Liekkö kovinkin sotahistoriaa? Itse en sota-ajan raskaammasta kuljetuskalustosta juuri tiedä mitään.
Kuvat suuremmaksi klikkaamalla:
![Image](http://i2.aijaa.com/t/00150/12160611.t.jpg)
![Image](http://i4.aijaa.com/t/00934/12160612.t.jpg)
![Image](http://i9.aijaa.com/t/00104/12160614.t.jpg)
![Image](http://i2.aijaa.com/t/00327/12160615.t.jpg)
![Image](http://i8.aijaa.com/t/00484/12160617.t.jpg)
![Image](http://i10.aijaa.com/t/00780/12160618.t.jpg)
Kyllä ne meni Pohjoiselle rintamalle, perusteluna pula kuljetuskalustosta ko.alueella. Kuvan Fordi on mitä todennäköisimmin alkujaan suomalaiskiintiöstä Norjassa pöllittyjä. Vahingonkorvauksena saksalaiset toimittivat esim. Citroen T45 k-autoja Suomen armeijalle. Jonkun tiedon mukaan jokunen osa pöllityistä Fordeista palautettiin sodan kestäessä suomalaisille.Psjääkäri wrote:Hävittäjä-Fordeja jäi Norjan satamiin kun saksalaiset valtasi Norjan. Fordit oli tulossa suomalaisille. Fordit otettiin Saksan joukkojen käyttöön. Mihin ne sijoitettiin. Tuntuisi luonnolliselta, että ne oli pohjoisella rintamaosalla. Voisi siis kuivitella, tulivat kuitenkin Suomeen. Oheessa kuva ss-joukkojen Fordista Kiestingin suunnalla. Ja mistä tunnistaa sen olevan juuri ameriikkalaista mallia. Siinä on kaksiosainen tuulilasi. Vastaavassa saksalaisessa versiossa se oli yksiosainen. Paremalla tiedolla varustetut komentoikoot.
Kyseinen Ford oli aiemmin Englannissa Milwebissä myynnissä...... Hinta vähän noussut matkalla Suomeen