
Viikonlopun kaura-annos
Viikonlopun kaura-annos
Ei mitään erikoisuuksia, mutta pakko oli ottaa kun ilmaiseksi sai...
Yhteensä seitsemän lootaa, joista viisi täyttä, yksi jopa korkkaamaton. Kiinnostaisi tietää mikä tuo erään laatikon päällä oleva vinottain lyöty sana oikein on? Vas...tossa? Onko tyhmyys iskenyt vai mikä kun en saa tolkkua.


Suomalaiset sotilaspatruunat 1918-1945-kirjan mukaan Sako latasi vuodesta 1934-1937 9mm patruunat ostohylsyihin.Saksalaisen Gecon valmistamat hylsyt olivat varustettu Sako 9mm kantaleimalla.Tätä P-leimaista esiintyy myös mutta varmuutta hylsyjen alkuperämaasta ei ole. Hyvä arvaus voisi kuitenkin olla tuo Spiessin mainitsema Polte.Ensimmäinen Sakon valmistamilla hylsyillä oleva erä toimitettiin puolustusvoimille keväällä 1938.
Anskan rasia on kp:n paukkua ladattuna elohopeanallilla. A 540 on suomennettuna 9mm pistoolin patruuna.Tompakkivaippainen luoti. Rautavaippa oli koodilla A 539.
Anskan rasia on kp:n paukkua ladattuna elohopeanallilla. A 540 on suomennettuna 9mm pistoolin patruuna.Tompakkivaippainen luoti. Rautavaippa oli koodilla A 539.
Pitää nyt laittaa myös muutama kuva patruunoista mitä viimevuonna sai
500 laatikko 9mm jossa punaisella luoti vajaalaatuinen ja Sakon vastaus jo kertoi luodin tyypin kiitos lataus tiedot melkein samat kun Anska rasiassa T249/44 15 VII 1944

Ja toinen 7,65Paran patruunaa mutta onko nuo saksalaiset rasiat tulleet puolustusvoimille vai yksityisten käyttöön?

500 laatikko 9mm jossa punaisella luoti vajaalaatuinen ja Sakon vastaus jo kertoi luodin tyypin kiitos lataus tiedot melkein samat kun Anska rasiassa T249/44 15 VII 1944

Ja toinen 7,65Paran patruunaa mutta onko nuo saksalaiset rasiat tulleet puolustusvoimille vai yksityisten käyttöön?


Sekä että.Suomalaiset sotilaspatruunat-kirja tietää kertoa,että 1937 puolustusministeriö tilasi 2 miljoonaa Gecon patruunaa Skohan välityksellä.Helmikuussa 1939 100000 lisää ja kesäkuussa 1941 2 miljoonaa.Viimeisen tilauksen toteutuminen ainakaan täydellisenä epäilyttää ainakin itseäni.Mutta onhan siinä hieno saalis! Tulivatko kaikki samasta paikasta?
Kyllä nämä olivat saman talon tavaraa ja toisesta osoitteesta vanhoja kiväärin paukkuja ja muuta sekalaista ammusta hyvä kun tarjoavat eivätkä muuten hävitä Kuinka muualla päin onko keräiliöitä ihmiset muistaneet lahjoituksilla

Nämä Kihniöltä saatuja kun tuli harrastus puheeksi Vesilahden suojeluskunnan jäämistöä paukuissa vielä hyvä rasvakerros päällä


Nämä Kihniöltä saatuja kun tuli harrastus puheeksi Vesilahden suojeluskunnan jäämistöä paukuissa vielä hyvä rasvakerros päällä


- Ned Flanders
- kenr

- Posts: 1849
- Joined: Fri Jun 09, 2006 19:33
- Location: leftorium
- Contact:
Arvoa on vähän vaikea määrittää; se on justiinsa se,mitä omistaja pyytää ja ostaja suostuu maksamaan.Aika vaihtelevilla hinnoilla noita on tullut ostettua.Voisi laskea vaikka paukkujen hinnan kaupassa ja kympin keräilylisä päälle
70 kpl rasia ei ole mikään suuri harvinaisuus mutta harvinaistumaan päin.Jos jenkille myyt niin vie siltä paitakin päältä tai vaadi vaihtarina M27 RV
Totta puhuen anna vaan jenkille se rasia,mutta ei rahalla vaan vaihda se johonkin kivaan.Itse vaihdoin kerran Ryssän Winsun siderenkaan Arskan hihnoihin ja molemmat oli tyytyväisiä.M-39, kylläpä sinua on onnestanut! Meikäläinen on kyllä saanut kaikki kalliilla ostaa
jotain muutamia patruunoita tai korkeintaan jokusen rasian olen lahjoituksena saanut.








