[quote="jyri.h"]Mä tein itse m27-39 projektiini taivutetun kammen, jatkokappaleena käytin pitkää osin kierteytettyä 8.8 m10 pulttia. Mutterikanta pois ja pyörimään akkukoneeseen, hiottiin raspiroopella sinkitys pois. Vanha tappi poikki ja hitsaamalla jatkopalaan. Taas raspiroopella hitsisauma näkymättömiin. Pillillä punahehkuiseksi ja 90asteen taivutus. Ylimääräiset millit pois ja hitsaamalla kiinnii lukkorunkoon. Dremelillä ja moottorisahaviilallla hitsisaumojen siistiminen ja 400 paperilla kiilloitus jotta lämpötaivutuksen jäljet saatiin pois. Aikaa meni kaikkiaan n1.5h.
Joo, tiedän että tappi kiinnitettiin "väärään" kohtaa lukkorungossa mutta se oli pakon sanelemaa jotta sain tapin liikkumaan kiikarikiskon kanssa.
Onkos tuossa Jyri sinun m27-39 rojektissa 27:n laukaisulaitetta. Eikös liipaisinjousi ole tappi-kiinnityksellä liipasimessa olevien reikien läpi. Kiinnittyykö m27 em. liipaisin systeemi pelkästään kehykseen liipaisinjousen kiinnitysruuvilla ja koko systeemin normaali akselitappi-kiinnitys kehykseen jää uupumaan. Itselläni on yksi 27-versio liipaisin laitteesta, jossa ei ole liipaisimessa kuin liipaisinjousen tappiliitosta varten olevat reiät. Opastakaa joku minua tietämätöntä...
Ainiin, laittaisitko Jyri muutamia detaljikuvia sinun 28-57/76:n taivutetusta lukon kammesta (mikähän on taivutuskulma ja kammen pituusmitat noin~ tarkkuudella), eikös se ollut ihan virallinen versio kammesta (AV1)?