Kunniamerkkiesitys

Kehitysehdotukset, risut, ruusut jne.
JR33
ev
ev
Posts: 1556
Joined: Fri Dec 14, 2007 20:56
Location: tynkä-suomessa

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by JR33 »

Kyllä meille riittää kotimaisuus näinä aikoina.
Kannatan ehdottomasti prinssieverstin mukaan ottamista, kyseinen arvo on korkein mahd. miehistön joukosta ylenneelle.
Muistakaa kuka on Suomen kuuluisin Prinssieversti.

Ehkä eniten arvossa Pekka pitää vaatimattoman näköistä platinasta tehtyä ritaritähteä, jossa on kruunupäinen ärjyvä karhu: se on tietenkin hänen prinssieverstin arvoonsa liittyvä Kiljuvan Karhun komentajamerkki (joka esiintyy yhteisjulkaisujen kannessa)

kyseisen arvon saanut voisi samalla toimia aikaisemmin vaaditun Töpinän juttujen (minnehän bittiavaruuteen sekin noitavainojen takia on tuupattu :evil: ) "valvojana"
6.D; primus inter pares.

User avatar
smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 4444
Joined: Sat Nov 10, 2007 19:12
Location: Lappi

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by smokeball »

Pi..pi..pirskatti! Hieno ajatus.
Rantasalmella muuten oli aikanaan Prinssieversti niminen motelli. Saman nimistä huonoa alkoholia oli myös kaupan joskus.
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

User avatar
Canet
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3280
Joined: Fri Sep 29, 2006 11:51
Location: Länsirannikko

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by Canet »

Taisi olla viskilikööriä - tuli sitä maistettua - kerran. Ymmärtäisin tuon prinssieversti-arvon lähinnä arvonimeksi eikä niinkään sotilasarvoksi. Onhan näitä muitakin kuten mm. "täyskapteeni" ja "saunamajuri". Joskus tuli mieleen ottaa nämä arvonimikkeet Kalevalasta - esim. kenraali olisi "väinämöinen" - tästä eri asteita mm. "vähäväinämöinen" (prikaatikenraali), amiraali olisi vastaavasti "vesiväinämöinen". MUTTA jos nyt kuitenkin jatkettaisiin tällä vanhalla linjalla.. :moshaa

JR33
ev
ev
Posts: 1556
Joined: Fri Dec 14, 2007 20:56
Location: tynkä-suomessa

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by JR33 »

Canet wrote:MUTTA jos nyt kuitenkin jatkettaisiin tällä vanhalla linjalla.. :moshaa
brezhneviläistä pysähtyneisyyden aikaa :(, mutta olkoon, minä en jää tuleen makaamaan.
6.D; primus inter pares.

User avatar
CH
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1673
Joined: Sun Jul 08, 2007 17:09
Location: Keski-Suomi

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by CH »

Joku meitä seuraavan saapumiserän murkula puhutteli kerran tuttua lämäri-AU:ta ryhdikkääsi arvonimellä "HERRA KOMPPANIA". Sepä vasta olisi oiva arvonimi. Tälle foorumille tullessaan arvomerkiksi sopisi vaikka kullitettu "K". :lol:
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP

User avatar
Savu
alik
alik
Posts: 538
Joined: Fri Feb 02, 2007 16:39

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by Savu »

paras mun kuulema saavutus oli aukissa ku oppilas pakarinen ilmottautu yliväpälle: "Herra ylioppilas, oppilas vääpeli "
Vihdoinkin vapaa, sanoi venäläinen kun vangiksi jäi...

User avatar
leon
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2462
Joined: Wed Apr 15, 2009 21:18
Location: Etulinja
Contact:

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by leon »

Itse olen ollut paikalla kun jääkäri teki ilmoituksen: Herra upseeri,jääkäri... -Ei tiennyt arvoa ja kait päätti vetää varman päälle.. :-D

User avatar
Savu
alik
alik
Posts: 538
Joined: Fri Feb 02, 2007 16:39

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by Savu »

tää taas karkaa ihan sivuteille...mut ku varusveijarina olin ni meil oli haminas 2jk:ssa kouluttajaan semmoin ylikersantti balck....no sitte meni vuosii ni tavattiin taas...mä et " tuus ylikersantti kans tähän kuunteleen" ...no balck et " ei ku moon ylivääpeli nykyään"...mä et " ite opetit mut aikoinaan sanoon että oot ylikersantti" ;)
Vihdoinkin vapaa, sanoi venäläinen kun vangiksi jäi...

