Panssariauto
-
- jvmaj
- Posts: 1834
- Joined: Mon May 01, 2006 22:28
- Location: Koljonvirta
Re: Panssariauto
1.) BA-3
2.) BA-5
3.) PB-7
4.) D-13
?
t: Juha
2.) BA-5
3.) PB-7
4.) D-13
?
t: Juha
"Älyä kyll' ei Dufvalla lie liiaksi ollutkaan,
pää huono oli, arveltiin"
pää huono oli, arveltiin"
Re: Panssariauto
Ei. BA-I on jotakuinkin samankokoinen mutta tehokkaammin aseistettu.Onko auto 1 sitten BA-1?
BA-I 37mm. Kuvan 1 autossa pääaseena vain 12,7mm DShK.
BA-I rakennettu GAZ-AA alustalle. Kuvan 1 GAZ-M1 alustalle.
2,3, ja 4 oikein.1.) BA-3
2.) BA-5
3.) PB-7
4.) D-13
Ykkönen vielä hakusessa.
-
- jvmaj
- Posts: 1834
- Joined: Mon May 01, 2006 22:28
- Location: Koljonvirta
Re: Panssariauto
BA-9 ?
t: Juha
t: Juha
"Älyä kyll' ei Dufvalla lie liiaksi ollutkaan,
pää huono oli, arveltiin"
pää huono oli, arveltiin"
Re: Panssariauto
Kyllä. BA-9 myös oikein. Monet noista olivat protoja, joita valmistettiin vain
pieniä sarjoja tai vain yksittäisiä kappaleita. Itänaapuri tuntui antavan kaikille
nimen samalla kaavalla oli kyseessä sitten proto tai massatuotantomalli.
Täältä löytyy kuvia ja tietoa(venäjäksi).http://bronetehnika.narod.ru/broneavtomobile.html
Itse käytän lähteenä James Kinnearin teosta Russian Armored Cars 1930-2000.
Aivan mahtava kirja aiheesta. Sivuja 336. Paljon kuvia ja taulukoita.
pieniä sarjoja tai vain yksittäisiä kappaleita. Itänaapuri tuntui antavan kaikille
nimen samalla kaavalla oli kyseessä sitten proto tai massatuotantomalli.
Täältä löytyy kuvia ja tietoa(venäjäksi).http://bronetehnika.narod.ru/broneavtomobile.html
Itse käytän lähteenä James Kinnearin teosta Russian Armored Cars 1930-2000.
Aivan mahtava kirja aiheesta. Sivuja 336. Paljon kuvia ja taulukoita.
Re: Panssariauto
Yllättävän vaikeaa oli löytää kunnollisia kuvia netistä. Kuvatekstien luotettavuus on myös usein kyseenalaista.
Hyvät oli pähkinät, kiitos!
Hyvät oli pähkinät, kiitos!
Re: Panssariauto
Samat kuvat laitteista pyörii joka paikassa. Siksi yritän etsiä niistä hiukan tuntemattomampia.
Panssariautot tuntuu olevan laajempi ja haastavampi aihe kuin esim. perinteiset panssarivaunut.
Tankeista vaikea keksiä haastetta johon ei tärähdä oikeaa vastausta aivan hetkessä.
No pistetään nyt yksi helppo kokeeksi.
Panssariautot tuntuu olevan laajempi ja haastavampi aihe kuin esim. perinteiset panssarivaunut.
Tankeista vaikea keksiä haastetta johon ei tärähdä oikeaa vastausta aivan hetkessä.
No pistetään nyt yksi helppo kokeeksi.
Re: Panssariauto
Veikkaan että on rapakon takaa- Amerikkalainen
Re: Panssariauto
Amerikkalaisuutta miekin tuossa rungossa näen - jotain Grantin sukua. Mutta toisaalta telastossa on samaa kuin fransmannin Hotchkississa, tosin järeämpänä.
Amoksen esi-äiti on joka tapauksessa kyseessä.
(Australialainen ja britti siellä ainakin on kurkistelemassa tekniikkaa. Jaappani )
Amoksen esi-äiti on joka tapauksessa kyseessä.
(Australialainen ja britti siellä ainakin on kurkistelemassa tekniikkaa. Jaappani )
-
- jvmaj
- Posts: 1834
- Joined: Mon May 01, 2006 22:28
- Location: Koljonvirta
Re: Panssariauto
Uniformut ovat mielestäni vähän brittiläistyyppiset, paitsi tuolla tornin päälle kurkoittelevalla vaaleapukuisella kaverilla... Austaliasta... Aussien AC4 vaunua varten muokattu proto ?
Olisiko tyyppimerkintänä Australian Cruiser Tank Mk 1 E1 Sentinel ?
t: Juha
Olisiko tyyppimerkintänä Australian Cruiser Tank Mk 1 E1 Sentinel ?
t: Juha
"Älyä kyll' ei Dufvalla lie liiaksi ollutkaan,
pää huono oli, arveltiin"
pää huono oli, arveltiin"
Re: Panssariauto
Juha jälleen oikeassa.
Tässä äijät pönötää polleina kun on saaneet 17 pounderin istutettua Sentineliin
http://en.wikipedia.org/wiki/File:AC_E1 ... 8.010).jpg
This was a design started late in 1940 for a tank intended for Australian production utilising only readily available materials and sources. Commercial truck engines were to be used, together with an adapted bersion of the American M3 Medium Tank final drive and transmission. Cast hull and turret with 2pdr gun were features of the finalised design. Work on the AC I was held back for a time while an alternative design AC II was studied. The AC II was considered too complicated to build and was dropped. The AC I design was completed in September 1941 and the prototype was finished in January 1942. Production started in August 1942 and 66 vehicles were built. These were used only for training as there were by then plenty of American medium tanks available to equip Australian units in the field. The design was very sound with excellent armor. Note the Hotchkiss inspired suspension and the American tracks. The AC III was a close support version. The 25pdr gun required a larger turret ring and turret. The hull MG was eliminated and the triple engines were given a common crankcase. The prototype was tested early in 1943, however there was no production. The AC IV was a further developement of the AC III fitted with a 17pdr gun. Pending the availability of the 17pdr gun, twin 25pdr guns were fitted in order to simulate the high recoil of the 17pdr for test purposes. One test vehicle in the AC series was fitted with torsion bar suspension but did not proceed beyond prototype stage. Dimentions of the AC III and IV were generally similar to the AC I.
Tässä äijät pönötää polleina kun on saaneet 17 pounderin istutettua Sentineliin
http://en.wikipedia.org/wiki/File:AC_E1 ... 8.010).jpg
Re: Panssariauto
Ja mikähän se tämä sitten on?
Re: Panssariauto
Olisiko Argentiinalainen Nahuel D.L. 43 ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Nahuel_%28tank%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Nahuel_%28tank%29
Re: Panssariauto
sehän se...
Tuota aiemmin esillä ollutta Wilton-Fijenoord panssariautoa on ollut myös Brasilian asevoimilla.
Tuota aiemmin esillä ollutta Wilton-Fijenoord panssariautoa on ollut myös Brasilian asevoimilla.