siis britit oli "hunter force" ja tanskalaiset"jaeger corps."
hunter force
Moderator: Juha Tompuri
-
jääkäri evp
hunter force
yhdessä 1990-luvun alun tanskalaisessa dokumentissa oli brittien vihreä-barettinen joukko kouluttamassa tanskan erikoisjoukkoa.porukan nimeksi mainittiin " hunter force." itse en löydä sellaista joukkoa brittien asevoimista.käsitteen "hunter force" tiedän. 
Last edited by jääkäri evp on Sat Apr 19, 2008 8:45, edited 1 time in total.
- Komendantti
- komendantti

Re: hunter force
Nimikkeellä "hunter force" tarkoitettiin tuossa kyseisessä dokumentissa yksinkertaisesti "takaa-ajo-osastoa", ei siis mitään sellaisella nimellä kulkevaa brittijoukkoa.sotamies evp wrote:yhdessä 1990-luvun alun tanskalaisessa dokumentissa oli brittien vihreä-barettinen joukko kouluttamassa tanskan erikoisjoukkoa.porukan nimeksi mainittiin " hunter force." itse en löydä sellaista joukkoa brittien asevoimista.käsitteen "hunter force" tiedän.
Britanniassa British Royal Commando -tyylistä vihreää barettia kantavat Royal Marinen ja Special Forces Groupin taistelijat.

Last edited by Komendantti on Sat Apr 19, 2008 8:58, edited 2 times in total.
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu
-
jääkäri evp
Re: hunter force
näin luulinkin sen olevan.ajattelin varmistaa.kiitos.ps:oli muuten hyvä dokumentti.Komendantti wrote:Nimikkeellä "hunter force" tarkoitettiin tuossa kyseisessä dokumentissa yksinkertaisesti "takaa-ajo-osastoa", ei siis mitään sellaisella nimellä kulkevaa brittijoukkoa.sotamies evp wrote:yhdessä 1990-luvun alun tanskalaisessa dokumentissa oli brittien vihreä-barettinen joukko kouluttamassa tanskan erikoisjoukkoa.porukan nimeksi mainittiin " hunter force." itse en löydä sellaista joukkoa brittien asevoimista.käsitteen "hunter force" tiedän.
-
jääkäri evp