Pietarin tykistömuseo

Tänne linkkejä meille militarian ja sotahistorian ystäville.
Post Reply
User avatar
M-39
kaartsotvm6
kaartsotvm6
Posts: 409
Joined: Tue Dec 05, 2006 18:34
Location: Myllykoski

Pietarin tykistömuseo

Post by M-39 »

Image

User avatar
leksa
sotvm1
sotvm1
Posts: 1480
Joined: Sun Jul 05, 2009 14:45
Location: Kymenlaakso

Re: Pietarin tykistömuseo

Post by leksa »

Yksi kuva tosin Hämeenlinnasta, muuten hyviä kuvia.
"Mies miestä vastaan taistelussa voittaja on se, jolla on yksi patruuna enemmän lippaassaan."

Erwin Rommel

User avatar
caporal
kenrmaj
kenrmaj
Posts: 1661
Joined: Sun Feb 22, 2009 23:19
Location: Tyrvää

Re: Pietarin tykistömuseo

Post by caporal »

Niin pitänyt on täälläkin käydä mutta ...kuningas-alkoholi on muuttanut suunitelmia. Ehkä joskus ,pojat muuten on puhunut että nyky vartijat/oppaat ei myy aseita enään siellä takapihan keittiön ovella .Onko sitten ikinä myynytkään :miettii:

Sapööri
sotvm1
sotvm1
Posts: 686
Joined: Mon Mar 09, 2009 16:08

Re: Pietarin tykistömuseo

Post by Sapööri »

Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Mielenkiintoisia pienaseitakin näytillä, kuten automaattikiväärikokeilut ja Sestroretskin m/91 no.1.

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Pietarin tykistömuseo

Post by Rokka »

Retkien aiheita Pietariin löytyy meille kaikille ja tuo näyttäisi todella kiinnostavalta... itse olen jo liittynyt pitästehdämiesten yhdistykseen, joten tekemistä riittää ja näkemistä :D Kaakkoisin piste missä olen käynyt taitanee olla Valkeasaari, enkä koskaan ole näin valtakunnan rajaa ylittänyt Itään mentäessä. Tuo kyllä pitäisi korjata mahd. pikaan...

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Sapööri
sotvm1
sotvm1
Posts: 686
Joined: Mon Mar 09, 2009 16:08

Re: Pietarin tykistömuseo

Post by Sapööri »

Rokka wrote:Retkien aiheita Pietariin löytyy meille kaikille ja tuo näyttäisi todella kiinnostavalta... itse olen jo liittynyt pitästehdämiesten yhdistykseen, joten tekemistä riittää ja näkemistä :D Kaakkoisin piste missä olen käynyt taitanee olla Valkeasaari, enkä koskaan ole näin valtakunnan rajaa ylittänyt Itään mentäessä. Tuo kyllä pitäisi korjata mahd. pikaan...

- j o n i -
Liekkö seuralla ja jäsenistöllä innostusta tuollaiseen retkeilyyn?

User avatar
Wunderwaffen
erikmest
erikmest
Posts: 329
Joined: Tue Jul 29, 2008 14:53
Location: Puuhamaa

Re: Pietarin tykistömuseo

Post by Wunderwaffen »

Pietarin tykistömuseossa käynti sujuu Etelä-Suomessa asuvien osalta vaikka päiväretkenä kun hyppää Allegron kyytiin. Päivän ensimmäinen juna on perillä vähän ennen kello yhtätoista ja viimeinen lähtee takaisin illalla puoli yhdeksän maissa ja kun museo on auki klo 11-18 niin tuolla voisi olla lähes koko aukioloajan.

Toki tuossa rajakylässä on paljon muutakin nähtävää, joten yöpyminen on myös ihan hyvä vaihtoehto. Autoilun etuna on tietenkin mahdollisuus pysähtyä matkalla mielenkiintoisiin paikkoihin, mutta päiväretkenäkin tuo onnistuu jos ei ole mahdollisuutta monen päivän reissuun.
äly * voima = vakio

wanhempimestari
sotvm1
sotvm1
Posts: 710
Joined: Fri Feb 26, 2010 8:13

Re: Pietarin tykistömuseo

Post by wanhempimestari »

Sapööri wrote:
Rokka wrote:Retkien aiheita Pietariin löytyy meille kaikille ja tuo näyttäisi todella kiinnostavalta... itse olen jo liittynyt pitästehdämiesten yhdistykseen, joten tekemistä riittää ja näkemistä :D Kaakkoisin piste missä olen käynyt taitanee olla Valkeasaari, enkä koskaan ole näin valtakunnan rajaa ylittänyt Itään mentäessä. Tuo kyllä pitäisi korjata mahd. pikaan...

- j o n i -
Liekkö seuralla ja jäsenistöllä innostusta tuollaiseen retkeilyyn?
On tuolla tullu käytyä useasti, myös varastoissa.Paljon on mennyt piloille tietämättömyydestä tms...
Museo on niin suuri että aina on joku osa remontissa. Vaihtuvia näyttelyitäkin on aikalailla.
Joskus rahastavat ulkopihalle menosta, joskus taas ei ...?
Vanha neuvostotyyli näkyy monessa asiassa.

User avatar
Ivan Orav
vääp
vääp
Posts: 279
Joined: Tue Jan 20, 2009 22:56

Re: Pietarin tykistömuseo

Post by Ivan Orav »

Pitää mennä uudelleen, on sielä kyllä käyty pari kertaa, mutta "kotityö" on jäänet tekematta, nyyt on koko sarja katsottu ja on pakko käydä vielä kerran!

Ikävä, että tätä ei ole saatavissa Suomeksi ja tuo Suomentaminen vaati paljon vaivaa :smile:

http://www.youtube.com/watch?v=fX0knkljr2A

Talvikaudella kannatta käydä risteilyllä (107 euroa per lärvi), toi Allegro on kiva, mutta-mutta toi viisumin hintaa! :?

perunankuorija
erikmest
erikmest
Posts: 338
Joined: Sun Nov 13, 2011 17:28

Re: Pietarin tykistömuseo

Post by perunankuorija »

Tykistömuseon pihalla pääsee nyt tutkimaan "ajamatonta" Sherman-tankkia.
Ko. tankki upposi D/S Thomas Donaldsonin lastina Muurmanskin edustalla 20. maaliskuuta 1945.
Ylös tuon nostivat 2014 ja ilm. tänä vuonna on nostettu toinenkin tankki, sekä muuta raskasta kalustoa...
Sherman on reparoitu Pähkinälinnassa telakalla.

http://www.wrecksite.eu/wreck.aspx?31297
http://www.spbdnevnik.ru/news/2016-09-0 ... rtillerii/
https://vk.com/kuuterselka

Post Reply

Return to “Linkkejä”