SS-vapaaehtoisten sormukset
Re: SS-vapaaehtoisten sormukset
Tommonen tommy8267Viking Nordland versio on mullekin tarttunu joskus Mustanmäentorilta mukaan eikä maksanu paljon en sitä aitona kyllä ostanutkaan
Aika vakuuttavan näköinen... mites on, onko noita SS-Aseveljet ry:n jäsenmerkejä näkynyt, siis pääkallo ja SS tunnus suomen lipun päällä sekä vuosiluku 41-43... Tämä keräilynala on nykyään jo niin kopioitua että aitous alkaa olla uskon asia ellei tavaran alkuperä ole tiedossa...
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman
Onko sormuksen sisällä hopean leimoja? Eikös ne kerro tekoajankohtaa, vai väärennetäänkö nekin siinä samalla?tommy8267 wrote:
Tässä toinen huutonetin versio..
"olisiko kuitenkin syytä ottaa taskuase mukaan"
Väärennetään,sanoisin että vähintään 95% liikkeellä olevista sormuksista on väärennöksiä...jylhä wrote:Onko sormuksen sisällä hopean leimoja? Eikös ne kerro tekoajankohtaa, vai väärennetäänkö nekin siinä samalla?tommy8267 wrote:
-Asian sivusta Virosta voit ostaa vaikka "kultasormuksia" joissa kullan leimat mutta kultaahan ne ei ole.
Sormuksien sisällä leimat:Veljekset Sundqvist ja numerosarja perässä..Myynti esittelyssä sormukset myydään: "jälkituotantoa,hopeaa".jylhä wrote:Onko sormuksen sisällä hopean leimoja? Eikös ne kerro tekoajankohtaa, vai väärennetäänkö nekin siinä samalla?tommy8267 wrote:
Vaikka kopioita onkin ja varmaan jossakin ulkomailla väsättyjä niin jos kuitenkin sormuksien malli on oikea niin olen ostoksiin tyytyväinen..
Aitoina en näitä ostaisi mistään juuri siitä syystä että kopioita on valtavasti liikkeellä ja ne ovat niin hyvälaatuisia että en minä ainakaan erota aitoa kopiosta...
Vaik on synkeä yö,tykki leimua lyö,Jyrinästä sen järkkyvi maa.
Niin kauan on mielestäni OK kun myydään kopioina ja sekä myyjä että ostaja tietävät asian. Mutta sitten kun riittävän hyvää kopiota myydään edelleen seuraavassa vaiheessa
Tämä on omalla kohdalla tappanut kiinnostuksen kerätä eräitä sinänsä kiinnostavia militaria-alueita.
Tämä on omalla kohdalla tappanut kiinnostuksen kerätä eräitä sinänsä kiinnostavia militaria-alueita.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Sama vika rahikaisella.... En ole ostanut enää moneen vuoteen "aitoja" Saksalaisia merkkejä tai pukuja koska voin myöntää että minun tiedoilla/kokemuksella (20 vuotta keräillyt) en osaa erottaa kaikesta että onko esine aito vai kopio,niin hyviä kopioita on tullut vastaan että olen mennyt halpaan pari kertaa aikoinaan.Onneksi Suomen sisällä on porukka rehellistä. Ei nämä keräilypiirit niin isoja ole tässä maassa ja huono kello kuuluu kauas ja äkkiä.HL/A wrote:Niin kauan on mielestäni OK kun myydään kopioina ja sekä myyjä että ostaja tietävät asian. Mutta sitten kun riittävän hyvää kopiota myydään edelleen seuraavassa vaiheessa
Vaik on synkeä yö,tykki leimua lyö,Jyrinästä sen järkkyvi maa.
Niin se vaan on et ekat kopiot on Sakumilitariasta tullu jo heti vuoden 45 jälkeen kun joka jenkki soltulla piti olla kotiin viemisenä pala hirveän natsivaltion päänahkaa,äläkä ny ihmeessä luota näihin Suomalaisiin rehellisiin kekäilijäpiireihinSama vika rahikaisella.... En ole ostanut enää moneen vuoteen "aitoja" Saksalaisia merkkejä tai pukuja koska voin myöntää että minun tiedoilla/kokemuksella (20 vuotta keräillyt) en osaa erottaa kaikesta että onko esine aito vai kopio,niin hyviä kopioita on tullut vastaan että olen mennyt halpaan pari kertaa aikoinaan.Onneksi Suomen sisällä on porukka rehellistä. Ei nämä keräilypiirit niin isoja ole tässä maassa ja huono kello kuuluu kauas ja äkkiä.
