Page 1 of 2
Ei niin outo merkki
Posted: Mon Sep 17, 2007 13:52
by Spieß
Posted: Mon Sep 17, 2007 16:34
by Sturmmann
Kyseessähän on Kyösti ja Kyöstin hinnat, kun katselin että Seponpenni myy?
Kyösti yritti sitä ihme lotta-takkia myydä Mikkelissä 1200 € hintaan! Joten tässä on ja sellainen 1000% ylihintaa.
Myyn kyllä yhden lakanalle painetun tuhoajamerkin 300€:lla, ostatteko?

Posted: Mon Sep 17, 2007 22:02
by Wittmann
Ilman muuta ja kaksi 800€.
Kyllä noissa pyynneissä pitää joku järki olla. Jos jokainen heinähattu alkaa pyytää mitä sattuu, niin kohta 39:n hinta on 5000€.
Posted: Tue Sep 18, 2007 21:24
by Gulag
Kyllä tuo huuto.netin merkki on ihan kelpo ja vieläpä harvinainen.
Nämä teetettiin Pääesikunnan luvalla 1990-luvun alussa ja jaettiin niille elossa oleville veteraaneille, joille oli aikoinaan myönnetty Panssarituhoojan kunniamerkki. Eli kovin montaa merkkiä ei tullut jakoon, korkeintaan muuta kymmenen.
Kankaisen Panssarituhoojamerkin löytäminen vaikeutuu muuten heti huomattavasti, jos ei tyydy jakamatta jääneisiin varastomerkkeihin. Monelta jää myös huomioimatta, että kyseessä on virallinen kunniamerkki. Taitaa ollakin ainoa kankainen sellainen Suomen maassa.
Mitä sitten tulee hintaan...hintavaraus on 600 euroa

eli ei mitään rajaa näytä olevan! Katsellessani ko. myyjän kohteita ihmettelen aina, että...no jääköön sanomatta!
Posted: Wed Sep 19, 2007 5:58
by JTV
En tiedä onko noita 90-luvulla tehty, mutta itsenäisyyspäivän paikkeilla teattereihin tulevaan Tali-Ihantala elokuvaan oli tuollaisia reproja kuulemma tehty. Alku-kesästä tuli käytyä Panssarimuseolla ja siellä oli niitä kymmenittäin myynnissä - hinta siinä 3 - 4 euron luokkaa, ja valita sai joko käyttämättömän tai kuvauksissa käytetyn (ommeltu kiinni ja revitty ompeleet myöhemmin irti, jonkin verran liattu ilmeisesti realismin tavoitteluna). Ostin yhden muun tilpehöörin kanssa - nyt kun tuo tämänhetkinen hintataso on selvinnyt voisin myydä sen puolella tuosta lähtöhinnasta - 150€, only for you.
Lieneekö Kyöstille käynyt pilkkuvirhe.
Jarkko
Posted: Wed Sep 19, 2007 7:56
by Juha Tompuri
Gulag wrote: Monelta jää myös huomioimatta, että kyseessä on virallinen kunniamerkki. Taitaa ollakin ainoa kankainen sellainen Suomen maassa.
Eero Seppänen
http://www.pkymasehist.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1758
t: Sven
Posted: Wed Sep 19, 2007 8:09
by Gulag
JTV wrote:En tiedä onko noita 90-luvulla tehty, mutta itsenäisyyspäivän paikkeilla teattereihin tulevaan Tali-Ihantala elokuvaan oli tuollaisia reproja kuulemma tehty. Alku-kesästä tuli käytyä Panssarimuseolla ja siellä oli niitä kymmenittäin myynnissä - hinta siinä 3 - 4 euron luokkaa, ja valita sai joko käyttämättömän tai kuvauksissa käytetyn (ommeltu kiinni ja revitty ompeleet myöhemmin irti, jonkin verran liattu ilmeisesti realismin tavoitteluna). Ostin yhden muun tilpehöörin kanssa - nyt kun tuo tämänhetkinen hintataso on selvinnyt voisin myydä sen puolella tuosta lähtöhinnasta - 150€, only for you.
Olivatko museolla myynnissä olleet kankaisia? Tämä huuto.netin merkkihän ei ole kankainen. En muutenkaan ostaisi pelkästään tuon kuvan perusteella. No, tosin merkkiähän ei ilmeisesti ole tarkoitettukaan ostettavaksi...taas tuo hinta
Jos tuohon Tali-Ihantala elokuvaan on erehdytty tekemään reproja näistä 1990-luvun emaloiduista merkeistä, niin kyllä on sitten on mennyt pahasti pieleen puvustajalla.
Originaalin 1990-luvun mallin saa kyllä myytyä aika helpolla tuolla 150 eurolla.
Posted: Wed Sep 19, 2007 8:27
by JTV
Gulag wrote:
Olivatko museolla myynnissä olleet kankaisia? Tämä huuto.netin merkkihän ei ole kankainen. En muutenkaan ostaisi pelkästään tuon kuvan perusteella. No, tosin merkkiähän ei ilmeisesti ole tarkoitettukaan ostettavaksi...taas tuo hinta
Jos tuohon Tali-Ihantala elokuvaan on erehdytty tekemään reproja näistä 1990-luvun emaloiduista merkeistä, niin kyllä on sitten on mennyt pahasti pieleen puvustajalla.
Originaalin 1990-luvun mallin saa kyllä myytyä aika helpolla tuolla 150 eurolla.
Ai ne 90-luvun merkit olivatkin emalisia - en tiennytkään. Nuo Tali-Ihantala leffan repro-merkit ovat kankaisia - ilmeisesti aika tarkkoja kopioita alkuperäisistä ainakin näin asiaan tarkemmin perehtymättömän silmissä.
Jarkko
Posted: Wed Sep 19, 2007 9:54
by TeeJii
Löytyisikö keneltäkään muuten myydä vaikka kopiota tuosta kankaisesta panssarintuhoajamerkistä? Paljoa en tuosta viitsi maksaa, joten en paljon merkiltä odotakaan.
Yhteydenottoja sähköpostilla ap.k[ät]luukku.com
Posted: Wed Sep 19, 2007 13:47
by MAT
Juu, Kyöstillä on ylihuomisen hinnat jo tänään... katsoo vaan hänen muut kohteensa ja kaikissa vieläpä hintavaraus...
Mikä juttu se "lottatakki 1200 eurolla" on

