Talvisota

Keskustelua sotakuvista.
User avatar
smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 4444
Joined: Sat Nov 10, 2007 19:12
Location: Lappi

Re: Talvisota

Post by smokeball »

HL/A wrote:Itse en enää lainaa juurikaan edes toisille alan harrastajille näyttelyihin tai vastaaviin, on sen verran huonoja kokemuksia tavaroiden käsittelystä.
Vanha viisaus sanoo, ette tavara lainassa parane. :evil: Monesti se tavara vielä katoaa lopullisesti sillä lainareissulla. :evil: :evil:
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

Sapööri
sotvm1
sotvm1
Posts: 686
Joined: Mon Mar 09, 2009 16:08

Re: Talvisota

Post by Sapööri »

arpo wrote:alan keräilijät voivat varmaan lainata Mannerheim elokuvaan oikeat varusteet..vai.
Aika suhteeton ja sangen utopistinen ajatus. Pitäs varmaan laittaa pystyyn joku "keskusvarikko", jonne kaikki keräilijät olisivat velvoitettuja tuomaan vehkeensä. :D

Ja kaipa tuota nyt luulisi olevan vara tehdä vaatteet, varusteet ja vaikka proppiaseetkin, jos se siitä on kiinni. Jos kerran leffaan poltettiin rahaa 3 milj. € ennen kuin ruutuakaan on kuvattu, niin eiköhän sillä muutamat vormut ja rensselit ole saanut ommeltua. :miettii: :) Ja käsittääkseni kaikki etukäteisvalmistelut oli materiaalipuolella pitkälti tehty, eli puvustus ym.

Sillä rahalla saa "rätei ja lumpui" aivan riittävästi. On vaan siitä kiinni, että on asiantunteva puvustaja. Ja aseiden ym. puolesta lavastaja tuntee hommansa.

Monestihan elokuvissa käytetään aivan aidon näköisiä proppeja sellaisissa kuvissa, kun ei tule lähikuvia tai erikoislähikuvia. Parasta tietysti olisi aina käyttää vain aitoa tavaraa.

Ja jos ei muuten onnistu, niin valitkoon lavastajat sitten sellaset asianmukaiset kamat, jotka on mahdollista saada käyttöön.

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Ja tärkeintä on se, että puvustaja ja lavastaja ovat kartalla.

arpo wrote: Kunnia Sankareille.Suomalaisille.
smokeball wrote: Suodaan toki kunnia myös vastustajalle.
Hyvin sanottu. Pirun sitkeitä ukkoja siellä oli vastapuolellakin. Ja harvat siellä huvikseen oli. Kummallakaan puolella.

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Talvisota

Post by Rokka »

Muistakaapa huomenna 1.4.2009 alkaen Talvisota tv 2 klo 20.55
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

User avatar
76253r
sotvm1
sotvm1
Posts: 713
Joined: Fri Jul 13, 2007 17:28
Location: P-P

Re: Talvisota

Post by 76253r »

Rokka wrote:Muistakaapa huomenna 1.4.2009 alkaen Talvisota tv 2 klo 20.55
Nauhurit ja tallentavat digiboksit valmiina :moshaa :mrgreen:
Jep.

User avatar
J
luutn
luutn
Posts: 1084
Joined: Mon Jun 19, 2006 19:01
Location: Karjala

Re: Talvisota

Post by J »

Saako sitä pitempää versiota mistään dvd:nä?
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Re: Talvisota

Post by reka65 »

J wrote:Saako sitä pitempää versiota mistään dvd:nä?
Kai sen verran pitää odottaa että joku laittaa sarjan netistä otettavaksi ;)

Sapööri
sotvm1
sotvm1
Posts: 686
Joined: Mon Mar 09, 2009 16:08

Re: Talvisota

Post by Sapööri »

J wrote:Saako sitä pitempää versiota mistään dvd:nä?

Huhuja olen kuullut ja lukenut, että YLE tekisi siitä boksin. Toivottavasti tulee. Ja restauroituna, kuva puhdistettuna versiona. Tuo telkkarista tuleva versio näytti mainoksessa aika suttuselle.