- Jani Tiainen
- stm
Veljekset Sundqvist lopetti toimintansa 1990-luvun alussa ja jo edesmennyt Naantalilainen keräilijä osti niiden koko jäämistön alkuperäisiä työkaluja myöten ja tehtaili satoja erilaisia merkkejä ensin Suomessa ja sitten Virossa. Ko. Valmistajan leimalla löytyy siis valtava määrä kopioita jotka on tehty pääosin ennen vuosituhannen vaihdetta. Yleensä merkit erottaa siitä että materiaali on hyvin kevyttä valkometalia ja niissä on tietynlainen hieman kulunut Veljekset Sundqvistin leima. Mikäli merkissä on emalia on sen laatu alkuperäistä heikompi ja väriskaala yksinkertaisempi.
Ohessa ensin aito SS-miesten joukko-osastomerkki ja sen jälkeen ns. Naantalilaisen pataljoonan merkki.
Ohessa ensin aito SS-miesten joukko-osastomerkki ja sen jälkeen ns. Naantalilaisen pataljoonan merkki.
- Attachments
-
- ss_merkki copy.jpg
- Aito SS-miesten joukko-osastomerkki
- (64.24 KiB) Downloaded 1265 times
Etsin omaan kokoelmaani 1.lk:n Rautaristejä 1939 valmistajat L/14, 25, 55, 11, 13 sekä Tirol Schutzen abzeichen merkkejä 1939-1944
- Jani Tiainen
- stm
Kopio
- Attachments
-
- SS-kopio.jpg
- Kopio
- (42.9 KiB) Downloaded 1280 times
Etsin omaan kokoelmaani 1.lk:n Rautaristejä 1939 valmistajat L/14, 25, 55, 11, 13 sekä Tirol Schutzen abzeichen merkkejä 1939-1944
- Jani Tiainen
- stm
Kokeneempi tunnistaa ja erityisesti jos tietää mitä katsoa ja ennen käsitellyt näitä naantalilaisia. Muuten tämä on yksi hankalimpia merkkejä jos siinä on vanha ruuvi ja sitä on patinoitu ja raastettu jossain...leksa wrote:Kopion tunnistaa helposti, vielä noin tökerön kopion.
Jani
Jani, sinulla on hyvä tietämys suomen merkeistä, voisitko tehdä millään listan Saarnin tekeleistä ? Mitä Saarni aikoinaan laski "vaihtoon" ?
- j o n i -
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
- Jani Tiainen
- stm
Niitä on niin paljon ettei liene mahdollista edes tehdä listaa. Suurin osa kun on rähinäremmimerkkejä ja erilaisia SK:n kurssimerkkejä etc. - periaatteessa kaikkea, mikä on Veljekset Sundqvistin tekemää on syytä pelätä silloin kun siinä ei ole hopealeimoja edellä mainitut tunnusmerkit täyttyy.
Jani
Jani
Kenelle mahtoivat työkalut joutua kaverin kuoleman jälkeen
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
- Jani Tiainen
- stm
En itseasiassa tiedä. Merkkikokoelmaa on myyty yhdessä huutokauppatalossa kohta kolmen vuoden ajan (Ei minulla), mutta tietääkseni sekalaisia merkkejä kuten esim. Jakamattomat Ilmavoimien KK-ampujan merkit jotka tulivat Sundqvistin tai Suomen Kultasepät Oy:n jäämistöstä (Jonka jälkimmäisenkin hän osti) päätyivät kahden välikäden kautta minulle. Stanssautin niiden taustalle "specimen" vaikka ne ovat osiltaan aitoja mutta myöhemmin koottuja. Suomen kultaseppien leimaamia merkkejä ei muuten ole juuri kopioina liikkunut koska suurin osa mitä tulee mieleen on ollut hopeisia tai kultaisia ja näitä leimoja eivät veikkoset uskaltaneet väärentää. Muutaman merkin tosin tekivät hopeasta moderneilla leimoilla ja sitten raapiva niitä lukukelvottomiksi.
http://www.finnmedals.net/epages/Kaupat ... s/00008503
Olen kuullut että jotain työkaluja olisi ollut liikkeellä mutta en ole koskaan nähnyt muuta kuin yksittäisiä jotka ovat voineet levitä myös hänen kahden "rikostoverinsa" kautta jo ajat sitten. Kaikki kolme ovat jo siirtyneet ajasta ikuisuuteen.
Jani
http://www.finnmedals.net/epages/Kaupat ... s/00008503
Olen kuullut että jotain työkaluja olisi ollut liikkeellä mutta en ole koskaan nähnyt muuta kuin yksittäisiä jotka ovat voineet levitä myös hänen kahden "rikostoverinsa" kautta jo ajat sitten. Kaikki kolme ovat jo siirtyneet ajasta ikuisuuteen.
Jani