PPU luodit?

Alle 20-milliset patruunat yms.
Post Reply
suoja
ylik
ylik

PPU luodit?

Post by suoja »

Onko kellään kokemuksia PPU:n luodeista, lähinnä 7,62x53R:n latauksissa?

Jos on kokemusta, niin reseptit pöytään!

Esim. PPU 30 190 gr/ 12,3 g HP BT

http://www.riistamaa.fi/cat/product_catalog.php?c=59
"Jospa ihmiset tietäisivät, kuinka terveellistä ampuminen on, rientäisivät he kilvan sitä harjoittelemaan".
P.E. Svinhufvud

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Re: PPU luodit?

Post by Rokka »

Itsekkin tuota harkitsin ja sain jopa latausohjelmaan PPU luoditkin, mutta...

Sitten keskustelin muutaman "tyypin" kanssa ja kehuivat PPU luotien olevan jonkinverran epäsymmetrisiä, joten laukausharjoitteluun hyvää, mutta kilpailuun hieman liian "epä"käyntistä ???

HOX ! tämä siis ei ole henkilökohtainen kokemukseni, vaan kuulopuhe, jonka perusteella jätin tilaamatta !!! Kyllähän tuo pitää kokeilla, jos Riistamaalla tulee käytyä... Toisaalta toisten haukkumat S&B Comp. 7,62x54R oli yllätyshyvää ruokaa kolmeysille, joten kokeilla aina kannattaa, sittenhän sen tietää...

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

suoja
ylik
ylik

Post by suoja »

Niin, noita "tyyppien" juttuja minäkin olen kuullut, mutta myös paljon myös hyvää.

Mikähän mahtaa olla sitten totuus? Ei ne ehkä kasa-ammuntaan kelpaa, mutta kolmeysin ruuaksi saattaisi olla ihan passelia... Ainakin näillä ampumataidoilla :-D Johan tässä silmätkin on niin huonot, ettei avotahtäimillä mitään kasaa saa aikaiseksikaan.

Ja mulla on samat, hyvät, kokemukset S&B:n patruunasta!
"Jospa ihmiset tietäisivät, kuinka terveellistä ampuminen on, rientäisivät he kilvan sitä harjoittelemaan".
P.E. Svinhufvud

FTR
Ylläpitävä voima
Ylläpitävä voima

Post by FTR »

Omien kokemuksien mukaan PPU:t eivät ole tarkkuuskamaa, mutta eivät missään nimessä mitään sekundaakaan. Kyllä ainakin avotähtäimillä saa olla reilusti keskiatasoa parempi ampuja, että kalliimmista&paremmista luodeista saa mitään etua. Joten suosittelen.
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -

paragon

Post by paragon »

Minulla kokemusta kal 224, 30 ja 9,3.
9,3 SP parasta sikäkäistä laatua. 30 HPBT huomattavasti parempaa kuin FMJ. 224 FMJBT todella surkeaa.
Aikaa kun meikäläisellä eläkeläisellä silloin tällöin, niin olen punninnut noita luoteja ja järjästänyt myös valmiit patruunat pituuden mukaan eri kasoihin. :shock:

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

FTR wrote:Omien kokemuksien mukaan PPU:t eivät ole tarkkuuskamaa, mutta eivät missään nimessä mitään sekundaakaan. Kyllä ainakin avotähtäimillä saa olla reilusti keskiatasoa parempi ampuja, että kalliimmista&paremmista luodeista saa mitään etua. Joten suosittelen.
Keski-tason tai vaikka vähän yli ampuja ja avotähtäimet, niin harvoin kasan koko on patruunasta kiinni. Kasamiehet on eriluku.

Hinta/laatusuhde pitäis olla ok...
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

Post Reply

Return to “Käsiasekaliiperit”