User avatar
Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2
Posts: 2084
Joined: Wed Oct 25, 2006 12:01
Location: Etelä-Karjala

Re: Talvisota

Post by Rokka »

Minä en kannata, enkä suosittele ja varsinkaan en itse harrasta, mutta pitkä kahden DVD versio löytyy thepiratebay.org osoitteesta hakusanalla talvisota :shock: en kyllä tiedä ,miten se toimii, mutta koneelle pitää ladata jonkinlainen torrent ohjelma millä saa sitten noita imuroitua :miettii: :roll:

- j o n i -
Last edited by Rokka on Thu Apr 02, 2009 7:44, edited 1 time in total.
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

Sapööri
sotvm1
sotvm1
Posts: 686
Joined: Mon Mar 09, 2009 16:08

Re: Talvisota

Post by Sapööri »

Olipa harvinaisen surkea kuvan laatu ja äänen laatu tuossa eilen alkaneessa sarjassa. Ja puolet kuvasta puuttui, kun ei ollut laajakuvaformaatissa. :(


Jos boksi tulee, niin toivon hartaasti, että käyttävät aikaa ja rahaa kuvan ja äänen korjaamiseen. Menee muuten hieno sarja aivan hukkaan.

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Re: Talvisota

Post by reka65 »

Rokka wrote:Minä en kannata, enkä suosittele ja varsinkaan en itse harrasta, mutta pitkä kahden DVD versio löytyy thepiratebay.org osoitteesta hakusanalla talvisota :shock: en kyllä tiedä ,otem se toimii, mutta koneelle pitää ladata jonkinlainen torrent ohjelma millä saa sitten noita imuroitua :miettii: :roll:

- j o n i -
Jotain tämän tyyppistä olen itsekin kuullut.

User avatar
smokeball
kenr, vr2
kenr, vr2
Posts: 4444
Joined: Sat Nov 10, 2007 19:12
Location: Lappi

Re: Talvisota

Post by smokeball »

Torrent on ohjelma, joka imuroi tiedostopaketteja eri servereiltä tai yksittäisiltä koneilta ja yhdistää ne kokonaiseksi tiedostoksi omalla koneella. Näin saadaan nopeampi lataaminen aikaiseksi - luulisin.
Viro, Aunus, Karjalan kaunis maa, yks suuri on Suomen valta.
Ylituubamestari Image

User avatar
FTR
Ylläpitävä voima
Ylläpitävä voima
Posts: 649
Joined: Fri Feb 10, 2006 21:47
Location: Uherský Brod
Contact:

Re: Talvisota

Post by FTR »

smokeball wrote:Torrent on ohjelma, joka imuroi tiedostopaketteja eri servereiltä tai yksittäisiltä koneilta ja yhdistää ne kokonaiseksi tiedostoksi omalla koneella. Näin saadaan nopeampi lataaminen aikaiseksi - luulisin.
Käytänössä kyllä, perustuu juuri noihin tiedostopaketteihin - imuroitavien tiedostojen ei tarvitse olla kokonaisia.
Hakala wrote:Viikon loma kestää vain 7 päivää
Eli megan linjasta tulee ainoastaan 1024 kiloa :)
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -

Törni
ylik
ylik
Posts: 176
Joined: Sat May 31, 2008 12:57
Location: north state

Re: Talvisota

Post by Törni »

reka65 wrote:
Rokka wrote:Minä en kannata, enkä suosittele ja varsinkaan en itse harrasta, mutta pitkä kahden DVD versio löytyy thepiratebay.org osoitteesta hakusanalla talvisota :shock: en kyllä tiedä ,otem se toimii, mutta koneelle pitää ladata jonkinlainen torrent ohjelma millä saa sitten noita imuroitua :miettii: :roll:

- j o n i -
Jotain tämän tyyppistä olen itsekin kuullut.
jos teillä teinejä talossa niin niiltä saatte faktaa...meinaan että tietävät varmasti nuo hommat :mrgreen:

User avatar
chetlanen
kapt
kapt
Posts: 1224
Joined: Fri Dec 14, 2007 16:41
Location: ВЫБОРГ

Re: Talvisota

Post by chetlanen »

Venajan elokuva talvisota online


http://films.leenex.net/play.php?fid=44454
Image
"...И вот ты лежишь ночью в зоне, и хабар рядом, и неизвестно, то-ли он просто лежит, то-ли тихо тебя убивает..." ("Пикник на обочине" - А. и Б.Стругацкие)

User avatar
Komendantti
komendantti
komendantti
Posts: 2682
Joined: Wed Oct 17, 2007 10:19
Location: Etelä-Suomen Sotilaslääni
Contact:

Re: Talvisota

Post by Komendantti »

chetlanen wrote:Venajan elokuva talvisota online


http://films.leenex.net/play.php?fid=44454
Tämä kyseinen elokuva (Тайны финской войны) on nähty Suomenkin televisiosta nimellä "Talvisota venäläissilmin".

;)
"Sotataidon huippu ei ole sadan voiton saavuttaminen sadassa taistelussa, vaan vihollisen kukistaminen ilman taistelua."
"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, niin sadassakaan taistelussa et ole vaarassa."
– Sun Tzu

Post Reply

Return to “Elokuvat”