SVT- 40 karabini

Keskustelua kivääreistä ja varusteista - myös pienoiskivääreistä
RSHA
pionsotvm5
pionsotvm5

Re: SVT- 40 karabini

Post by RSHA »

Paljonkos on hinta per kpl? Suomeen tuotettuna ja toimivana?
950 egee. CIP tarkastettuja ja tosi hyviä. Tuo viestissä oleva karabini on mun vanha...
... Bis zum Bitteren Ende...

>>>

Post by >>> »

olisiko tietoa että mistä saisi uudet puuosat ko. aseeseen? tulipalo ei tehnyt puulle hyvää vaikka asekaapissa olivatkin :evil: ...

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

>>> wrote:olisiko tietoa että mistä saisi uudet puuosat ko. aseeseen? tulipalo ei tehnyt puulle hyvää vaikka asekaapissa olivatkin :evil: ...
Menee vähän offtopingiksi, mutta ei varmaan tulipalo tee hyvää myöskään lukkoille ja lukkorungoille jos ovat pääseet pahoin lämpenemään, ovat saaneet uuden lämpökäsittelyn ja mihin suuntaan, ei välttämättä ole hyvä ammuttaessa ?

Tervakumpu voinee antaa tarkempaa detailia asiaan, alan rautaisena ammattilaisena !

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Tervakumpu
alik
alik

Post by Tervakumpu »

Rokka wrote:
>>> wrote:olisiko tietoa että mistä saisi uudet puuosat ko. aseeseen? tulipalo ei tehnyt puulle hyvää vaikka asekaapissa olivatkin :evil: ...
Menee vähän offtopingiksi, mutta ei varmaan tulipalo tee hyvää myöskään lukkoille ja lukkorungoille jos ovat pääseet pahoin lämpenemään, ovat saaneet uuden lämpökäsittelyn ja mihin suuntaan, ei välttämättä ole hyvä ammuttaessa ?

Tervakumpu voinee antaa tarkempaa detailia asiaan, alan rautaisena ammattilaisena !

- j o n i -

Jos paineenalaiset rautaosat ovat lämmenneet yli 600 asteeseen useiden tuntien ajaksi voi vaarana olla että hitaassa jäähtymisessä osien alkuperäinen kovuus on päässyt huomattavasti laskemaan alkuperäisestä- mikä ei ole hyvä juttu käyttöturvallisuuden kannalta. (Tosin puun syttymispiste on noin 2-3 sadanasteen tienoilla, ja ilmeisesti ko tapauksessa puuosat eivät päässeet kaapin suojissa palamaan lämpötilan jäädessä alle syttymispisteen. toisaalta hapen puute saattoi myös estää syttymisen vaikka lämpötila olisikin ollut yli 300). Summa summarum: Käyttöturvallisuus kannattaisi varmistaa esim. Riihimäen laitoksella.

>>>

Post by >>> »

puuosat eivät tuhoutuneet täysin, eivätkä kaikki edes hiiltyneet pahasti; parin aseen puuosat saatiin jopa pelastettua pienellä hionnalla, ja aseilla on kyllä tämän jälkeen ammuttu tuhansia laukauksia ilman ongelmia. tulipalosta on nyt useampi vuosi aikaa, ja tää on ollu vähän niinkuin ikuisuusprojektina, ilman puuosia :x

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Jep, hienoa, mutta kyllä Suomessa nuo puut alkaa olla kortilla ? ja kohta myös metsänjalostuksenkin puolella ?

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

chetlanen
kapt
kapt

Post by chetlanen »

minun kokoelma karbiinit

Image
Last edited by chetlanen on Wed Sep 02, 2009 9:30, edited 1 time in total.
Image
"...И вот ты лежишь ночью в зоне, и хабар рядом, и неизвестно, то-ли он просто лежит, то-ли тихо тебя убивает..." ("Пикник на обочине" - А. и Б.Стругацкие)

Post Reply

Return to “Kiväärit”