User avatar
Canet
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 3280
Joined: Fri Sep 29, 2006 11:51
Location: Länsirannikko

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by Canet »

Niinpä niin - mummo kyseli majurilta rautatieasemalla junien lähtöaikoja.
NO majuri tietysti tähän, että "En minä tiedä junista, kun olen sotilas"
- Mummo:"Jaa, anteeeks vaan herra korpraali.."
Majuri (vihaisena):"En minä ole mikään korpraali!"
- Mummo: "No ei pidä suuttua, jos vanha erehtyy - voihan teistä vielä sellainenkin tulla!"

User avatar
leksa
sotvm1
sotvm1
Posts: 1480
Joined: Sun Jul 05, 2009 14:45
Location: Kymenlaakso

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by leksa »

Ei tainnut tulla täällä kunniamerkkejä itsenäisyyspäivänä....

:miettii:
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."

Erwin Rommel

User avatar
leon
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2462
Joined: Wed Apr 15, 2009 21:18
Location: Etulinja
Contact:

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by leon »

Edelleen olen sitä mieltä että jos täällä joku kunnimerkin ansaitsisi niin se olisi "chetlanen" perusteena erittäin runsas ja sivustoa huomattavasti mielenkiintoisemmaksi tekevä runsas valokuvien/filminpätkien viestittely eri taistelupaikkojen/linnoitteiden/sotaajan löydösten nykytilasta. Meistä tuskin kukaan moiseen pystyisi. Ei siihen merkkiin välttämättä "miljoonaa" viestiä tarvita vaan enempikin asiallista/mielenkiintoista viestintää.
Last edited by leon on Tue Dec 08, 2009 16:56, edited 1 time in total.

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by reka65 »

leon wrote:Edelleen olen sitä mieltä että jos täällä joku kunnimerkin ansaitsisi niin se olisi "chetlanen" perusteena erittäin runsas ja sivustoa huomattavasti mielenkiintoisemmaksi tekevä runsas valokuvien/filminpätkien viestittely eri taistelu taitelupaikkojen/linnoitteiden/sotaajan löydösten nykytilasta. Meistä tuskin kukaan moiseen pystyisi. Ei siihen merkkiin välttämättä "miljoonaa" viestiä tarvita vaan enempikin asiallista/mielenkiintoista viestintää.

Täysin samaa mieltä.

User avatar
leksa
sotvm1
sotvm1
Posts: 1480
Joined: Sun Jul 05, 2009 14:45
Location: Kymenlaakso

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by leksa »

Puollan ajatusta.
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."

Erwin Rommel

User avatar
smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 4444
Joined: Sat Nov 10, 2007 19:12
Location: Lappi

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by smokeball »

Muitakin olisi 'palkitsemislistalla'. Ylläpito voisi ehkä myöntää oikeuden linkittää kunniamerkin asianomaisen allekirjoitukseen. Siihen saisi sitten jokainen skarpata kykyjensä mukaan ja koota pitkää ripaa. ;)
chetlanen, Tulenjohtomies, Canet, Rokka, CH, Timbba mm. ovat ansioituneet asiallisilla postauksilla.
edit. rivan mallia. :mrgreen:
ImageImageImageImageImageImageImage
Tähtiä ja muita mitaleita en viittinyt sentään laittaa.
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

User avatar
FTR
Ylläpitävä voima
Ylläpitävä voima
Posts: 649
Joined: Fri Feb 10, 2006 21:47
Location: Uherský Brod
Contact:

Re: Kunniamerkkiesitys

Post by FTR »

Jokainenhan voi liittää allekirjoitukseensa, mitä kuvia haluaa. Niitä ei kukaan ehdi valitettavasti valvoa :(

Mutta komeat kuvat, täytyykin katsoa löytyykö niille muuta käyttöä...

Post Reply

Return to “Viestejä ylläpidolle”