Leijonavaakuna puukot
Leijonavaakuna puukot
Ostin tuollaisen leijonavaakuna puukon pois kuleksimasta, mutta sanokaapas, milloin tuollaisia on myyty ? Ja kenen toimesta, mihin tarkoitukseen ? Puukko on mielestäni todella hyvä kuntoinen ja kun se maksoi 15 e ei ollut kohtuuttoman hintainenkaan, terässä ei ole kenenkään kaiverruksia, tupessa lukee ilmeisesti kiekossa Finland ?
Tämä nyt ei ole mielestäni ihan suoraan militariaa, mutta valtion vaakuna symboolina aiheutti kysymyksen ?
- j o n i -
Tämä nyt ei ole mielestäni ihan suoraan militariaa, mutta valtion vaakuna symboolina aiheutti kysymyksen ?
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: Leijonavaakuna puukot
Itselläni on saman mallinen vaakunakahvainen puukko, jossa saman tapainen tuppi partiolaisten liljalla.
firearms-united.com, sahs.fi
Mulla on vastaava puukko tai lähinnä sapeli, jos terän mittaa katsoo. Ollut isäpuolen kurssipuukkona Niinisalossa.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
-
- jääk
- Attachments
-
- Kuva002.jpg
- (29.6 KiB) Downloaded 200 times
Tuossa samanlaisella leijonalla varustettu puukko. Fiskars taitaa olla tekijä. Vanhempaa plaatua näyttäisi olevan.
Itselläni on tuo Rokan tuohikahvainen puukko ilman tuppea, ja toinen bakeliitti tms musta muovi kahvainen leijona vaakunalla oleva keklu. Kirkkaat terät kummassakin, luulisin olevan jotain ruostumatonta terästä?
Kuvan lähde: http://www.mosinnagant.net/finland/Finn-bayonets.asp
Itselläni on tuo Rokan tuohikahvainen puukko ilman tuppea, ja toinen bakeliitti tms musta muovi kahvainen leijona vaakunalla oleva keklu. Kirkkaat terät kummassakin, luulisin olevan jotain ruostumatonta terästä?
Kuvan lähde: http://www.mosinnagant.net/finland/Finn-bayonets.asp
Rokan puukossa vanhempi vaakuna, kun on koukeroiset kyljet kilvessä. Väbällä nuorempaa mallia. Nykyisin ei taida olla enää tuota kärkeäkään kilvessä.
Hyvä havainto, enpäs edes huomannut tuota että Rokan puukossa on noin koukeroinen vaakunasmokeball wrote:Rokan puukossa vanhempi vaakuna, kun on koukeroiset kyljet kilvessä. Väbällä nuorempaa mallia. Nykyisin ei taida olla enää tuota kärkeäkään kilvessä.
Ne itselläni olevat ovat nimittäin tuon laittamani kuvan mukaisia...Vaikka eipä taida tuo Fiskarssi olla sekään ihan tuore
ketään tuskin haittaa jos laitan muutaman kuvan yhdestä puukkokirjasta ?
Jep.
näyttäs olevan mulla sama puukko ku sotavanhuksella, tosin enempi rähjääntyny....ton sain taistelijankokeesta, vasemmal on sitte KymJP:n vesuri
Vihdoinkin vapaa, sanoi venäläinen kun vangiksi jäi...
LÄHI - taistelijakokeesta - ko?
Nuo erilaiset kurssipuukot ovat kyllä hieno perinne. Kunnon työkalu kulkee aina matkassa eikä jää pelkästään epämääräiseksi koristeeksi. Metsästysseurat ovat ottaneet ehkä mallia, kun jakavat 50v lahjoiksi kekluja.
Nuo erilaiset kurssipuukot ovat kyllä hieno perinne. Kunnon työkalu kulkee aina matkassa eikä jää pelkästään epämääräiseksi koristeeksi. Metsästysseurat ovat ottaneet ehkä mallia, kun jakavat 50v lahjoiksi kekluja.
Paljollakos myyt tuon KymJp:n vesurin? Harmittaa kun olin niin p:aukinen armeijan aikaan ettei tuotakaan tullut (ei ollut rahanahkassa painetta) hommattua.Savu wrote:näyttäs olevan mulla sama puukko ku sotavanhuksella, tosin enempi rähjääntyny....ton sain taistelijankokeesta, vasemmal on sitte KymJP:n vesuri
Ps. tuskin myyt
-
- jääk
[img][/img]puukko on perinteisesti ollut tärkeä suomalaiselle sotilaalle.tässä kuluneessa valokuvassa isäni vyöllä puukko näkyvillä.oli tehnyt tupen itse.
- Attachments
-
- Kuva003.jpg
- (35.94 KiB) Downloaded 193 times
juu en myy, pitäähän sitä ny kynsienhoitoväline olla ...tossa lukee omistajan nimi viel terässä ....nimest tuli mieleen et sain ressualiupsien lahjaan marssikompassin jossa kans luki nimi, mut sen rosmot vei ku kellarista pöllivätten kalavehkeet (perämoottorii ne ei ollu onneks jaksan kantaa) ...jos jollee myydään nimikoituu kompassii jos lukee "Haminan reservinaliupseriliitto" ja nimi, ni noon varkai
Vihdoinkin vapaa, sanoi venäläinen kun vangiksi jäi...
Taitaa rokan puukko olla iisakki järvenpään valmistama. Väbä: taitaa tuo mosin nagant.netin puukkokin olla järvenpään tekemä.
Jep.