PEA
Moderator: Juha Tompuri
-
CampTaipale
- vääp

PEA
Puhuttelu Esittely Asia. Näinhän se menee. Jokainen armeijan käynyt mies sen tietää. Mutta olen ottanut nyt lukemiseksi Mannerheimin. Äärinmäinen sotilas. Minun mieleenkiintoala on pienet snopit. Kirjallisuudesta löytyy erittäin monia esimerkkiä missä Mannerheim nolaa alempi arvoista. No pidetään pakka kasassa. Tämä on snoppi. "Mannerheim kysyi ritaritilaisuudessa, eikö Teillä ole muita kunniamerkkejä?" "Herra marsalkka kesäpuvun kanssa ei käytetä kunniamerkkejä". Ja viiden pisteen kysymys. Keneltä hän kysyi? Tiedä sitten, mutta arvuutellaan pitääkö paikkansa..
Last edited by CampTaipale on Mon Jan 17, 2011 17:35, edited 1 time in total.
Re: PEA
Keinonen tulee mieleen. Mutta kai Marski puhutteli sotilasarvolla, eikä sinutellut? Sinunkauppoja hän ei tainnut tehdä kuin muutamien vanhojen ystäviensä kanssa mm Nenosen.
-
CampTaipale
- vääp

Lauserakenne virhe. Anteeksi.
Mutta Keinonen ei ole oikea vastaus. Miten muuten on saiko kesäpuvun kanssa käyttää arvomerkkejä? Luulen että palstan pukuasiantuntijat tietää vastauksen.
Mutta Keinonen ei ole oikea vastaus. Miten muuten on saiko kesäpuvun kanssa käyttää arvomerkkejä? Luulen että palstan pukuasiantuntijat tietää vastauksen.
Tässä valokuvassa mahtanee olla juuri kyseinen tapahtuma. Eli vänrikki Sippolalle siinä luovutetaan risti.

-
CampTaipale
- vääp

Aivan, viis pistettä. Ootte eri tietäjiä. Vielä kun saadaan vastaus oliko kesäpuku asia oikein, niin plus merkki päälle.
Mitäs Paavo Suoranta vastasi tuossa samassa tilaisuudessa Mennerheimin kysyessä mistä ansioista hän ristinsä on saanut?
Näinhän se tarina kertoo. Aika sanavalmis kaveri on Suoranta ollutS.Kolkka wrote:"Repun kantamisesta"
Oliko kyse nyt arvo- vai kunniamerkeistä? Arvomerkkejä kyllä käytettiin kesäpuserossa vaikka ne rintamaoloissa usein jätettiin pois. Kunniamerkeistä en tiedä.CampTaipale wrote:Lauserakenne virhe. Anteeksi.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
-
CampTaipale
- vääp

Kunniamerkkejä tarkoitin. Vähän tuntuu ihmeelliseltä toi kielto, kun pukuja ei liiemmäksi ollut, mutta torni touhut tiedetään.HL/A wrote:Oliko kyse nyt arvo- vai kunniamerkeistä? Arvomerkkejä kyllä käytettiin kesäpuserossa vaikka ne rintamaoloissa usein jätettiin pois. Kunniamerkeistä en tiedä.CampTaipale wrote:Lauserakenne virhe. Anteeksi.