?? Millainen rotsi oli kyseessä??
Posted: Sun Sep 23, 2007 20:55
by JaLe
Olin paikalla tilaisuudessa, jossa ensimmäisen kerran luovutettiin näitä emalimerkkejä veteraaneille. Tämä tapahtui joko 1988 tai 1993 Puolustusvoimien juhlanäyttelyn yhteydessä Linnankasarmilla Hämeenlinnassa.
Posted: Tue Sep 25, 2007 11:08
by JP4
MAT wrote:Juu, Kyöstillä on ylihuomisen hinnat jo tänään... katsoo vaan hänen muut kohteensa ja kaikissa vieläpä hintavaraus...
Mikä juttu se "lottatakki 1200 eurolla" on

?? Millainen rotsi oli kyseessä??
Tällaista takkia Kyösti kaupitteli "sopivaan" 1200e hintaa.
Tuosta omastani maksoin aika paljon vähemmän.
Posted: Tue Sep 25, 2007 14:42
by MAT
JP4 wrote:MAT wrote:Juu, Kyöstillä on ylihuomisen hinnat jo tänään... katsoo vaan hänen muut kohteensa ja kaikissa vieläpä hintavaraus...
Mikä juttu se "lottatakki 1200 eurolla" on

?? Millainen rotsi oli kyseessä??
Tällaista takkia Kyösti kaupitteli "sopivaan" 1200e hintaa.
Tuosta omastani maksoin aika paljon vähemmän.
Kiitos....

olisko tuo kuitenkin suojeluskunnan "sadetakki"?SkY leimat kenties?
Onko lenkkejä epoleteille taikka vyölle?
Posted: Tue Sep 25, 2007 19:31
by JP4
MAT wrote:JP4 wrote:MAT wrote:Juu, Kyöstillä on ylihuomisen hinnat jo tänään... katsoo vaan hänen muut kohteensa ja kaikissa vieläpä hintavaraus...
Mikä juttu se "lottatakki 1200 eurolla" on

?? Millainen rotsi oli kyseessä??
Tällaista takkia Kyösti kaupitteli "sopivaan" 1200e hintaa.
Tuosta omastani maksoin aika paljon vähemmän.
Kiitos....

olisko tuo kuitenkin suojeluskunnan "sadetakki"?SkY leimat kenties?
Onko lenkkejä epoleteille taikka vyölle?
Kyöstin takista en leimoja katsonut, mutta omassa on SkY leimat vuodelta 1936. Lenkit löytyy poleteille ja vyölle.
Posted: Wed Sep 26, 2007 9:38
by MAT
Eiköhän se sitten ole sk:n päällys/sadetakki, tuli samaan aikaan kun m/27 kevyt takki...? Lottien päällystakissa ei ollut epoletteja, tosin minullakin on yhden lotan päällystakki joka on tämän kaltainen + hiukan mukana myös virallista lotta takkia.