Panssarimuseon Comet

Keskustelua panssaroiduista ajoneuvoista. Tankit, panssariautot jne.
Post Reply
User avatar
Tulenjohtomies
kenr
kenr
Posts: 1959
Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Contact:

Panssarimuseon Comet

Post by Tulenjohtomies »

Onko kenelläkään tietoa Panssarimuseon portilla seisovan "reikäjuusto" Comet vaunun numerosta?
Soittamalla museolle se varmaan aika helposti selviäisi,mutta olen sen verran kypsä vieläkin erään museon herran toimintaan/käyttäytymiseen että en välitä sinne paljon soitella...joten?

Sotka
alik
alik
Posts: 74
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:44
Location: Hattula

Re: Panssarimuseon Comet

Post by Sotka »

Minä voin käydä katsomassa numeron. Maalatut ps. tunnukset ovat hävinneet, mutta hitsatut lätkät ovat muistaakseni tallella.
Tietänen, ketä museon herraa tarkoitat. Hän on jäänyt tehtävästään eläkkeelle, uuden henkilön kanssa tulee kyllä varmastikin toimeen.
MINÄ OLEN SYYTÖN, MINÄ HALUAN VAIN EHJIÄ TELAPYÖRIÄ!

User avatar
Tulenjohtomies
kenr
kenr
Posts: 1959
Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Contact:

Re: Panssarimuseon Comet

Post by Tulenjohtomies »

Tunnukset oli vielä näkyvissä 25-30 vuotta sitten silloisella säilytyspaikkalla kun vaunua pidettiin "kulmakunnan pojan veskareiden" kokoontumispaikkana,mutta eihän sitä nyt kaikkea asioita jaksa muistaa...saati älyä tallentaa tuollaista tietoa.
Aikanaan tuli jopa tehtyä sen putkeen muutama rengasmerkintä tuhotuista vaunuista kaupan hintalapuilla,kyllä oli hieno...ja muutaman viikon päästä Apu lehdessä oli aukeaman juttu ko.vaunusta ja nämä merkinnät paistoivat silmään joka kuvassa...kylläpä oli pollea olo silloin. :mrgreen:
Sotka wrote:Hän on jäänyt tehtävästään eläkkeelle
MU?

Sotka
alik
alik
Posts: 74
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:44
Location: Hattula

Re: Panssarimuseon Comet

Post by Sotka »

Kävin kauppareissun varjolla katsomassa Comettia, mutta nyt täytyy sanoa, niinkuin monesti muutenkin tänä talvena, että palataan asiaan keväämmällä. Cometti on metrisen hangen keskellä ja kauttaaltaan vähintään yhtä paksun lumikerroksen peitossa. Sen verran oli kuitenkin talvisodan henkeä, että kahlasin takakulmalle katsomaan, josko toisella kyljellä olisi vähemmän lunta, mutta eipä paljon auttanut.

MU? Juurikin M.U.
MINÄ OLEN SYYTÖN, MINÄ HALUAN VAIN EHJIÄ TELAPYÖRIÄ!

Esa Muikku
kers
kers
Posts: 119
Joined: Sat Jul 18, 2009 23:14

Re: Panssarimuseon Comet

Post by Esa Muikku »

On tietoa: Ps 252-8

User avatar
Tulenjohtomies
kenr
kenr
Posts: 1959
Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Contact:

Re: Panssarimuseon Comet

Post by Tulenjohtomies »

Kiitos! Ja jos nyt oikein muistan niin vaunu oli ollut maalina Hälvälässä,ei Hätilässä?

Post Reply

Return to “Panssarit”