Mitäs tässä tehdään?
Mitäs tässä tehdään?
Kesä on veneilyn aikaa, mutta mikä ja missä?
ps kuvan copyn laitan myöh.
pps ei olla missään "mehtäautotien päässä"
ps kuvan copyn laitan myöh.
pps ei olla missään "mehtäautotien päässä"
6.D; primus inter pares.
Re: Mitäs tässä tehdään?
viiään italian tuliaisia laatokalle?
Vihdoinkin vapaa, sanoi venäläinen kun vangiksi jäi...
...ei ole MAS (Motoscafo Armato Silurante)...
Ensin meinasin Korian rantaa, mutta korkeuserot taustalla ovat liian suuret ?
- j o n i -
Ensin meinasin Korian rantaa, mutta korkeuserot taustalla ovat liian suuret ?
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Vikipediasta löytyikin MASin kuvakin vertailuun
Tämähän menee asian sivuun jatkuvasti, mutta tässä vielä kuva Lahdenpohjasta kun MAS-529 "Jymy" menee myös veteen.
Itse asiassa ei mene paljoa sivuun, Laatokka ja Lahdenpohja on oikein, tarkkaan kun katsoo niin ratakin näkyy molemmissa kuvissa. Veneen merkki on enää haussa.
6.D; primus inter pares.
Lieneekö sitten kyse sotasaalisveneestä?
Küsten-Minenleger. aatun pursiseurasta. nimestään huolimatta taistelivat lähinnä torpedoveneiksi muutettuina.
Hyvinkin voisi olla "rannikko-miinanasettelija" etummainen "KK-torni" suojat puuttuu, purettuna varmaan kujetuksen ajaksi, mutta sitten sellainen, ehken kaikkea tiedä/muista, mutten muista kuulleeni Saksalaisista miinaveneistä Laatokalla. No mutta etsivä löytää, saksan kielellä löytyi tietoa, ilmeisesti KM lainasi 31. pikamiinalaskija osaston (31. MS-flotte) MS tarkoittanee Minen-Schnellboot Laatokalle. 4 aluksen ryhmä C käsitti pikamiinoittajat KM-3, 4, 8 ja 22.
Onko kellään parempaa tietoa, ko. asiasta vuosihan on ilmeisesti 1943 ?
http://www.german-navy.de/kriegsmarine/ ... index.html
- j o n i -
- j o n i -
Ei ole parempaa tietoa. Mutta kuva lienee otettu noin 7.7.42. Noiden veneiden numerot keulassa toisella puolella, niin ettei numero näy tässä kuvassa. Kuvien perusteella Laatokalla olivat KM-veneet 2, 3 ja 4. Numeroista 8 ja 22 en ole kuvia nähnyt. Tämä kuva on SA-kuva.Rokka wrote: 4 aluksen ryhmä C käsitti pikamiinoittajat KM-3, 4, 8 ja 22.
- j o n i -
Last edited by Eki on Thu Jul 09, 2009 22:04, edited 1 time in total.
СИБИРЬ УЧИТ!
Sepä se, itse lainasin kuvan heninen.net- sivuilta.
Laatokalle vietiin varmaan aika paljon laivoja, missä lieneevät. Jos suurimmat tuotiin Hankoon ja junalla eteenpäin, niin siellä on välillä aika kapeita siltoja!
Laatokalle vietiin varmaan aika paljon laivoja, missä lieneevät. Jos suurimmat tuotiin Hankoon ja junalla eteenpäin, niin siellä on välillä aika kapeita siltoja!
6.D; primus inter pares.
http://heninen.net/torpedoboote/suomeksi.htm: Aika huima tarina. Vallatonta on ollut ydinmateriaalin käsittely NL:ssaJR33 wrote:Sepä se, itse lainasin kuvan heninen.net- sivuilta.
"Henisellä" eli Andrei Hännisellä on laaja sivusto, joka täydentyy edelleen. Hänelle on varsinkin takavuosina tullut useampikin kömmähdys johtuen suomenkielen taidon puutteistaan. Tämä linkissä oleva sivusto on hänen vanhinta tuotantoaan eikä hän näytä sitä korjanneen.Väbä wrote: http://heninen.net/torpedoboote/suomeksi.htm: Aika huima tarina. Vallatonta on ollut ydinmateriaalin käsittely NL:ssa
Heinäsenmaalla oli kyse ns likaisen pommin kokeista, joissa radioaktiivista ainetta levitettiin maastoon pikku räjähteillä ja saasteen vaikutusta mitattiin koe-eläimillä. Myytti Heinäsenmaan "ydinpommista" on kuitenkin jäänyt elämään johtuen osaksi tästä Heinisen sivuston terminologiavirheestä. Toisaalta Heinäsenmaalla on tehty oikeitakin räjäytyskokeita aika isoilla paukuilla.
СИБИРЬ УЧИТ!
[quote="Eki
Heinäsenmaalla oli kyse ns likaisen pommin kokeista, joissa radioaktiivista ainetta levitettiin maastoon pikku räjähteillä ja saasteen vaikutusta mitattiin koe-eläimillä. Myytti Heinäsenmaan "ydinpommista" on kuitenkin jäänyt elämään johtuen osaksi tästä Heinisen sivuston terminologiavirheestä. Toisaalta Heinäsenmaalla on tehty oikeitakin räjäytyskokeita aika isoilla paukuilla.[/quote]
Oli kokeet mitä tahansa, mutta joka tapauksessa radioaktiivisten aineitten kanssa leikkiminen on ollut aika huoletonta. Sellainen "likainen" paukkukin saastuttaa ympäristön pitkäksi ajaksi. Ja koe-eläimetkin on voineet kävellä kahdella jalalla...
Heinäsenmaalla oli kyse ns likaisen pommin kokeista, joissa radioaktiivista ainetta levitettiin maastoon pikku räjähteillä ja saasteen vaikutusta mitattiin koe-eläimillä. Myytti Heinäsenmaan "ydinpommista" on kuitenkin jäänyt elämään johtuen osaksi tästä Heinisen sivuston terminologiavirheestä. Toisaalta Heinäsenmaalla on tehty oikeitakin räjäytyskokeita aika isoilla paukuilla.[/quote]
Oli kokeet mitä tahansa, mutta joka tapauksessa radioaktiivisten aineitten kanssa leikkiminen on ollut aika huoletonta. Sellainen "likainen" paukkukin saastuttaa ympäristön pitkäksi ajaksi. Ja koe-eläimetkin on voineet kävellä kahdella jalalla...
eikös Laatokalla toiminnu myös sakujen tykkilauttoja? , oliko niissä sitte 88-tykki...kuvaa en oo semmosesta nähny, mutta ilmeisesti isompi kapistus tommonen lautta.....
Vihdoinkin vapaa, sanoi venäläinen kun vangiksi jäi...