Ratakaukoputki?
-
Haudankaivaja
Re: Ratakaukoputki?
Mulla on ihan samanlainen Konuspot, kuin mitä snaipperi tuossa linkissä näyttää. Samasta paikasta tilasin ja maksoi tuon 189 eur. Voin vahvistaa snaipperin puheet rata-ammunnassa todeksi. 300 metrin päästä näkee vielä keväällä sen, että jos joutsen "huilaa" jäätikön reunalla, niin onko sillä silmät auki vai kiinni.
Tilasin sniperin ja Haudankaivajan agiteeraamana tuon Konuspotin. Kommentit tulee kun pääsen testaamaan.
No niin. Putki saatiin lopulta Kärkkäisiltä parissa päivässä. Pikatesti: Pilvisenä, vuoden lähes lyhimpänä päivänä erottaa
naapurin peltikatosta ruuvit vajaaseen kahteensataan metriin. Eiköhän tuo 100m radalla pelaa täysin, 300m vaatinee jo
aurinkoisen päivän. Jalusta hieman hutera, mutta kun paketin hinta on kolmannes ns. laatuputkesta niin passaa mulle hyvin.
naapurin peltikatosta ruuvit vajaaseen kahteensataan metriin. Eiköhän tuo 100m radalla pelaa täysin, 300m vaatinee jo
aurinkoisen päivän. Jalusta hieman hutera, mutta kun paketin hinta on kolmannes ns. laatuputkesta niin passaa mulle hyvin.
Onko tämä anskan putki vihreä? Isällä on kuvauksen kaltainen vihreä putki, tuli peltisessä säilytyslaatikossa.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
halvimmat kaukoputket taitaa olla samoilta tehtailta peräisin
itsellä optica 25-75/75 joka on tässä http://www.villenkello.fi/shop/kauppa4/ ... 7&show=all konuspottina, en tiedä mikä linkosilmä
olen mutta en tällä kyllä juuri yli 100m näe 7.62:sen reikää mutta nakskakkosella 50m voi laskea kasassa olevat reiät...taitaa suurennuksen muutos isompaan heikentää ratkaisevasti kuvanlaatua, taidan siirtyä itä-naapurin tuotteisiin
harmittaa kun aikoinaan viipurin torilta ostin tavallisen merirosvo mallisen kaukoputken enkä rataputkea, putken laatu on kyllä hyvä ja säilytyskotelokin on sorvattu jostain nylon-muovista,taisi maksaa 20mk 
Muistin peehana väärin tuon kaverin putken, se on tuollainen: http://www.villenkello.fi/shop/kauppa4/ ... 3&show=all
Jep.
Ollaan vertailtu rinnakkain zeissin putkea (1200egeä) ja tuota konusta (189eur) ja täytyypi sanoa että ero on kovin kovin pieni radalla.
Zeiss on aavistuksen parempi 300m mutta ero tosiaan ei ole kovin iso.
Kyllä tolla konuksella jo esim uimarannalla katsastaa koko rannan kerralla...tai lukee lehden vastapäisen kerrostalon asukkaiden keittiön pöydältä...

Zeiss on aavistuksen parempi 300m mutta ero tosiaan ei ole kovin iso.
Kyllä tolla konuksella jo esim uimarannalla katsastaa koko rannan kerralla...tai lukee lehden vastapäisen kerrostalon asukkaiden keittiön pöydältä...
Tämän keskustelun rohkaisemana ajattelin siirtyä kiikarin läpi tiirailusta kaukoputkeen, tilasin Saksasta Maksutov tyyppisen tähti-/maakaukoputken, pienempään kokoon saadaan helposti polttoväliä linsseihin, tuon tilaamani putken polttoväli oli muistaakseni 1200 mm, hinnaksi muodostui ebay.de kautta 110 euroa postikuluineen Suomeen. Samaista Seben putkea myydään muuten Suomessakin, mutten enää muista mistä, hintaa tosin oli muistaakseni tuplat tuohon, en nyt enää löydä tuota suomalaista myyjää... lisäksi siihen vielä zoom okulaari...
...raportoin kun laite saapuu, vai ryhdynkö tiirailemaan kuuta
- j o n i -
...raportoin kun laite saapuu, vai ryhdynkö tiirailemaan kuuta
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Onko tästä kokemuksia?. Taidan käydä huomenna tsekkaamassa, vai kannattaako.
Ostin kyseisen putken. Ikkunasta ei kovin pitkälle näe kun on puita edessä mutta yllättävän terävä kuva vaikka kertoimen kääntää täysille eli x75, kuva ei mene edes tummaksi niinkuin yksi tiirailemani toisen merkkinen halpis kun käänsi kertoimet tappiin.
Jos viikonloppuna on kelejä niin pääsee testaan radalle.
Jos viikonloppuna on kelejä niin pääsee testaan radalle.
Pv:n käytössä mm. Leopold, Swarowski sekä Leeadler 20-50x60 suurennuksin.
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.
Kunnollista optiikkaa ei mitään halpatuontia.TPTK wrote:Pv:n käytössä mm. Leopold, Swarowski sekä Leeadler 20-50x60 suurennuksin.