EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
User avatar
leon
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2462
Joined: Wed Apr 15, 2009 21:18
Location: Etulinja
Contact:

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by leon »

Tässä vielä yksi linkki jossa voi esittää myös koko älyttömiä pykäliä tehtailevasta EU:sta eroamista: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1372

Ja samalla kertaa voi vaatia kansanäänestystä NATO jäsenyydestä. Kansanäänestys kertoo sitten sen haluammeko Natoon vai emme: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1339

User avatar
veeteetee
sotvm6
sotvm6
Posts: 442
Joined: Sat Jul 21, 2007 22:07
Location: Länsi-Suomi

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by veeteetee »

eklu wrote:Mielestäni on pitkä matka joutua uhanalaisten rekisteriin jos vastustaa nyt vielä perustus laissa olevaa oikeutta hallita täysin luvallista omaisuuttaan, osassa on ihan poliisin kirjoittama lupa hallita kyseistä esinettä johon saa lupavapaasti isomman lippaan. Kuhan metsällä on rajoitettu lipas kapasiitti, siitäkin olen erimieltä kun aseen patruunapesässä saa olla yksi ammus ja kaksi lippaassa. Olisi mun mielestä turvallisempaa jotta lippaassa saisi olla kolme, en tykkää että vierellä kompuroi ukko 75V jolla yksi pati jo piipussa. Mielipide on täysin mun oma.
Anna nyt nuoremmillesi tilaisuus :twisted: :D

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by Rokka »

Pentta wrote:...Kuinka paljon ja mitä voi omalla nimellä kirjoittaa näihin ns direktiivin vastustuskirjoituksiin sekä kotimaahan että Brysseliin.
Onko vaarana että Europol, KRP, tai Supo ovat kolkuttamassa oven takana YTJ:n perusteella takavarikkokäynnillä...
Kyllä meillä on edelleen perustuslaillinen oikeus mielipiteeseen ja sanan vapauteen!

Lisäksi muistuttaisin perustuslaillisesta oikeudesta:

15 §
Omaisuuden suoja

Jokaisen omaisuus on turvattu.

Omaisuuden pakkolunastuksesta yleiseen tarpeeseen täyttä korvausta vastaan säädetään lailla.



- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

mikko2
kers
kers
Posts: 137
Joined: Sat Feb 21, 2009 21:17

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by mikko2 »

Olenko ymmärtänyt oikein, että kielto ei tulisi koskemaan itselataavia pistooleita?

User avatar
leon
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2462
Joined: Wed Apr 15, 2009 21:18
Location: Etulinja
Contact:

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by leon »

mikko2 wrote:Olenko ymmärtänyt oikein, että kielto ei tulisi koskemaan itselataavia pistooleita?
-Ymmärtääkseni et ole.

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by Rokka »

Minä en ole saanut tuohon keneltäkään vastausta, eu tiedonannossa ei eritellä aseita, vaan puhutaan ainoastaa puoliautomaattiaseista?

Onko joku saanut tähän varmistuksen, että kyse olisi vain kivääreistä?

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
CH
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1673
Joined: Sun Jul 08, 2007 17:09
Location: Keski-Suomi

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by CH »

Eräistä suosituista pistooleista (esim. CZ 75 ja Glock) on olemassa sarjatulta ampuvat versiot, joten banaania on mahdollisesti tulossa. Ampuikos se Parabellumin rumpulipasaparaattikin sarjaa?! :shock:

Niin tai näin, pykälät ovat idioottien laatimat, eikä niiden lopullista muotoa kannata arvailla. Tärkeintä on kaataa scheisse niin monelta osin kuin mahdollista. Minkään kansallisen varaumaan nimiin en laskisi, seuraava vasemmistohallitus tekisi tuosta jo hakkelusta. Tyrmäyksen on tapahduttava koko EU-alueella.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by Rokka »

Ja ukkomauserin pelottava sarja versio 712... mites svt-40 ja avt-40?

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Pentta
kers
kers
Posts: 147
Joined: Fri Mar 31, 2006 21:01
Location: Porvoo

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by Pentta »

Hei
Kuinka moni on huomannut, että ollaan tekemässä aselain muutosta (?) kiireellisellä aikataululla.
ensin ymmärsin olevan kyse ao direktiivimuutoksesta, mutta 26.11.2015 tilaisuuden nauhoitus kertoo jostain muusta.
Tilaisuus nähtävissä:
https://www.youtube.com/watch?v=ZYgeGUM ... e=youtu.be

JTV
sotvm4
sotvm4
Posts: 529
Joined: Fri May 25, 2007 23:11
Location: Pääkaupunkiseutu

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by JTV »

Pentta wrote:Hei
Kuinka moni on huomannut, että ollaan tekemässä aselain muutosta (?) kiireellisellä aikataululla.
Jep - olemassa olevaa aselakia oltiin järkeistämässä joiltakin osin ennenkuin tuo EU:n ehdotus tuli sotkemaan asiaa.

mikko2
kers
kers
Posts: 137
Joined: Sat Feb 21, 2009 21:17

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by mikko2 »

CH wrote:Eräistä suosituista pistooleista (esim. CZ 75 ja Glock) on olemassa sarjatulta ampuvat versiot, joten banaania on mahdollisesti tulossa. Ampuikos se Parabellumin rumpulipasaparaattikin sarjaa?! :shock:

Niin tai näin, pykälät ovat idioottien laatimat, eikä niiden lopullista muotoa kannata arvailla. Tärkeintä on kaataa scheisse niin monelta osin kuin mahdollista. Minkään kansallisen varaumaan nimiin en laskisi, seuraava vasemmistohallitus tekisi tuosta jo hakkelusta. Tyrmäyksen on tapahduttava koko EU-alueella.
Kyllä, mutta nämä ovat alunperin suunniteltu puoliautomaateiksi, toisin kuin esim: AK, AR ja MP5. Tosin lainsäätäjän asiantuntemus on mitä on.

