Paljonko on Parabellumin piipun kierteen pituus?
Paljonko on Parabellumin piipun kierteen pituus?
Mittasin tuossa Parabellumin m/23:n ihan alkuperäisen piipun pituutta ulospäin näkyvältä osuudelta. Mitta näytti 78 mm. Mikähän on tarkka kyseisen piipun kierreosan pituus, mikä ei ole näkyvissä? Tietäisi sitten edes ihan rehellisesti sanoa, että minkä mittainen piippu mun "Pellumissa" on.
- Polarfuchs
- sotvm1
Kehysen sisään jäävän piipun pituus on kokonaisuudessaan noin 19mm, kierteen osuus n. 14+ mm, kierre ei ole koko matkaa, tyhjää sekä alussa että lopussa.
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
-aseseppo"lörssösellä" on muuten alkuperäisiä 765 pellumin piippuja jos ketä kiinnostaa, vaihdatin omaani sellaisen aika lyhykäisen, pilatun tikkakosken piipukkeen tilalle, eikä ollu tyyriskään.... oli kyllä outo viritys tikkalan piipussa, pesää oli näverretty pidemmäksi niin että pyssy kyllä toimi ja sillä osuikin mutta hylsyt oli pilalla, olkapää siirtyi useita millejä eteenpäin, oliko yritelty pesittää tokarevin paukulle vai oliko ehkä sky-miehillä ollut joku hieno villikissapati-idea suunnitelmissa...patruuna roikkui ulosvetäjän varassa laukaisutapahtumassa joten lievää klikitystä ilmeni kovilla nalleilla... nyt pelaa hyvin ja näyttääkin paremmalta...
Nikkolo Paganini: " Pikkolo, Naganini ! "
Miten nuo tikkakosken piippujen laadut muuten olleet pellumeissa, itselläni on tikkakosken piipullinen, jossa patruunapesä ei ole pyöreä ! patruuna muuttaa muotoaan ja kynsi ei usein jaksa sitä vetää ulos pesästä ! niin siis piippu on 9mm pb
- j o n i -
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."