Page 1 of 1

Kiikari

Posted: Wed Oct 29, 2008 22:16
by chetlanen
nimellä lisätä kiikari jalassa???? :miettii: :miettii:

Image

Image


Image

Image

Image

Re: Kiikari

Posted: Fri Oct 31, 2008 8:09
by monni
Samaa olen joskus miettinyt! Joko kyseiset jalat ei ole tarkoitettu tähän kiikariin tai sitten nuo jalat asennettu jo tehtaalla.

Todennäköinen vaihtoehto myös että okulaaripää ja koronsäädin on ruuvattu irti ja kiikaritähtäin työnnetty näin paikalleen.


http://www.finnrappel.fi/new_page_3.htm

http://www.mauser98k.internetdsl.pl/gwyboren.html

Image
Tämän kuvan perusteella sanoisin että kiikarisi on väärä näihin jalkoihin!

Image
Olen myös joskus lukenut kaverin kautta tätä tiiliskiven paksuinen kirja The German Sniper.
Voi suositella!

Re: Kiikari

Posted: Fri Oct 31, 2008 21:32
by monni
Ei taida Suomessa olla näitä ?

Re: Kiikari

Posted: Sat Nov 01, 2008 1:45
by smokeball
Ainakin metsästysaseissa on näkynyt vastaavia vieläkin. Rakenne on hyväksi havaittu jo 30-luvulla ja ovat edelleen tuotannossa. :miettii:

Re: Kiikari

Posted: Sun Nov 02, 2008 0:17
by Polarfuchs
Senichin kirja The German Sniper 1914-1945 (Paladin Press 1982) on hyvä, samaten kirjassa Richard D Law, Sniper Variations of the German K98k Rifle (Collector Grade Publications 1996) on hyviä kuvia ja paljon tietoa saksalaisten kiikarikiväärivariaatioista.

Re: Kiikari

Posted: Tue Nov 04, 2008 20:30
by baikal
Polarfuchs wrote:Senichin kirja The German Sniper 1914-1945 (Paladin Press 1982) on hyvä, samaten kirjassa Richard D Law, Sniper Variations of the German K98k Rifle (Collector Grade Publications 1996) on hyviä kuvia ja paljon tietoa saksalaisten kiikarikiväärivariaatioista.
itse olen nämä hankkinut ja uusin on sniper scopes and mounts 1914-1945 josta löytyy oikeastaan kaikki saksalaisista kiikaritähtäimistä ja venäläisistä, ei käy aika pitkäksi.
http://cgi.ebay.com/Sniper-Scope-and-Mo ... m153.l1262

Re: Kiikari

Posted: Sun Nov 16, 2008 22:36
by chetlanen
Valmis/// :D :moshaa

Lian vaikea... :cry:

Image

Image

Image

Image

Image