Kuinka yleisiä ruskeat saappat olivat armeijassa sota-aikana?
![Image](http://www.kevos4.com/images7/brown_boots.jpg)
t: Sven
Could you tell me if these brown boots were used by any specific unit, or by officers? They came from a collection of 1 man who was an officer during the war.
Hmm. Ettei kumminkin olisi ihan jotkut siviilisaappaat...? Ruskeisiin SA-saappaisiin en itsekään muista törmänneeni, ja olisihan noihin aika paljon saanut mustaa kiiloketta käyttää, että ne olisi saatu mustiksi...!Sven Tuuva wrote:Itse asiassa ne ei ole minun.
Eräs amerikantuttuni kyseli asiasta, ja kun itse en asiasta oikein mitään tiedä, ajattelin kysellä täältä.
Alkuperäinen kysymys:Could you tell me if these brown boots were used by any specific unit, or by officers? They came from a collection of 1 man who was an officer during the war.
t: Sven
Joo, niinpä näyttää!MAT wrote:saattavat olla ohjesäännön mukaiset m/27 saappaat!
Parisen vuotta sitten itse hommasin Kuopion varikolta omat (kokoa 50, käyttämättömät).jääkäri wrote:onko tietoa onko pv:llä enään nahkasaappaille käyttöä? varusmiehethän ei
niitä enään juurikaan käytä.onko nahkasaappaita es,varastoitu kenttä-
armeijalle sotaa varten? vai ovatko tuhonneet tms nahkasaappaat
pois varastoista lojumasta?
Tuskin Sinulla oli jatsarit jalassa? Eli oikeat jatsarithan on ne haitarivartiset nahkasaappaat. Nahka oli parempaa kuin intin saappaissa ja varsi todella taidokkaasti laskostettu n. kymmenen sentin matkalta kuin haitarin palkeet. Vähemmistön edustajilla oli ne usein jalassa.jussi16 wrote:Itse käytin mustia jatsareita. En ole ikinä ruskeisiin törmännyt. Mistä nämä ovat tulleet haltuusi?