Mikä ihmeen merkki?
Mikä ihmeen merkki?
Moro! Joku kyseli tuolla nettimarkkinat puolella mielenkiintoisen näköisestä merkistä KLIKKAA! Mikähän suomi-saksa aseveljeys..sun muu merkki tuo mahtanee olla?
Re: Mikä ihmeen merkki?
Asiasta en tiedä mitään mutta kun tuossa on päivämäärät niin saattaisi olla jonkinlainen maaottelumerkki tai vastaava
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
No ei ole tietoa täälläkään mutta tuo "ruusuke" tuossa merkin keskellä näyttää hieman
tältä (Suomen ampujainliiton kultainen ansiomerkki):
Voisiko siis tämänkin perusteella olla joku maaottelumerkki?
Erikoisen näköinen se kiinnitysmutteri, ainakin meikäläiselle...
tältä (Suomen ampujainliiton kultainen ansiomerkki):
Voisiko siis tämänkin perusteella olla joku maaottelumerkki?
Erikoisen näköinen se kiinnitysmutteri, ainakin meikäläiselle...
Romumuurahainen
Onko tuo kultainen ansiomerkki jostain muinaisuudesta. Minulla kun on jossain takin rintapielessä koreillut tuo kultainen ansiomerkki niin ei se tuon näköinen ole . Keskellä ampumataulu ja sen takana kiväärit ristissä. Takana sydänleima kruunulla (kulta), salmiakkileima joillan merkeillä, hopean suorakaideleima 830:llä ja lopuksi L8.
Eikös tuo kyseessä olevan merkin keskus ole pelkkä heraldinen ruusuke jota meillä on käytetty lukemattomissa yhteyksissä:miettii:
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Tämä sinun kuvaamasi merkki on Suomen ampujainliiton ampujan ansiomerkki. Huomaa tuo pieni ero ansiomerkin nimessä.TAK85 wrote:Onko tuo kultainen ansiomerkki jostain muinaisuudesta. Minulla kun on jossain takin rintapielessä koreillut tuo kultainen ansiomerkki niin ei se tuon näköinen ole . Keskellä ampumataulu ja sen takana kiväärit ristissä. Takana sydänleima kruunulla (kulta), salmiakkileima joillan merkeillä, hopean suorakaideleima 830:llä ja lopuksi L8.
Tuossa linkki, josta löytyy ansiomerkki/palkitsemissääntö:
http://www.ampumaurheiluliitto.fi/materiaalisalkku/
Minulla ei voi olla tuota ampujan ansiomerkkiä koska en ole ampujana ansioitunut kansainvälisissä kisoissa. Hyvä että olen saanut edes kokoon tuhat palkintoa pääosin piirikunnan tasolla.
Mutta olen ollut järjestötehtävissä aina Ampujainliiton hallitusta muutamaa valiokuntaa ja Ampujainlehden lyhytaikaista päätoimittajuutta myöten ja sain merkin nimenomaan niistä hallinnollisista ansioista. Ja niitä merkkejä on luonnollisesti kokonainen sarja pronssisesta kultaiseen. Mutta kultainen myönnettiin jo pian parikymmentä vuotta sitten (alaikäisenä). Kultaiseen vaadittiin periaatteessa silloin 50 vuoden ikä. Ja erillistä ampujan merkkiä ei silloin ollut olemassakaan eikä jalokivellä myönnettävää merkkiä.
Mutta tuo "ruusuke" on kyllä tuttu monistakin yhteyksistä.
Mutta olen ollut järjestötehtävissä aina Ampujainliiton hallitusta muutamaa valiokuntaa ja Ampujainlehden lyhytaikaista päätoimittajuutta myöten ja sain merkin nimenomaan niistä hallinnollisista ansioista. Ja niitä merkkejä on luonnollisesti kokonainen sarja pronssisesta kultaiseen. Mutta kultainen myönnettiin jo pian parikymmentä vuotta sitten (alaikäisenä). Kultaiseen vaadittiin periaatteessa silloin 50 vuoden ikä. Ja erillistä ampujan merkkiä ei silloin ollut olemassakaan eikä jalokivellä myönnettävää merkkiä.
Mutta tuo "ruusuke" on kyllä tuttu monistakin yhteyksistä.