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by Rokka »

Tässä tällä hetkellä ollaan, puhutaan kivääreistä, mistä on olemassa sarja versiot, kivääreistä mitkä näyttävät sarja-aseilta, puoliautomaatti aseista yleensä?

Nythän aika hankala on tuota erottelua tehdä ulkonäön perusteella, jos etenkin päätäntä valta jää sitten paikalliselle viranomaiselle. Toimintatapa, kaliperi tms. on selkeä rajaus, muut on sitten niin ilmaan piirrettyjä?

Edelleenkin onko kukaan kysynyt mitä terkoitetaan EU lehdistötiedotteessa:

”Stricter rules to ban certain semi-automatic firearms, which will not, under any circumstance, be allowed to be held by private persons, even if they have been permanently deactivated.”

"Stricter conditions for collectors to limit the risk of sale to criminals."

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by Rokka »

Kannattaa myös käydä lukemassa tuo eilinen FESAC kannanotto Suomen Asehistoriallisen seuran sivuilta.

FESAC vetoomus 30.11.2015

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

eklu
res vänr
res vänr
Posts: 806
Joined: Sun Nov 12, 2006 19:20
Location: Vaasa

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by eklu »

Lähetin melkoisen määrän sposteja kansanedustajille jossa kritisoin tuota EU:n nöyristelyä ja sanoin näin suvun vanhimpana ettei tule yhtäkään ääntä enään meidän suvusta. Nuoremmat panen kuriin eli kaksi nyt vallassa olevaa puoluetta ei enään saa yhtäkään ääntä, meitä on lähes 20 henkilöä mutta värväämme lisää. Se mitä 50 ääntä tekee jää katsottavaksi. Toden näköisesti pääsen seuraaviin vaaleihin jo sataan ääneen puree Vaasalaisiin ehdokkaisiin, he ovat erittäin lojaaleita minun sanomaan. Mukana iso joukko metsästäjiä ja reserviläisiä.

User avatar
CH
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1673
Joined: Sun Jul 08, 2007 17:09
Location: Keski-Suomi

Re: EU:lta tulossa tiukka asekielto!

Post by CH »

:-D Lainaus toimarien foorumilta: :-D

Uutta direktiiviehdotusta pukkaa: http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/wh ... _eu_en.pdf

Helmet:
-Patruunoiden parempi jäljitettävyys (itselatauskielto?).
-Käteisen käytön kieltäminen patruunoissa ja aseissa.
-Balistinen sormenjälki (aseen hintoihin €)




Mitä taasen tsekkeihin tulee, siellä parlamentti haistattaa komission "vanhalle" esitykselle uitut. En tiedä, avautuuko ao. linkki rekisteröitymättömille, mutta tärkeimmät löytyy alta.

http://www.toiminta-ampujat.fi/phpBB/do ... hp?id=3956

Parliament of the Czech republic
CHAMBER OF DEPUTIES
2015
7th term of office

PROPOSAL OF THE RESOLUTION
Committee for the European Union
40th session
December 2nd 2015

in regard to Information about the European Parliament and European Council Proposal to
amend Directive 91/477/EHS on control of the acquisition and possession of weapons
/document code 14422/15, KOM(2015) 750 final/

Committee for the European Union of the Chamber of Deputies of the Parliament of
the Czech republic, after hearing of the Deputy Minister of Internal Affairs Mgr. Monika
Pálková, after hearing of the report of the Deputy Roman Váňa, and after debate

1 . d i s a g r e e s with intent of the European Commission to restrict acquisition and
possession of firearms that are possessed and used legally in accord with internal law of EU
Member states;

2 . r e j e c t s any Commission's interference with functional system of control,
evidence, acquisition and possession of firearms and ammunition that is set in the law
of the Czech republic;

3 . c l a i m s s u p p o r t to establishing of all functional measures that follow
goal of elimination of illegal trade, acquisition, possession and other manipulation
with firearms, ammunition and explosives;

4 . o p p o s e s European Commission's attempt to persecute Member States and
their citizens by unjustified restrictions on legal firearms ownership, as a reaction on
tragic events associated with terror attacks in Paris;

5 . r e c o m m e n d s t o P r i m e M i n i s t e r o f t h e C z e c h
R e p u b l i c to take all legal and diplomatic measures to prevent passing Directive
that would be infringement on Czech law in regard to trade, control, acquisition and
possession of firearms, thereby inappropriately infringing on rights of citizens of the
Czech republic.
Last edited by CH on Thu Dec 03, 2015 20:54, edited 1 time in total.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”