tällä on tarkoitus yhdenmukaistaa hylsyt koska liekkireijissä on usein purseita sisäpuolella. Halpa työkalu joita on säädettäviä ja kaliberikohtaisia.

Hifistelyä tarkkuuslatinkeihin. 8)

repakka
stm
stm
Posts: 22
Joined: Fri Oct 31, 2008 17:41

Re: Latausvälineet

Post by repakka »

Onko kelle jääny ylimääräiseksi vasaralataussarjaa 7.62x53R

User avatar
Sturmmann
mars
mars
Posts: 2229
Joined: Sat Feb 11, 2006 18:07
Location: Kymijokilinja on viimeinen lukkomme!
Contact:

Re: Latausvälineet

Post by Sturmmann »

On yksi vasarasarja olemassa. Pitää katsoa kuinka täydellinen se mahtaa olla.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

repakka
stm
stm
Posts: 22
Joined: Fri Oct 31, 2008 17:41

Re: Latausvälineet

Post by repakka »

Hyvä.. Laita sitten viestiä kun tiedät...

User avatar
Pikku-Berliini
sotvm2
sotvm2
Posts: 625
Joined: Mon May 12, 2008 22:55
Location: Ala-Lappi

Re: Latausvälineet

Post by Pikku-Berliini »

No milläs olette ottaneet staattisensähkön pois ruutiannostelijasta, ripistelee ja tarttuu putken seinämiin.

Hyvät neuvot, ovat nyt kalliin ruudin arvoisia ;)

FTR
Näitä lataus juttuja voisi kyllä hyödyntää tuolla, esim. asevarusteet tai jossain

FTR-edit: Juu, juu. Siirretään :)
Yrjö Jylhä; Kaivo http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4 ... 717&a=6054

Mitä enemmän asioita tietää, sen enemmän tietää asioita, joita ei tiedä.

Ymmärrys yltää loistavasti joskus yhtäpitkälle, kuin sotavalo.

User avatar
J
luutn
luutn
Posts: 1084
Joined: Mon Jun 19, 2006 19:01
Location: Karjala

Re: Latausvälineet

Post by J »

Pikku-Berliini wrote:No milläs olette ottaneet staattisensähkön pois ruutiannostelijasta, ripistelee ja tarttuu putken seinämiin.

Hyvät neuvot, ovat nyt kalliin ruudin arvoisia ;)

FTR
Näitä lataus juttuja voisi kyllä hyödyntää tuolla, esim. asevarusteet tai jossain

FTR-edit: Juu, juu. Siirretään :)
Johto annostelijasta pistorasian maadottimeen, siihen metalli johteeseen.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

User avatar
Polarfuchs
sotvm1
sotvm1
Posts: 721
Joined: Wed Nov 21, 2007 22:19
Location: Itä-Uusimaa

Re: Latausvälineet

Post by Polarfuchs »

J wrote:
Pikku-Berliini wrote:No milläs olette ottaneet staattisensähkön pois ruutiannostelijasta, ripistelee ja tarttuu putken seinämiin.

Hyvät neuvot, ovat nyt kalliin ruudin arvoisia ;)

FTR
Näitä lataus juttuja voisi kyllä hyödyntää tuolla, esim. asevarusteet tai jossain

FTR-edit: Juu, juu. Siirretään :)
Johto annostelijasta pistorasian maadottimeen, siihen metalli johteeseen.
Kannattaa kyllä tehdä varoen ettei tule kestokiharoita.
Olen kuullut, vaan en kokeillut, että kastamalla esine pyykinhuuhteluaine/vesiliuokseen poistaa tämä sähköisyyden mm. muovisuppilosta (kuten vaatteistakin).
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Latausvälineet

Post by Rokka »

Pikku-Berliini wrote:No milläs olette ottaneet staattisensähkön pois ruutiannostelijasta, ripistelee ja tarttuu putken seinämiin.
Itselläni tuota ongelmaa ei ole mielestäni esiintynyt ?

Vesi- ja lämmitysverkko tulisi olla myös maadoitettu, joten sen voisi kuvitella purkavan sitäkauttakin ? Teitysti riippuu kuinka noheva urakoitsija on sitä tehnyt onko muistanut maadoittaa putket ?

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Vuppe
kers
kers
Posts: 159
Joined: Sun Nov 09, 2008 17:21

Re: Latausvälineet

Post by Vuppe »

Pikku-Berliini wrote:Hornadyn latausvälineet ostettu, sain huutaa äänenkäheäksi, mutta tulossa kuitenkin on :moshaa
Oliko nallitinta mukana? Ostin noin kuukausi sitten Hornadyn rässiin Hornadyn oman automaattinallittimen. On mielestäni parempi kun käsinallittimet mutta se on makuasia. Kokeiluvaiheessa nallitin reilut 700 .38 hylsyä eikä yhtään häiriötä. Paketissa oli nalliputket isoille ja pienille nalleille.

Image

User avatar
Pikku-Berliini
sotvm2
sotvm2
Posts: 625
Joined: Mon May 12, 2008 22:55
Location: Ala-Lappi

Re: Latausvälineet

Post by Pikku-Berliini »

On nallitin kummallakin putkella. Ja tulee tasamittaista paukkua, kun oli holkitkin uudet. Latausvivun keveys oli yllätys vanhaan Reddingiin verrattuna.
On tullut kahlattua polven mittaisessa lumessa radalla ;)
D46, 2,85gr, Lpit 76.0 Pystykorva 100M avolla tammikuun lopulla, osumakuvio mielestäni hauska.

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=36876 ... .jpg[/img][/url]
Yrjö Jylhä; Kaivo http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4 ... 717&a=6054

Mitä enemmän asioita tietää, sen enemmän tietää asioita, joita ei tiedä.

Ymmärrys yltää loistavasti joskus yhtäpitkälle, kuin sotavalo.

jmak
sotvm5
sotvm5
Posts: 457
Joined: Thu Jul 19, 2007 21:34
Location: Etelä-pohjanmaa

Re: Latausvälineet

Post by jmak »

Mistä noita leen latauspaketteja kannattaa kysyä?Pärjääkö leen halpispaketilla? :miettii:

Vuppe
kers
kers
Posts: 159
Joined: Sun Nov 09, 2008 17:21

Re: Latausvälineet

Post by Vuppe »

Latailin Leen satsilla yli 10 vuotta, lähinnä käsiasepatruunoita mutta myös 308:a. On ne halvimmat vähän vempuloita mutta kyllä niillä pärjää.

Ostat sitten mistä vaan niin tsekkaa vertailun vuoksi R-Optic:n hinta. En ole tilannut tuolta kuin yhden holkin mutta siellä on vertailukelpoiset hinnat.

jmak
sotvm5
sotvm5
Posts: 457
Joined: Thu Jul 19, 2007 21:34
Location: Etelä-pohjanmaa

Re: Latausvälineet

Post by jmak »

Onko kyseisellä firmalla nettisivuja?

Vuppe
kers
kers
Posts: 159
Joined: Sun Nov 09, 2008 17:21

Re: Latausvälineet

Post by Vuppe »

Jonkinlaiset. Klikkaa ^^ firman nimeä edellisestä. ;)

Post Reply

Return to “Käsiasekaliiperit”